• Gulia84

Akupunktur för att bli gravid

Hej!
    Är det någon som provat detta? Vi har försökt bli gravida i ca 3 år men inte lyckas. Vi ska göra insemination i väntan på IVF. Men medans man väntar på inseminationen i sin tur så kanske man skulle testa akupunktur. :)
    Någon som har erfarenhet av detta?
    Bor i Jönköping, kanske nån vet om någon bra?

• Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid
  • Honan73

Hej!
    Har läst lite här angående akupunktur och ofrivillig barnlöshet, är det nån här som går på behandling  i Jönköping eller i närheten?
    Hos vem och hur verkar det fungera?

• caol79

Hej. Vill varmt rekommendera akupunktur. Någon som behandlar barnlöshet. Har PCO och vår son blev till mha akupunktur. Har gått hos Marietta Thunström i Stockholm (www.akupunktur.se). Lycka till!

• Gulia84

Det har tyvärr inte gett nåt resultat :(

• asznn81

Hej!

Traditionell kinesisk akupunktur
     Traditionell kinesisk akupunktur är en behandlingsmetod som kan tillämpas vid många olika tillstånd. Du kanske tex söker för utmattningtillstånd ex utbrändhet, ett dåligt immunförsvar, klimakteriebesvär med vallningar eller för att du/ni har svårt att bli gravid(a). Andra orsaker till att man söker sig till akupunktur kan vara huvudvärk (migrän), pms, tinnitus, IBS. Det finns också hjälp att få för kroniska besvär som psoriasis och reumatisk värk,olika typer av ångest , fobier, stress, oro, depression mm. Tänk också på att det går att förebygga tillstånd som astma och allergier som blir sämre under pollensäsongen.

Traditionell kinesisk akupunktur som behandlingsmetod är hlistisk och ser till hela människan både fysiskt och psykiskt. Det är oerhört spännande att behandla med akupunktur. Varje behandlingstillfälle är unikt och upplevelsen av behandlingen är unik.

Det är viktigt att skapa trygghet i behandlingen med Traditionell kinesisk akupunktur. Traditionell kinesisk akupunktur kan hjälpa balanser i kroppen.

www.tuinakinaterapi.se
    0707279553

Lycka till!

• Akupunkturgravid

Hej! Efter 4 års barnlöshet och flera misslyckade ICSI försök gick slutligen mannen med på att testa akupunktur. Efter två månaders behandling är vi nu gravida. :) I öst finns det inget som heter barnlöshet, allt handlar om obalanser i kroppen. Det enda jag kan önska är att vi hade testat detta och struntat i traditionell vård med hormoner, smärta och återkommande besvikelse. Lycka till!

• dreamz

Hej!

Ska testa akupunktur några ggr å se om det hjälper oss med ÄD.

• zebz

Herre gud vad tröga ni är.

Ni inser att det finns noll evidens för att akupunktur hjälper emot era symptom (såvida de inte är psyko-somatiska)?

Ni kan lika gärna begära en massage av er man för att få samma effekt och inte betala (lösgörandet av endorfiner).

• sandishhh

Hejsan! 

Jag har startat en sluten grupp för oss som vill testa akupunktur vid ivf, vi som gör behandling eller vi som har gjort behandling. Välkomna! :)

www.facebook.com/groups/401650363371163/

Just nu frågar en person efter en bra akupunktör i helsingborg, tips?

akupunktur, ivf, barnlöshet
  • sandishhh
    zebz skrev 2015-01-16 23:08:39 följande:

Herre gud vad tröga ni är.

Ni inser att det finns noll evidens för att akupunktur hjälper emot era symptom (såvida de inte är psyko-somatiska)?

Ni kan lika gärna begära en massage av er man för att få samma effekt och inte betala (lösgörandet av endorfiner).

Herregud vad du är trög. Tycker du ska läsa på lite mer om det, och då inte svenska artiklar. Gärna någon från kina, usa eller england där det är liiiiite större än i lilla Sverige. 
  • sandishhh
    "Sida med enkla tips inom de olika delarna av fertilitet - både för män
    och för kvinnor.
    http://www.truehealthclinics.com/Fertility/fertilityfactsheets.html"

"Mycket bra artikel från The Guardian om en av de kända akupunkturläkarna
    i London, hon jobbar bara med fertilitet och hjälp under IVF:
    http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2009/oct/25/infertility-treatment-babies-doctor-zhai"

"Sida med några samlade artiklar om vetenskapliga studier som visar hur
    bra akupunktur fungerar för att hjälpa till vid fertilitet och under IVF:
    http://www.truehealthclinics.com/Fertility/research.html"
  • Bamse13

Hej,

Googlade på IVF och akupunktur, hittade då dessa inlägg.

Jag står inför att göra IVF efter flera misslyckade inseminationer.

Hoppas så att det ska fungera och har förstått att akupunktur kan ha en väldigt positiv inverkan på fertiliteten :)

Är det någon som känner till någon bra akupunktör i Helsingborg med omnejd, alt Malmö osv?

Tack på förhand????

• jennyz

Vid vårt tredje IVF provade jag akupunktur, och då blev jag gravid, jag rekommenderar det absolut, jag mådde mycket bättre efter några ggr!!!

• Mibi
    Bamse13 skrev 2016-02-23 22:44:58 följande:

Hej,

Googlade på IVF och akupunktur, hittade då dessa inlägg.

Jag står inför att göra IVF efter flera misslyckade inseminationer.

Hoppas så att det ska fungera och har förstått att akupunktur kan ha en väldigt positiv inverkan på fertiliteten :)

Är det någon som känner till någon bra akupunktör i Helsingborg med omnejd, alt Malmö osv?

Tack på förhand????

Googla på Kajsa Landgren i Hbg! Den enda där o ska vara bra :)
Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid