• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Fattar inte heller vad det är som är så svårt med Pred, såå farligt är det inte.

Lycka till imorrn Lully!!

Här tog allt lite annorlunda vändning. Jag hade Londonkliniken inbokad på tisdag men det kom saker emellan (+ att jag fick lite kalla fötter...) så vi skjuter på det tills vi kan åka båda tillsammans, min man är bortrest just nu. Det är många frågeställningar och långt ifrån en självklarhet. Jag hade dialog med några igår som gjort processen och det är skönt att veta att alla tänker & resonerar ungefär likadant. Ett par stycken har dessutom fått färre ägg (men inte sämre kvalitet) efter immunbehandlingar, det fick mig också att fundera ett varv extra - men det spelar naturligtvis ingen roll om nu kroppen låter nåt av dem stanna. Jag är fortfarande så gott som övertygad om att immunförsvaret är vårt problem, det är behandlingarna jag är osäker på. Alternativet är dock inte heller ett alternativ så nu tänker vi göra Londonbesöket i samband med lite ledighet, shopping & turistiserande om ett par veckor istället! Hepp!!

• Zinfandel

Hypo är i allra högsta grad immunologiskt och har lite andra nackdelar i sammanhanget också (se tbax i tråden) Vila tsh/t4 värden har du? Hur ofta testar du? Tar du andra hormoner?

• Zinfandel

Många lyckas så fort de stabiliserar tsh. Har man hypo är det vanligt att man också har exsem/psoriasis, har du det? Andra allergier el gluten?

• Zinfandel

Jaha du, hela kitet :( Har du en bra läkare? Vad blev förresten svaret på tpo-antikropparna? För personer med så mycket immunologi så hade jag först satt in en antibiotikakur tex amoxicillin för att bromsa immunförsvaret o inflammationerna. Sen hade jag satt in Prednisolon (kortison) och ev fragmin o trombyl, alltså mycket antiinflammatoriskt. Du ska även läsa Is your body babyfriendly. Att ta bort gluten o socker från kosten kan förbättra besvären. Ta bort steroidkrämerna och sätt in prednisolon istället! Och följ oss här ;)

• Zinfandel

Du kan alltid be henne om en remiss en endokrinolog men av nån anledning är de kinkiga med det. Naturligtvis behövs utredningar för oss som har sådana här åkommor men vi har tyvärr inte läkarkåren med oss. Bra där med antibiotikan.

Sen finns det ännu mer att göra som inte har med immunologin att göra men för dem som försökt länge, tex vaginalprover. Dolda infektioner & bakterier i underlivet är en vanlig orsak till infertilitet/MF. Du bör testa Bakteriell Vaginos, Grupp B Streptokocker, mycoplasma & ureaplasma, dold klamydia & gonokocker och urinvägsinfektion. Allt detta är bra att göra ur uteslutningssynpunkt och det är bra om även din man testas så ni inte behandlar dig och sen skjuter ni det mellan er.  

Förresten, har ni lämnat spermieprov?!

Nu har du lite att pyssla med Skrattande men skönt att det finns grejor att kolla efter!

• Zinfandel
    Bling1975 skrev 2011-10-20 15:09:22 följande:
    Härligt Lully, håller tummarna att du får något fint tillbaka och ett stort plus. Solig

Jag beundrar verkligen dig som orkar kämpa vidare med egna ägg. Själv kastade jag in handduken när det trots 10 ägg bara blev 2 tilbaka och inget till frysen. I och med att vi ville vara i USA pga av spermiedonatorn så blev det för dyrt att göra flera färskförsök.
    Oj, jag har haft sämre resultat men inte haft en tanke på ÄD än.....
  • Zinfandel

Det finns ingen anledning att sätta in det på första försöket. Mina läkare har varit helt medgörliga, allt är ju värt att testa!

• Zinfandel

Bars: beklagar verkligen era erfarenheter men välkommen hit! Jag skulle dock rekommendera dig denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html
    Flera av de tjejerna har fantastiska kunskaper, är patienter hos er läkare och har lyckats bli gravida. Bortsett från att det är dyrt & komplicerat så har jag inte uppfattat att de känner som du gör men de har säkert alla svar du behöver. Jag är dock tacksam för ditt inlägg eftersom jag själv står i redo att åka dit och göra utredning men jag vacklar. Du har väl fått alla provsvar skriftligen, vad har ni trots allt lyckats komma fram till? Vilken behandling föreslog han? Vad händer nu..?

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.