• htsny2001

Anlijoos: tack !! SinnerSaint: bli inte orolig. Det kan vara moderlaka som ligger i framväg, så man känner barnet senare. När jag var gravid förra gången och var oroligt att bebisen inte lever så sa min barnmorska att det går att lyssna på hjärta hemma. Ta bara en tom rulle fråm toapapper och din man kan lyssna på hjärtljud när du ligger. Det fungerade perfekt för oss och jag var lugn.

• htsny2001

Jag kommer inte ihåg när har vi lyssnat 1 gången, men inte senare än jag var i v19. Barnmorska börjar lyssna när man är i v16. Så jag tror att det ska fungera runt v17-18.

• htsny2001

Vi har också börjat fundera på namnGlad Jag tycker om Mirabelle, Charlene, men manen tycker om Vanessa. Vi kommer ppå att komma överens att mitt namn förslag blir 1 namn och hans - det andra.Skrattande

• htsny2001

sjuan2011: 3D/4D i malmö kan du göra för 1200:- på Emma ultraljudskliniken (utan att man spelar allt på DVD).

• htsny2001

Sinner Saint:  Min förra gravideteten vi kunde inte se könet i v. 20, BM sa att det brukar vara med flickorna. Det var en flicka.

• htsny2001

Det var ett tag sen jag varit på FL:) Vad roligt med alla RUL!

Själv har jag RUL 23 augusti, börjar bli nervös om allt är ok med lilla tjejen:) Är i v 18 och kan inte säga till 100% att jag känner bebisen, fast vet at moderkaka ligger backväg. Min man får "jobba" som barnmorska med   toa roll:))) Han säger att han hör hjärta slå. 

• htsny2001

BF  20/12 - SinnerSaint  
    BF   20/12 - Myggan01  
    BF 27/1 - No Ka Oi  
    BF 27/1 - sjuan2011
    BF 15/1 - htsny2001 ( det blir kejsarsnitt runt 2-3 januari)

Myggan01: Jag kör på Galieve Peppermint tuggtablett. Dem fungerar bra, tycker jag. På apoteket dem sa att Galieve är bättre än Novalucol.   

• htsny2001

Sjuan2011: jag haft 2 kejsarsnitt innan. Haft ganska jobbigt förlössning med min 1 flicka. Man kan få snitt pga humana skall - förlössning rädsla.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan