• htsny2001

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Sjuan2011: grattis till "+"!! Vi bor i löddeköpinge:)

• htsny2001

Nu har vi slutat med kontroller på kvinnokliniken. Haft 1 blödning till förra veckan, men det visade sig vara ingen fara. I måndags jag har varit på sista kontrol (verkligen hoppas att det var sista med blödmingar). Den lill* växer som den ska, så jag blev lite lugnare. Jag har åxå cysta som ska följas åt, läkare hoppas att den ska försvinna och tills den inte växer så det är ingen fara. Illsmåendet släpte förra veckan men kom i full fart igår:( hoppas det ska gå över snart, går in i v.10.

• htsny2001

Phille10: haft åxå problem med bm förra gravideteten. Om du går och skriver in dig hos landstings bm du kan unte bita till privata!! Om du bur i malmö och vill göra kub nupp du kan vända dig till emma ultraljudkliniken. Det kostar runt 2400:-.

• htsny2001

Phillie10: tyvärr kan man inte gå parallelt från vad dem sa till oss innan. Tror det är bättre med Cura, har en väninna som går ditt och hon är väldigt nöjd. Vi kunde inte skriva in oss på Cura för 2 år sen, dem tog inte nya patienter oavset IVF eller spontan gravida. Men ring och prata med dem, du kan gära Nupp mellan v 11-12, så kanske du kan få tidigare tid på Cura?!

• htsny2001

Min mage fungerar perfekt, mkt bättre än jag var inte gravid. Jag mår fortfarande illa, mest på kvällarna + jag har nån konstigt smak i munen hela tiden (söt+sur). Hoppas hoppas att det blir lättare snart, är i v. 11. Har fått tid för KUB om 1 vecka, börjar bli nervös om allt är OK med bebisen

Vi ska börja köpa lite efter KUB testet.

Glad sommar till alla!!

• htsny2001

SinnerSaint: Om du vill köpa ersättning så tycker jag NAN är mkt bättre. Sämper ursakar förstoppning. NAN fungerar perfekt!

• htsny2001

Har varit och gört KUB test idag. Det var inte som vi har väntat oss. På UL allt såg bra ut, men blodprovet drog ner resultat. Jag har fått 1:154 (risk i min åldersgrupp är 1:114). Trisomi 13 och 18 har vi fått 1:20000. Vi har bestämt oss att göra moderskakor prov. Har fått tid den 12. Jag är jätte nervös, vet inte hur ska jag överleva dem 2 veckor innan vi får svar. Sen moderkakan liger i backvär så det kan vara svårt med provet, då ska vi vänta några veckor tills vi kan göra fostervatten prov. Vill hoppas att allt är OK med bebisen, men vågar inte hoppas föt mkt. Jätte ledsen och deprimerad nu.

• htsny2001

Vi har fått svar på moderkakasprov idag. Vi väntar en frisk liten flicka!!!! Vi är så glada att det finns ingen fel på bebisen!

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan