• Gulia84

Akupunktur för att bli gravid

Hej!
    Är det någon som provat detta? Vi har försökt bli gravida i ca 3 år men inte lyckas. Vi ska göra insemination i väntan på IVF. Men medans man väntar på inseminationen i sin tur så kanske man skulle testa akupunktur. :)
    Någon som har erfarenhet av detta?
    Bor i Jönköping, kanske nån vet om någon bra?

• Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid
  • Gulia84

Lugnt! Hehe!
    Tack för tipset!
    Och jag har hittat en i Jönköping Hoppas Bebis 09! Men vet inte om han är bra :)
    Vi gjorde vår första insemination idag och fungerar den inte så ska jag boka tid!
    Lennart Hallin på Kroppshyddan. www.kroppshyddan.se/behandling.html

• lotten28

Hej!
    Jag och min sambo har försökt få barn i 7-8 år och gjort en massa IVF-försök, 8 eller 9st, jag har ärligt talat tappat räkningen. Det känns som många fler.

För att hålla modet uppe har jag precis börjat gå på akupunktur hos en fantastisk kvinna som gått stora delar av sin utbildning i Kina. Tyvärr finns hon inte i Jönköping, utan i Eskilstuna och heter Eva-Marie Janelo, Neosoma. Nämner det ändå ifall det är någon härifrån som undrar.

Än så länge har jag bara hunnit med en behandling och kan inte säga om det fungerar. Det känns dock som att hon vet vad hon pratar om och jag har stort förtroende för henne. Hon menar på att om flödet i kroppen är dåligt, så blir även flödet i livmodern det och man får svårt att få barn. Sen är det säkert mer komplicerat än så, men jag tycker det är värt att testa, jag kan ju i alla fall inte bli mer barnlös än jag redan är och ekonomin är ju redan katastrof efter alla misslyckade försök, så varför inte.

Håller tummarna för oss alla:)

Kram

• Gulia84

Då får vi hoppas att det fungerar för er!
    Får man fråga vad ni betalar för IVF?

• lotten28

Vi gör våra IVF-försök i Uppsala, på Carl von Linné kliniken.

Där kostar det 23500kr för en odling och ett färskt återförande. Om man sen har ägg i frysen så kostar de 9500kr per styck att återföra.
    Om läkaren där godkänner så kan man köpa ett paket på 3 odlingar och ett frysåterförande för 47000kr. Man får dock inte vara för gammal då och läkaren måste se att det finns goda chanser att man ska kunna bli gravid under dessa 4 försök.

Kan varmt rekommendera Linné, dom är toppen och får en att känna hopp mitt i bedrövelsen.

• Erien

Jag har inte gjort IVF, men mitt i en desperat period av barnlöshet och missfall testade jag på det.

Hon verkade kunna sin sak och pratade massor om balanser och olika organ. Jag fick även örtte att dricka (smakade väldigt illa) som skulle rensa kroppen på något sätt. Utöver akupunkturen satte hon koppar på min rygg, det skulle tydligen vara lugnande och det var de, kände effekt av dem redan då jag hade dem på ryggen.

Jag vet inte om det fungerade eller inte, men nu är jag i alla fall gravid i vecka 27 med en livlig liten krabat sparkandes i magen. Om inte annat är hoppet en viktig effekt av behandlingen.

Lycka till allihopa!

• Pussesnuttan

Släng dig i väggen Ingalill Erlandsson!

Jupa,
    Jag har vid 2 tillfällen provat akupunktur i samband med ÄD. Förutom att jag tror på att det funkar som akupunktören säger med bättre blodgenomströmning mm så mår jag otroligt bra av det.
    Funderar dessutom på att gå igen men för mitt illamående. Är gravid i vecka 7 :)
    För er som bor i Sth kan jag rekommendera Dr Nie. Hon är speciell men vet vad hon gör.
    Lycka till!

• Pussesnuttan

Ingalill,
    Läste just ditt måtto - du kanske borde byta!?

• Gulia84

Det känns ju lovande med akupunktur! Det skall testas även att jag är nålrädd! Vad gör man inte :)

Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid