• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • MissCat

Jag har hittat det! Han var mellan 7-8 mm liten och läkaren sa att han borde vara lite större. Jag vet inte om min info räcker för att lugna dig lite. Mitt hcg värde var också för lågt men det har ju gått bra ändå. Du kan läsaom mina värden i början av min graviditet knytet. Ge inte upp hoppet!!

Kram

• MissCat

Nä jag ljuger nu. Jag gjorde ett vul innan jag fick göra den igen. Då var han bara 5 mm men jag kommer ihåg att hon sa andra gången att den brukar ligga på 12 mm. Hon sa också att det kan vara så olika.

• Luella

Knytet: vilket otroligt tråkigt bemötande du fick! Men gjorde dom VUL på magen? Jag är inte proffs på något sätt men enligt Karolina på St Göran som jag hade (som är otroligt duktig) så är det svårt att mäta helt exakt när embryot är så litet som det är i början. Och har dom dessutom gjort utanpå magen kan han faktiskt ha mätt fel. Kan du boka priavt UL någonstans där dom har lite bättre läkare och modernare utrustning?
    Kram

• Knytet

Tack tjejer, ja jag fick inget förtroende för den här läkaren o han var privat vi betalade 1200 spänn för detta. Jag har hört att man gör vaginalt fram till v nio, tio någonstans för att få mer exakt värde. Men han klarade inte av att få nån bra bild, hmm. Jag var i v 6+6 igår o plutt mätte 5,6 mm o skulle mäta ca 10 mm. Han sa att det troligtvis inte var livsdugligt o att vi skulle ställa in oss på MF. Ska ju tillbaka på tisdag men han sa att kommer det en blödning så vet jag vad det är. Han var inte så psykologiskt lagd.
    Tack för era mått, känns i alla fall som att det finns lite mer chans att det faktiskt ändå kan gå bra. Jag menar hjärtat slog ju så plutt kämpar ju fortfarande på. Usch vad jobbigt detta var.
    Nån som vet nån bra gyn i GBG ?

Stor kram till er, ni är BÄST !!!!

• Gloxi

Knytet, håller med Luella. Han mätte säkert fel. Jag tror på ditt embryo! Min dotter var också "seg" i starten. Jag brukade gå till Gynekolog Centrum på Kungsgatan, men vet inte om de är duktiga på gravvul.

• MissCat

Men knytet av det jag har läst är det ju normalt att den är runt 5 mm vid den veckan! Min lilla var ju 5 mm när jag var i vecka 7+? Så nej du borde få göra om det! Gå till gynakuten och säg att du är så ledsen och orolig att du måste bara få en som kan se bättre och berätta hur läkaren betedde sig!

Stå på dig!!

• Knytet

Tack för peppning. Funderar på att boka in ett VUL hos Svend o Jan på CFC i veckan istället. Dom litar jag ju iaf på o det ingår i behandlingen vi betalat för. Väntar ett litet tag till så vi verkligen vet om plutt växt till sig eller inte. Suck såhär skulle det ju inte bli. Det ska tydligen inte vara lugnt o va gravid hehe. Nä nu ska jag försöka tänka positivt.

Ha en underbar helg o tack igen för stödet !!

• Gloxi

Knytet, åk till CFC om du kan. De hittar embryot direkt och du slipper tjafs. Försök att inte oroa dig. Tror inte att något är fel. Ha en skön helg du med!

• Sunseed

Knytet! Beklagar verkligen bemötandet och vad du behövde gå igenom.
    För att lugna dig själv så håller jag med dom andra att göra en ny koll ganska snart hos personer med kompetens, hjärta och apparater som fungerar.
    Vår bebis var liten hela vägen, ända till slutet - men han sitter här fem månader gammal och mår jättefint. Vi tror på dig! Hjärta 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011