Inlägg från: lokisse |Visa alla inlägg
  • lokisse
    oki skrev 2011-04-14 12:46:19 följande:
    PÅ engelska har dom samma namn........det är väl snarare en tolkningsfråga utifrån författarens perspektiv?
    elfs und ferrys?
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Rafael90 skrev 2011-04-14 13:00:51 följande:
    Elves och fairies annars... Tungan ute
    stavning är oviktigt.
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Esther M skrev 2011-04-14 13:39:27 följande:
    nja. ferry betyder färja. det kan bli missförstånd även om det är tydligt den här gången. fast felstavning kan bli underbart ocksåGlad
    problemet är att jag inte ser nagon skilnad. jag vet vad som star och antar att det handlar om stavning när nagon skriver samma sak med en liten lustig gubbe...
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Esther M skrev 2011-04-14 13:43:38 följande:
    Jag vet. Men för mig kan det bli ganska stor skillnad.
    det förstar jag.
    jag trötnar bara i bland pa det hela (i allafall när det handlar om saker där man tydligt ser vad jag menar) att det kan bli hysteriskt roligt eller väldigt svart att första är jag oksa medveten om{#emotions_dlg.flower}
    *slänger in en blommfan sa du ser att jag inte är arg*
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Esther M skrev 2011-04-14 13:58:33 följande:
    Jag ville varken göra dig arg eller vara tjatig, så här får du ett hjärta Hjärta
    en steliserad form av fikonblad
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Denebola skrev 2011-04-14 20:10:22 följande:
    Vänta, menar du att det inte finns pratande lejon som är kompisar med vårtsvin och surikater?

/raserad världsbild Drömmer 
    hakuna matat ta det inte sa hart
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-15 00:37:12 följande:
    Word och word. Som en vän uttryckte sig om "de två tornen"-filmen - "titta lyteshumor!"
    och var är tombombadil??
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Indillia skrev 2011-04-15 08:07:29 följande:
    Men eller hur! Fattar inte hur de kunde utesluta honom ur filmen Gråter
    inte jag heller. tycker dom kunat dra in pa en timmes snabelsurfning för att ta med honnom
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-15 14:39:02 följande:
    Nej, hon är en halv-wraith. Såsom Hon med det långa störiga nicket.
    vad är det?
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Pentagram skrev 2011-04-15 14:59:47 följande:
    En wraith är en gast (spöklik odött monster). Det är möjligt att Dorian hänsyftade till ringwraiths (ringvålnader/nazgûler) med tanke på denna tråds koppling till Sagan om Ringen...

Huruvida han åsyftade att Teyla är enlivskraftssugande odöd fasa som härjar i nattens timmar eller bara antagligen inte kommer att uppvisa några särskilda ålderstecken låter jag vara osagt.
    ohhh. jag tänker skvalra för niket!
    *piper iväg sa fort benen bär mig ivrigt hojtande*
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-15 16:25:21 följande:
    Mmm, sant, det ska vara minst kvartsblod. ;)
    slamblod har jag hört att den yngre generationen kjör med
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Stårscha skrev 2011-04-15 16:44:55 följande:
    Vad gör inte dagens ungdom för att få sina 15 minuter i rampljuset. Det är som om de inte förstår begreppet "förnedring".
    han blev ju kränkt ju! fatta att dom talade om slutet... vad som hände med ringen och sa. jag själv var helt förtvivlad när varan historielärare sa att titanick sjönk... jag menar hallo alla hade kanse inte sett filmen ennu ju..
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Ljusna skrev 2011-04-15 16:50:16 följande:
    Kära nån, snälla säg att det var ett väldigt bra ironiskt inlägg!
    jag säger inget utan min advokat
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-04-15 16:55:30 följande:
    men det kan väl inte på allvar finnas någon över 15 som på fullaste allvar tror att alver "uppfanns" av Tolkien ELLER dataspelsskapare????? På allvar??

Isf måste jag ju säga att jag förstår de politiker som skrivit i DN senaste tiden om att svenska skolan förstör våra ungdomar... uppenbarligen lyckades då även 70- 80- och 90-talets skola med det också...

Herregud..snälla säg att ni driver med mig ni som skrivit att ni tror att alver är ett 1900-tals påhitt???
    det är det nog ingen som gör i stort utan det som diskuteras är just alven som fantasy figur. den literära alven av i dag sa att säga
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Joppelina skrev 2011-04-15 19:13:32 följande:
    Yes Min morbror trollkarlen och Tordyveln hörde jag på. Enda som fick mej att vilja stifa upp under sommaren
    och sguggan över stenbänken!
    radio teatern ger
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Vem "uppfann" alverna?