• Gulia84

Akupunktur för att bli gravid

Hej!
    Är det någon som provat detta? Vi har försökt bli gravida i ca 3 år men inte lyckas. Vi ska göra insemination i väntan på IVF. Men medans man väntar på inseminationen i sin tur så kanske man skulle testa akupunktur. :)
    Någon som har erfarenhet av detta?
    Bor i Jönköping, kanske nån vet om någon bra?

• Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid
  • Pussesnuttan

Det känns knappt när de sätter nålarna. Och sedan känner man dem inte.
    Lycka till!

• Erien

Jo, jag tyckte att det gjorde lite ont, och jag är inte alls rädd för nålar. Jag tror att det sägs att de verkar bättre om det känns, att man är extra spänd eller något sådant. Eller så var det bara något de sa till mig. Flört

I alla fall, smärtan är överkomlig och det känns bra när de väl sitter där, sen är det knappt nålar så inget att vara rädd för, inte värre än ett myggbett (utan kli och svullnad efteråt).

• lotten28

Jag är extremt nålrädd, svimmar vid varje provtagning, haha, jättefånigt. Men akupunktur är ingen fara, jag brukar bara inte titta när hon sätter dem.

Ibland känns akupunkturnålarna inte alls och ibland sticker det till lite grann. Tror det beror på hur spänd man är i kroppen, så om det går, bara slappna av. Det kan kännas lite obehagligt när dom skruvar på nålarna efter 15-20 minuters behandling, men det gör absolut inte ont.

Så tveka inte! Jag tänker lite så här, att jag kan ju inte bli mer barnlös än vad jag redan är av att prova akupunkturen. Endast några tusenlappar fattigare, men det är som en droppe i havet jämfört med vad varje IVF-försök kostar.

Har nu gått 2 behandlingar och känner redan att det händer något i kroppen. Jag svettas mycket mer vid träning, vilket måste vara ett tecken på att kroppens cirkulation jobbar mer och så är jag lite piggare.

Lycka till!

• Erien
    lotten28 skrev 2011-04-23 22:26:41 följande:
    Jag är extremt nålrädd, svimmar vid varje provtagning, haha, jättefånigt. Men akupunktur är ingen fara, jag brukar bara inte titta när hon sätter dem.

Ibland känns akupunkturnålarna inte alls och ibland sticker det till lite grann. Tror det beror på hur spänd man är i kroppen, så om det går, bara slappna av. Det kan kännas lite obehagligt när dom skruvar på nålarna efter 15-20 minuters behandling, men det gör absolut inte ont.

Så tveka inte! Jag tänker lite så här, att jag kan ju inte bli mer barnlös än vad jag redan är av att prova akupunkturen. Endast några tusenlappar fattigare, men det är som en droppe i havet jämfört med vad varje IVF-försök kostar.

Har nu gått 2 behandlingar och känner redan att det händer något i kroppen. Jag svettas mycket mer vid träning, vilket måste vara ett tecken på att kroppens cirkulation jobbar mer och så är jag lite piggare.

Lycka till!
    En OT fråga då, har du blivit mindre nålrädd efter akupunkturen? Har den fungerat som nån sorts fobiterapi? Om man tänker efter, om du klarar att ha 20+ nålar sittandes i dig i 20 minuter så är ju ett blodprov ingenting egentligen... Men det kanske inte fungerar så, vad vet jag? Flört Starkt av dig att trotsa din fobi, men vad gör man inte för att få sig en bebis?
  • Gulia84

Nä, så rädd är jag inte ändå. Så det går nog bra. Fick mig en rosa flytning idag så nu är mensen på gång så imorgon ska jag ringa och boka tid. Om man får bättre cirkulation av detta så kanske jag slutar frysa så förbenat mycket jämt. Men helst hoppas jag på att få en bebis!!!

• lotten28

Ja vad gör man inte för en liten bebis:)

Jag har nog blivit lite mindre nålrädd med åren, men jag tror inte det beror på akupunkturen. Har nämligen aldrig varit särskilt rädd för akupunkturnålarna. 

Men nästa gång jag tar blodprov ska jag tänka såsom du sa, "att om jag klarar att ha 20 nålar i mig på akupunkturen så är ju ett blodprov ingenting":)

• Erien
    lotten28 skrev 2011-04-25 21:51:36 följande:
    Ja vad gör man inte för en liten bebis:)

Jag har nog blivit lite mindre nålrädd med åren, men jag tror inte det beror på akupunkturen. Har nämligen aldrig varit särskilt rädd för akupunkturnålarna. 

Men nästa gång jag tar blodprov ska jag tänka såsom du sa, "att om jag klarar att ha 20 nålar i mig på akupunkturen så är ju ett blodprov ingenting":)
    Ja, du får göra det! Hoppas att det hjälper! Glad
  • Vivann

Finns det ngn som kan rekommendera en bra akupunktör i Helsingborgs området?

• Skruttefia06

Jupa- hur gick det m akupunkturen?
    Blev nyfiken..
    Själv fick jag akupunktur mot mina spottings,,gjorde 3 ivf under tiden,,till slut blev jag gravid utan ivf,,när mina spottings försvunnit,,
    Gick hos en duktig akupunktör i GBG...

Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid