IVF-gravida med BF i Dec/Jan
Välkommen eviglängtan! Bf-listan finns det länk till i trådstarten högst upp Härligt att det är två små, satte ni intvå ägg eller är dem enäggs ?
Välkommen eviglängtan! Bf-listan finns det länk till i trådstarten högst upp Härligt att det är två små, satte ni intvå ägg eller är dem enäggs ?
Vi gör 3D dels för att få veta kön, men stor del för att få bilderna och filmen som jag tror kommer vara ovärderlig för bebis senare i Sitt liv
I kalmar län är det 2veckor över som gäller. Ivf räknas som vanlig graviditet men man får dock TUL vecka 32
Myggan: i kalmar lån får man det som Ivf:are iaf. Ocean: vi har faktiskt nästan köpt allt redan, typ babyvakt å lite sÅnna saker kvar, men annars har vi en grund med kläder i bÅde 50,56 och 62. Ni behöver ju kanske köpa i strl 40 åt era eller den minsta men ni gör nog rätt i att börja handla på er lite för det är nog inte det första man är sugen på när man har två små sen.
Vecka 29 nu.. Jag har börjat få så himla ont innanför höfterna, speciellt när bebis rör på sig. Det är också nästan som att hela livmodern är öm, njuter inget alla sen i förrgår när bebis rör sig för det är bara obehagligt Någon som känt något liknande? Har även nästan konstant molvärk i svanken. Allt kom Samtidigt i söndags. Vet inte om Det kan bero på att bebis vänt sig med huvudet neråt?
Jag tror ni kan vara ömma i magen pga att bebis rört sig mer på det stället. Min värk var ligamentsmärtor, igår kunde jag vara uppe och röra på mig i kanske 50m innan dem skärande smärtorna började innanför höfterna och ner i hela låren och upp i magen. Jag fick åka in till FL i förrgår för bm ville att det skulle kollas upp vad det var och den bm där inne sa att bebisen har en växtspurt mellan vecka 28-32 så magen kommer växa, och det kommer hända massor med kroppen. Så mina ligament hade töjts ut ytterligare nu och det hade säkert gått fort för att bebis ökat fort i vikt. Men hon sa också att dessa smärtor kunde försvinna lika snabbt som dom kommit. Hoppas på det, i natt har jag kunnat sova utan värk, å det är ju skönt!
Här har man bara gått upp 8 kg, men bm verkar nöjd så då är väl jag med det då Vecka 32 imorgon!
Sammandragningar ska bara höra magen hård medan förvärvar ska göra lite ont typ. Så länge sammandragningarna inte gör on eller är regelbundnat är det ingen fara jag har sammandragningar hela nätterna. Så fort jag vänder mig kommer en.... Ganska jobbigt!
Var hos bm i måndags, fick då veta att vecka 34+0 är lungorna färdiga och 36+0 stoppar dom inte om förlossningen startar. Det är nog det första som gjort mig lite nervös Annars mår jag bra fortfarande, trött och ont i ryggen men vid gott god mod. Jag längtar också efter min vanliga kropp, jag har iofs bra gått upp 9 kilo vilket nästan bara är mage på mig och den är även den liten. Så jag hoppas att det inte blir många kilo till
Vår prins kom den 21 dec efter bara 4 timmar inne på fl. Allt gick snabbt och jättebra. Så roligt att vi alla snart har våra extremt efterlängtade skatter här hos oss