• Anonym

Bröstförminskning via landstinget?

Det låter ju inte som att du är så våldsamt överviktig, tycker du kan överväga att gå och diskutera med din husläkare redan nu, framför allt eftersom du redan nu har ryggproblem. Då säger de väl i så fall att du är för tjock!

• Anonym

Jag fick min genom landstinget, kom överens med kirurgen där på besöket att jag skulle gå ner ca 15 kilo tills återbesöket och om jag genomfört det skulle jag sättas upp på en operationstid.. Dom gick efter bmi och jag var också tvungen att sluta röka.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-24 16:39:45 följande:

Jag fick min genom landstinget, kom överens med kirurgen där på besöket att jag skulle gå ner ca 15 kilo tills återbesöket och om jag genomfört det skulle jag sättas upp på en operationstid.. Dom gick efter bmi och jag var också tvungen att sluta röka.

Vad duktig du var som både slutade röka och gick ned 15 kg !!Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-24 17:57:18 följande:
    Vad duktig du var som både slutade röka och gick ned 15 kg !!Glad
    Inte jätteduktig för jag har dock börjat igen =/
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-04-24 18:54:12 följande:
    ...

Mina DD känns ju liksom inte så stora om man jämför med er andra...
    Hm-hm... jag har 85C på 178 cm längd, det är därför jag tycker du gott kan ta en diskussion med din doktor.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-04-24 18:54:12 följande:
    Okej, men vilken vikt hade du innan och bröststorlek?

Mina DD känns ju liksom inte så stora om man jämför med er andra som har mycket större...men är ju ändå så att mina skapar problem oxå så hoppas på att vårdcentralen ska förstå de..
    ojoj, då ska vi se om jag minns =) jag är 1,75 och hade 85D ungefär... jag vägde nog närmare 89 kilo!!
    men läkaren ansåg att om jag gick ner dom kilona så förebyggde dom eventuellt många andra sjukdomar med ryggbesvär och diabetes osv som övervikt kan framkalla, plus att efter jag gått ner dom kilona så skulle ju brösten hänga ner sig en del och bara det tyckte hon var anledning nog =)
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-04-24 21:51:10 följande:
    Vad hade ni alla för besvär?
    ett kriterie tror jag är att man inte kan hitta bh-ar som sitter bra i passform eller storleksmässigt..
  • Anonym

haha o jag som har 105 F!! (Japp!!) äkta ara. fött två barn har jag gjort också och ammat barnen med, (inte gick jag ner ngt i vikt för det)...

• Anonym

jag har 70 H och de är rätt tunga och jobbiga, svårt att hitta kläder som sitter snyggt. Men vågar inte opereras.

• Anonym

Hoppas det är okej att jag slänger in en fråga.
    Vilken är minimiåldern för att göra en förminskning?

• Anonym

Ingen aning men jag tror att en skolkamrat fick igenom en operation när hon gick i gymnasiet. Det här var rätt länge sedan. Gissar att hon hade ryggproblem, som jag minns det var de stora som två handbollar.

• Anonym
    Anonym (j) skrev 2011-08-09 19:20:45 följande:
    Jag undrar också hur det har gått?

Jag har 80-85 G/H. Skulle också vilja göra en förminskning. Har ont i axlarna och ryggen. Men jag vill gärna ha fler barn i framtiden, vill inte förstöra chansen att amma.
    jag har 75 J/K :(
  • Anonym
    riboflavin skrev 2011-08-09 19:45:07 följande:
    Jag har blivit nekat op via landstinget.
    De hade väl 3 huvudskäl:

-Jag har aldrig varit sjukskriven för mina ryggbesvär.

-Jag hade inte tillräckligt "hängiga" bröst.

-Jag verkade inte må psykiskt dåligt av dem.

Tacka fan för det! Tränar som en idiot för att slippa ha ont, har aldrig fött barn eller pendlat i vikt, då brukar man ju inte ha hunnit få jättehängiga före 30, och jag har gott självförtroende.

Tänkte efter lite och vägde en privat omkostnad på runt 50 000 kr mot att sluta träna=ryggsmärtor, jojobanta=hängigare bröst och låta min avsky inför dem bryta ner mig. Inte ett jättesvårt val faktiskt.
    Blir en förminskning när jag är färdig med barnafödandet.

Har 70I (160 cm, 64 kg) 
    Har du några barn nu? Om du har det, hur har brösten förändrats efter amning?
    Inte för hängiga bröst? Vad fan =S Kan du inte gå till en annan läkare och överklaga beslutet?

Jag hade E innan jag blev gravid, brösten växte i takt med magen och till slut blev jag sjukskriven för ryggproblem (jobbar i butik) Nu är min tös 1månad gammal och jag ammar, brösten är hängiga och utan fyllnad... =( Jag svettas väldigt mycket under brösten och blir helt röd och det kliar som attan =(
    Inte okej för en 22 åring =(
    Jag är 162 o vägde 64-65 innan grav, har inte gått ner alla kg än.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2011-08-09 20:15:30 följande:
    Jag bekostade min operation själv. Jag inte fick remiss för att jag hade 2 KG övervikt, precis som att jag inte hunnit gå ner dem Kg innan dess och då tröttnade jag ringde en klinik och veckan efter så var jag opererad. Det var det bästra jag gjort, bästa spenderade pengar någonsin.

Jag hed E-F Kupa beroende på var man gick och köpte BH. Fy fan rent ut sagt var skönt det är att slippa att betala en förmögenhet för BH. Vad svårt det var att hitta snygga och funktionella Bh på den tiden. När man tränade fick jag ha 2 sportb behåar för att hålla tuttarrna på plats.

Idag om jag ska ha en axellös klänning så kan jag även ha en remlös bh, det ni. Det hade jag inte kunnat för ett par år sedan. 
    Har du mycket synliga ärr?
    Skär man alltid från mitten av bröstvårtan och ner? Det går inte att skära under bröstet så det blir ett sånt ärr från en bröstförstoring?
  • Anonym

Någon som gjort en operation och fått barn sen? Hur har det gått med ammningen?

• Anonym

26... Jag har TRETTIOTRE på högra och TRETTIOETT på vänstra!!! :( JAG ÄR 22!!!

Svar på tråden Bröstförminskning via landstinget?