• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • MissCat

Hm jag tryckte på ett hjärta men det blev tydligen ett frågetecken. ... aja här får du ett hjärta <3

• Knytet

Haha, Tack MissCat, vad söt du e . Kvart i tre gäller det, o fyy va nervös jag e. Uppdatering följer!!

• Knytet

Hej tjejer, gick inte så bra. Plutten är för liten . Gjorde ultraljud på KK kliniken/IVF nordic klinik i gbg, vilket skitställe. Första ultraljudmaskinen var så dålig så han såg bara en graviditet men inget mer o inte var den satt, jag fick klä på mig igen o knalla in på ivf avdelningen där utrustningen var bättre. Upp i stolen igen o läkaren pladdrade på om min äggreserv o äggstockar o skit, kom till sak jag var ju skitnervös. Så hittade han graviditeten igen men såg bara ett tomrum. Då lämnade han mig o hämtade ett tredje ultraljud för o kolla utanpå magen o då äntligen hittade han rätt. Den sitter som den ska o hjärtat pickade på men den var typ fyra mm för liten. Fick lämna hcg prov o fick ny tid till tisdag. Dock sa han att vi skulle ställa in oss på missfall o om det visar motsatsen så blir det en bonus. Tackar !!! Både han o kärringen som tog hcg provet hängde upp sig på att vi varit i köpenhamn o gjort ivf. Man sitter där o e ledsen för ett troligt MF o måste försvara sig. Hade jag varit mig själv hade jag bara sagt att dom har ju i alla fall dugliga UL maskiner på sin klinik, öppet helger o aldrig stängt o kunniga läkare som inger förtroende.

Jaja, har vi en himla tur växer plutt på sig, än är inget dött. Har förstås googlat runt o det är många som fått samma info o som det faktiskt har gått bra för. Hoppas på ett mirakel, ouiii.

Var sååå glad att jag hade min underbara lilla Ludvig o komma hem till. Vad som än händer har jag min guldklimp, o det är en himla tröst.

Nu ska jag försöka sova, tack för att ni tänkt på mig idag. Kram

• Gloxi

Knytet, vad ledsen jag blir! Vilka klåpare!!! Synd att du inte hade möjlighet att göra vul på CFC. Hur stort var embryot? Min dotter var 6,23 mm i v. 7+2 eller 7+3. Minns att jag tyckte det var litet för jag hade läst att de skulle vara runt 10 mm vid den tiden. Men, Jan på CFC sade att det var fint och till nästa gång hade hon växt till sig. Jag ger inte upp hoppet för dig än. Kan du inte göra vul hos någon, som kan det istället?

Rätt tänkt! Det viktigaste är att du har Ludvig. Fler barn är en bonus. Men, än är det inte kört för denna gång. Ni såg ju ett hjärta. Jag håller tummar och tår att det går vägen.

• Gloxi

Vad makalöst förresten att läkaren tjatar om din äggreserv när du är där för att göra gravvul! Vad fan har den med saken att göra?! Och de skall skita i vart du gör dina behandlingar. Men, de var väl sura för att de inte fick dina pengar... Usch, vilka idioter det finns. Förlåt för min galla. Blir bara så upprörd över det urusla bemötandet.

• MissCat

Knytet: Fy vilka dåliga läkare! Jag känner med dig menge INTE upp! När jag gjorde mitt vul så var han också för liten och det har han varit hela tiden tills jag var i 20:e veckan så ge verkligen inte upp!! Sen brakade det loss med tillväxten. Många kramar och försök att inte ta ut något i förskott. Jag ska försöka leta i mina papper om hur stor han var på vul. Hur många mm var embryot nu?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011