IVF-gravida med BF i Dec/Jan
Myggan01: du är inte ensam:))
Myggan01: du är inte ensam:))
Anlijoos: tack !! SinnerSaint: bli inte orolig. Det kan vara moderlaka som ligger i framväg, så man känner barnet senare. När jag var gravid förra gången och var oroligt att bebisen inte lever så sa min barnmorska att det går att lyssna på hjärta hemma. Ta bara en tom rulle fråm toapapper och din man kan lyssna på hjärtljud när du ligger. Det fungerade perfekt för oss och jag var lugn.
Jag kommer inte ihåg när har vi lyssnat 1 gången, men inte senare än jag var i v19. Barnmorska börjar lyssna när man är i v16. Så jag tror att det ska fungera runt v17-18.
Vi har också börjat fundera på namn Jag tycker om Mirabelle, Charlene, men manen tycker om Vanessa. Vi kommer ppå att komma överens att mitt namn förslag blir 1 namn och hans - det andra.
sjuan2011: 3D/4D i malmö kan du göra för 1200:- på Emma ultraljudskliniken (utan att man spelar allt på DVD).
Sinner Saint: Min förra gravideteten vi kunde inte se könet i v. 20, BM sa att det brukar vara med flickorna. Det var en flicka.
Det var ett tag sen jag varit på FL:) Vad roligt med alla RUL!
Själv har jag RUL 23 augusti, börjar bli nervös om allt är ok med lilla tjejen:) Är i v 18 och kan inte säga till 100% att jag känner bebisen, fast vet at moderkaka ligger backväg. Min man får "jobba" som barnmorska med toa roll:))) Han säger att han hör hjärta slå.
Man blev beroende av toarulle!
BF 20/12 - SinnerSaint
BF 20/12 - Myggan01
BF 27/1 - No Ka Oi
BF 27/1 - sjuan2011
BF 15/1 - htsny2001 ( det blir kejsarsnitt runt 2-3 januari)
Myggan01: Jag kör på Galieve Peppermint tuggtablett. Dem fungerar bra, tycker jag. På apoteket dem sa att Galieve är bättre än Novalucol.
Sjuan2011: jag haft 2 kejsarsnitt innan. Haft ganska jobbigt förlössning med min 1 flicka. Man kan få snitt pga humana skall - förlössning rädsla.