• phillie12

Ooo, det är ju bra Eileen! Tur att man fortf kan få användning av sina danskkunskaper! Fast jag funderar på om jag skulle ta och föda i Lund istället, har hört att det är mycket bättre! Får man välja sånt? 

Ooo, jag ÄLSKAR riviga handdukar No Ka Oi! ;) fast jag funderar på hur man ska göra utan sköljmedel med kläder som blir statiska? Jag får stötar av allt på vintern och det blir ju ännu värre om man inte använder sköljmedel! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Usch vad jobbigt Eileen, byråkrati på danska är fasen värre än byråkrati på svenska! Tänker främst på deklarationen! Huvva! Låter ju också typiskt danskt att skriva på ett vanligt vitt papper istället för att fylla i en blankett - och så en öl på det! 

Jag vill också veta mer om tvättnötter, får nog bli ett fall för google. Eller den där lappen som du snackade om No Ka Oi...

Ja, det är skitviktigt att alltid tvätta kläder innan man använder dom, ja allt man ska ha nära kroppen. Jobbar ju själv i en butik och man bara känner på doften hur mycket kemikalier det är i de nya kläderna.

Julia09: Jag brukar bara kolla innehållsförteckningen så att produkterna inte innehåller några parabener eller ftalater för det är de värsta bovarna! Men allt fler håller på att plocka bort parabenerna i sina produkter nu så man kan nästan köpa allt som vanligt. Om man går på apoteket och kollar står det ofta "paraben-free" på bra produkter.

lella77: Nää, det blev ju en massa krångel med danmark och det så jag måste först ringa skatteverket och prata om hur länderna ordnat det mellan sig och så och det orkar jag inte göra den här veckan!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Ah! Graviditetspenning, jag missuppfattade! Nej, det kan jag inte få, jag är ju student och har två uppsatser som ska ventileras innan den lilla anländer! Pu ha! 

• phillie12

Grattis till fint UL OceanPearl! :) Vad skönt att veta alla detaljer så noga! :) 

Vi har inte fixat så mycket än, vi köpte ganska "mycket" kläder efter RUL:et och så tänkte vi att "Nää, nu får vi nog lugna oss lite!" fast nu har vi kommit på att vi behöver ju köpa sååå mycket mer! Har två set i strl 50 och typ inget komplett set i strl 56, men jag tycker det är så svårt att veta om/hur mycket man ska köpa i 50 eller 56. Hur har ni andra gjort? För övrigt har vi köpt vagn, och overall. Har vinteråkpåse också så det är nog lite overkill, men overallen kan man ju ha i bärselen. Spjälsäng tänker vi nog inte köpa förrän barnet är några månader av den enkla anledningen att vi inte vill ha någon. Hon ska sova i ett babynest i sängen. Hmm, vad är det mer? Skötbord vet jag inte hur vi ska lösa än, tycker det hade varit smidigt med ett sånt som sitter fast i badkaret.  

• phillie12

Usch och fy Myggan! det är verkligen förfärligt att det kunnat gå till så! :( Hoppas verkligen att du klarar dig så bra som möjligt genom graviditeten och frisknar till snabbt efter förlossningen! 

• phillie12
    phillie12 skrev 2011-09-22 14:30:21 följande:
    Ooo! kan vi inte få se några bilder sjuan?
    Myggan, menade jag ju!
  • phillie12

usch ja, man blir verkligen tacksam när man ser såna serier. Tycker intressantast var diskussionen men tycker inte att den fungerade optimalt. Det blev liksom en märklig samling folk, men han psykologen var riktigt vettig. 

Usch nä, jag är inte sugen på att bli rörd. Är tillräckligt känslig nu när min mamma kämpar mot cancer. :(  

• phillie12

Eileeen! Stort stort lycka till på operationen imorgon! 

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan