• Anonym (TS)

Bröstförminskning via landstinget?

Något som fått igenom en bröstförminskning via landstinget? Vad hade dom för krav? Samt din storlek innan och vikt...

Jag har idag 85DD till min korta kropp på 159 cm. Men osäker på om de är tillräckligt för att få igenom..jag har varit gravid med tvillingar så dom hänger otroligt mycket vilket jag mår otroligt dåligt över samt det kliar och svettas otroligt mycket under brösten vilket är jobbigt...ofta ont i nacken och misstänker att de är pga bröststorleken..

Dock har jag ca 15 kilos övervikt så kommer inte gå till vårdcentralen innan jag gått ner dessa..

Men ändå tacksam för era tips och erfarenheter, självklart kommer jag spara ihop de själv om de inte går igenom men tänkte ändå att de kan vara värt ett försök först via landstinget...

• Svar på tråden Bröstförminskning via landstinget?
  • Anonym (Mee)

De kraven  jag vet är att man inte får vara överviktig, jag var 160 o vägde 55 kg o hade 75F.
    Tog bort 450g på vardera bröst...

Nuförtiden får man inte heller vara rökare (tror jag) eftersom det hämmar läkningsprocessen.

Vet inte riktigt hur kraven är idag då det var 8 år sen jag gjorde min.

• Anonym (TS)

Okej, ja då är de ju bra om jag bantar bort de överflödiga kilorna först innan jag ens går dit..och röker gör jag inte =)

Någon mer som vet??

• Anonym (1)

Jag vill också göra det. Vad räknas som överviktig då?

Har själv 75 h/i nu. Tog upp det tidigare med min vc kommer inte ihåg vad jag hade men minst dd iaf och fick ingen respons. Slappa och hänging och som ts skriver ont och jobbigt med svett osv.

Hur mycket måste man ta bort man vill ju inte ha helt obefintliga bröst heller. Gör de lyft samtidigt. Tror att jag för att minska de problem jag har nu behöver ett lyft också.

Då jag ökat och minskat i vikt tidigare så är de slappa och när jag nu minskat igen finns inte lika mycket fyllning kvar men ändå drar jag den storleken.

Tack för att du startade tråden, tack för de svar som kommit och hoppas på flera.

mee vilken stl fick du efter operationen?

• Anonym

Det låter ju inte som att du är så våldsamt överviktig, tycker du kan överväga att gå och diskutera med din husläkare redan nu, framför allt eftersom du redan nu har ryggproblem. Då säger de väl i så fall att du är för tjock!

• Anonym

Jag fick min genom landstinget, kom överens med kirurgen där på besöket att jag skulle gå ner ca 15 kilo tills återbesöket och om jag genomfört det skulle jag sättas upp på en operationstid.. Dom gick efter bmi och jag var också tvungen att sluta röka.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-24 16:39:45 följande:

Jag fick min genom landstinget, kom överens med kirurgen där på besöket att jag skulle gå ner ca 15 kilo tills återbesöket och om jag genomfört det skulle jag sättas upp på en operationstid.. Dom gick efter bmi och jag var också tvungen att sluta röka.

Vad duktig du var som både slutade röka och gick ned 15 kg !!Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-24 17:57:18 följande:
    Vad duktig du var som både slutade röka och gick ned 15 kg !!Glad
    Inte jätteduktig för jag har dock börjat igen =/
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-04-24 16:39:45 följande:

Okej, men vilken vikt hade du innan och bröststorlek?

Mina DD känns ju liksom inte så stora om man jämför med er andra som har mycket större...men är ju ändå så att mina skapar problem oxå så hoppas på att vårdcentralen ska förstå de..
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-04-24 18:54:12 följande:
    ...

Mina DD känns ju liksom inte så stora om man jämför med er andra...
    Hm-hm... jag har 85C på 178 cm längd, det är därför jag tycker du gott kan ta en diskussion med din doktor.
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-04-24 19:09:47 följande:
    Hm-hm... jag har 85C på 178 cm längd, det är därför jag tycker du gott kan ta en diskussion med din doktor.
    Ja jag får nog göra de =)
Svar på tråden Bröstförminskning via landstinget?