lotten28 skrev 2011-04-23 22:26:41 följande:
Jag är extremt nålrädd, svimmar vid varje provtagning, haha, jättefånigt. Men akupunktur är ingen fara, jag brukar bara inte titta när hon sätter dem.
Ibland känns akupunkturnålarna inte alls och ibland sticker det till lite grann. Tror det beror på hur spänd man är i kroppen, så om det går, bara slappna av. Det kan kännas lite obehagligt när dom skruvar på nålarna efter 15-20 minuters behandling, men det gör absolut inte ont.
Så tveka inte! Jag tänker lite så här, att jag kan ju inte bli mer barnlös än vad jag redan är av att prova akupunkturen. Endast några tusenlappar fattigare, men det är som en droppe i havet jämfört med vad varje IVF-försök kostar.
Har nu gått 2 behandlingar och känner redan att det händer något i kroppen. Jag svettas mycket mer vid träning, vilket måste vara ett tecken på att kroppens cirkulation jobbar mer och så är jag lite piggare.
Lycka till!
En OT fråga då, har du blivit mindre nålrädd efter akupunkturen? Har den fungerat som nån sorts fobiterapi? Om man tänker efter, om du klarar att ha 20+ nålar sittandes i dig i 20 minuter så är ju ett blodprov ingenting egentligen... Men det kanske inte fungerar så, vad vet jag?

Starkt av dig att trotsa din fobi, men vad gör man inte för att få sig en bebis?