IVF-gravida med BF i Dec/Jan
Tack turlid70! :) Nej, på fredag är det dags! Såå nervös! Själv då?
Tack turlid70! :) Nej, på fredag är det dags! Såå nervös! Själv då?
Sinnersaint, jag har tappat bort din bloggadress!
Vi ringde så fort vi gick in i vecka 6! Läste att man skulle göra det så gjorde vi det. Det var inget konstigt med det. Dessutom fick vi då gå på en kurs för nygravida och DET kändes lite konstigt, att gå på kurs så tidigt! Alla runt omkring frågade om det verkligen var ritkigt att man skulle det så tidigt, men alla de på kursen var lika tidiga så det var inte heller något konstigt! Det handlade ju som sagt om tidig graviditet, typ vad man ska och inte ska äta, symptom osv.
Vi får inte lov att göra KUB eller NUPP-test, för jag är för ung. Vi har ringt och tjatat om att få göra det båda två men det är tvär-nej. Så vi får väl lita på deras omdöme antar jag... Kanske gör ett privat UL i vecka 12 där någon gång istället.
Håller med föregående talare. NUPP och KUB ger alltså inte alls någon förhöjd missfallsrisk.
Och vi har nog längtat lika mycket efter våra barn allihop och vi lyckades på andra IVF-försöket men hade inte heller behållt om det hade visat sig vara något fel på fostret. Så mycket som vi kämpat vill vi ha ett friskt barn, som alla vill, såklart.
Hej allihop!
Idag har jag varit på VUL och allt var bra! PHEW! Så underbart att kunna andas ut! Den var 1.9 cm lång och hjärtat slog så fint! <3 Vilken underbar grej!
Det ligger VUL-bild på min blogg också! :)
Kram på er!
Ja grattis htsny2001!!!
Och TACK allihop! Det var underbart!
Snart är det er tur! Vilken fantastisk och underbar känsla det var!!!
Stort grattis Jahl och Chantii!
Woho!!!
Och turlid, mitt illamående kom också där i vecka 6-7 någon gång, innan dess var jag precis som du orolig bara för att jag inte mådde illa. :)
Anljoos! WOW! Har du också två?! Fantastiskt! GRATTIS! Hoppas du får se två små fina hjärtan nästa gång då!
Idag fick vi ett USB-minne hem på posten med ett brev på lilla Pyret, ni kan titta på bloggen! :)
Jag räknar från ÄP som ÄL alltså 2+0, det gjorde sjuksköterskan på RMC också.
Jaa, det är häftigt med bild på embryot! :) Men det är standard på vår klinik (RMC Malmö) att om man är gravid och får se ett hjärta på VUL så får man ha med sig ett USB-minne som man lämnar där och så skickar de hem det med posten sen! :) Superfint verkligen och det där lilla extra liksom! :)
Hej allihop!
Sitter inte vid datorn så mycket längre eftersom det är sommar! :) Det är därför jag inte skriver så ofta!
Grattis till alla fina UL!
Idag ringde jag barnmorska direkt (tredje gången) för att böna och be och ett NUP-test. Det var tvärnej och hon sa att det (KUB) gör de baaaaaaaara för att hitta hjärtfel! (Hallå, vilken planet kom hon ifrån?) Men att jag kunde få ett fostervattensprov. Då sa jag att nejtack det gör man väl helst inte om man inte fått en risksiffra på NUPP eller KUB men hon envisades fortfarande med att det bara var för hjärtfel (duh) och att jag skulle göra ett fostervattensprov istället. Då blev jag (riktigt) sur och ringde Curakliniken här i Malmö och skrev in mig där istället, så nu ska vi gå på läkarmöte nästa vecka och då ingår ett UL. Sen efter det är det inskrivning med BM men det fanns inga tider förrän i slutet av sommaren. Nu funderar jag: Vi har ju vår "egentliga" tid för inskrivning (med landstinget) nästnästa vecka. Kan jag gå både till Cura och så till landstinget och sen välja vart jag vill gå? Eller kommer någon part bli "sur" då? Måste jag avboka inskrivningssamtalet på landstinget? Hur göra?
Angående mammakläder, det känns helt för tidigt för mig, men så använder jag ju inte byxor över huvudtaget! ;) Jag har bara kjol och klänning och det funkar skitbra ännu. Svullnar också upp, framförallt på kvällen. Känner mig helt för stor för att "bara" vara i vecka 11. Hur stor "ska" man vara?
Kram på er!
Jag förstår precis vad du menar anljoos. Men försök att vara glad för den som är kvar och om allt såg perfekt ut så är det nog också så! :) Grattis till den! :)