• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • SjälvaJag
    Raskask skrev 2011-05-04 10:58:50 följande:
    Så napp är naturligt? Hm, jag trodde det var ett rätt nytt påfund. Se där vad man lär sig, jag ska ut och leta efter den naturligt växande nappen i eftermiddag tror jag.
    Nej det är inte mer naturligt, har aldrig sagt det.
  • lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 10:48:31 följande:
    Barnet letar sig efter bröst för att få mat.
    Det gör barnet om det ligger på pappans bara bröst också.

Angående snuttande inom andra arter, jag hade en avelshane en gång i tiden som mer än gärna lät sina ungar snutta på honom. Han producerade ingen mjölk men det sociala behovet kunde han tillfredsställa.
  • Raskask
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 11:05:50 följande:
    Nej det är inte mer naturligt, har aldrig sagt det.
    Ok, det är inte naturligt men att föredra framför det biologiska, naturliga alternativet?

Mina ungar höll inte med. De var nappvägrare och i början av sina liv kunde de ligga och snutta utan att alls vara hungriga. Att de inte var hungriga upptäckte jag genom att de lät mjölken sippra ut genom mungipan istället för att sluka den. Sen lärde de sig att snutta utan att driva fram mjölken, helt naturligt.
  • Marnet
    Raskask skrev 2011-05-04 10:58:50 följande:
    Så napp är naturligt? Hm, jag trodde det var ett rätt nytt påfund. Se där vad man lär sig, jag ska ut och leta efter den naturligt växande nappen i eftermiddag tror jag
    1000 år före kristus e väl inte ett rätt nytt påfynd!? Så långt tillbaka har man hittat "napp" även om dom inte såg ut som idag de e ju tur att de går framåt!! =)
  • SjälvaJag
    Raskask skrev 2011-05-04 11:09:54 följande:
    Ok, det är inte naturligt men att föredra framför det biologiska, naturliga alternativet?

Mina ungar höll inte med. De var nappvägrare och i början av sina liv kunde de ligga och snutta utan att alls vara hungriga. Att de inte var hungriga upptäckte jag genom att de lät mjölken sippra ut genom mungipan istället för att sluka den. Sen lärde de sig att snutta utan att driva fram mjölken, helt naturligt.
    Det är inte naturligt och biologiskt att en man ammar. Sluta tjata om det.
  • Raskask
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 11:10:39 följande:
    Det är inte naturligt och biologiskt att en man ammar. Sluta tjata om det.
    Du blandar ihop vanligt och naturligt det är en rätt stor skillnad på de begreppen.
  • SjälvaJag
    Raskask skrev 2011-05-04 11:46:24 följande:
    Du blandar ihop vanligt och naturligt det är en rätt stor skillnad på de begreppen.
    Hade det varit naturligt för en man att amma så hade han kunnat föda barn också.
  • lennartsdotter
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 11:50:02 följande:
    Hade det varit naturligt för en man att amma så hade han kunnat föda barn också.
    Nej. De sakerna hör som sagt inte ihop. Alla som föder barn kan inte amma och alla som ammar kan inte föda barn (vaginalt, "naturligt" alltså). Det är inte ens ovanligt att det är så.
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-04 11:54:17 följande:
    Nej. De sakerna hör som sagt inte ihop. Alla som föder barn kan inte amma och alla som ammar kan inte föda barn (vaginalt, "naturligt" alltså). Det är inte ens ovanligt att det är så.
    Men kvinnan är skapt att dia sitt barn, mjölken producerat under en graviditet.
Svar på tråden Män som ammar?