-
Nej, verkligen inte.Tr0ust skrev 2011-04-07 11:07:58 följande:Grata Garbo var väl en författare??
-
Okej nu är ju detta hemskt OT. Men ja, jag tycker det är allmänbildning att känna till personer som är så pass kända både lokalt och internationellt.Anonym (Fd Fatso) skrev 2011-04-07 11:37:08 följande:Varför BÖR man känna till dem? Varför skulle de på något sätt vara en del av allmänbildning när de snarare är en del av kulturhistoria om något? Ska alla känna till E-type? Ska de äldre veta vem Timbaktu är?
Den här personen som lallar runt på FL och skriver om våra nya ansikten på sedlar har kanske inget bättre för sig än att bli djupt oroad över skitsaker, det får stå för den. Men att kräva att Birgit Nilsson ska tillhöra något "alla ska veta" tycker jag är extremt.
E-type och Timbuktu är jag inte säker på har gjort lika stort avtryck i historien som de andra... -
Kan spåras möjligen men det lär bara ske om det uppdagas brott i tråden. Bara ett "jag ogillar invandrare" är inget brott och lär inte spåras, varför lägga ner jobb på sådant för skojs skull? Men vissa idioter har väl inte den förståelsen.Tr0ust skrev 2011-04-07 11:10:44 följande:Vill bara påpeka att alla som skriver "Anonymt" i denna tråden, kan man spåra. Så tänk på vad ni skriver, t ex om invandrare, hur mycket ni hatar/ogillar dom.
Det går fort att spåra ip-dressen, och kan tom bli anmälda!
Men vissa idioter har väl inte den förståelsen! -
Jag skulle aldrig erkänna högt att jag ser ner på en del arbetslösa...inta alla, men en del... Jag skäms jättemycket, och jag vet ju att ingen går säker på arbetsmarknaden, inte jag heller, även om jag aldrig stämplat i hela mitt liv...
Det jag har åsikter om är att en del av de arbetslösa inte vill jobba, eller inte är nog smarta, verbala eller tilltalande för att få ett jobb. Om man inte ens kan skriva ett smart CV, hur ska man då kunna få ett jobb? Samtidigt så är det ju sjukt orättvist att det ska vara så illa att man måste se ut på ett visst sätt eller kunna snacka om hur bra man är för att kunna få ett jobb... det finns massor av outnyttjade resurser ute i landet, som aldrig liksom får komma till, bara för att de inte kan sälja in sig.
Ja... som sagt, jag ogillar mina åsikter. Men så står jag inte för dem heller
-
Kommer aldrig erkänna att efter att ha läst den här tråden inlusive skrivit själv så känner jag mig mer nöjd med mig själv eftersom det är uppenbart att folk inte är så PK och fantastiska som de framstår när de inte bekänner sina knasigheter
-
räcker det inte med att man vet hur man använder papperslapparna som tanterna och gubbarna pryderAnonym (...) skrev 2011-04-07 13:32:07 följande:Ja E-type är en stor ikon FÖR MIG, mer än vad greta garbo är, som jag inte vet vad hon gjorde, bara hört hennes namn.
Och det säger väl en del bara det. -
Att när svärmor ringde och sa att de tänkte komma förbi så for jag och tränade.
-
Jag kommer aldrig erkänna att jag krockade bilen när maken var på tjänsteresa förra våren.
Jag lånade pengar av min morfar för att fixa den, och fick lätt panik när den enda tiden för att lacka var samma dag som maken skulle komma hem.
Men jag rodde det i hamn och maken är lyckligt ovetande. -
Kanske kommer jag att erkänna för maken att jag fuskade med p-pillerna när vårt första barn blev till. Men i dagsläget är det inte aktuellt.
-
Jag var en pojkflicka och min mamma lät mig vara den jag är. Men hon är fostrad av en stark kvinna. vi har mängder med starka kvinnor. Så att män är bättre eller starkare existerar inte i min världeAnonym (what the......) skrev 2011-04-07 15:56:21 följande:Jag kommer aldrig erkänna att kvinnor som önskar sig döttrar är patetiska. Att dessa kvinnor som sen får döttrar klär dom som maränger och kallar dom lilla sessan gör mig illamående.
Tjejmammor är svagare än pojkmammor