• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Men oj Jessica, behöll han boken...?! Det var verkligen oväntat! Det har jag aldrig hört innan, vad otroligt roligt, det tyder ju ändå på nåt...! Skrattande Ja, Beer brukar kallas för klåpare och hokus-pokus av andra läkare men han värjde sig rätt bra mot det själv. Ludmila får ju också utstå en hel del men de här personerna som tänker utanför boxen lyckas faktiskt rätt bra! Ja du, du kanske lyckas omvandla en läkare nu ;)) Du måste meddela när du pratat med honom nästa gång!
    En av läkarna på kliniken sa samma sak till mig i förra veckan, minuten senare skrev han ut kortison......

• Zinfandel

Eftersom progesteron höjer temperaturen så måste det väl vara så...? Tror ni är rätt på det där. Ja, många tillästter Prog i naturlig cykel under luteal.

B12, Folacin & D-vitamin är heta tips! 

• Zinfandel

Kurreburre: fundera inte - gör det!!

Immunologiska tester
    Lymfocyter (T & B)
    Cytokiner (TNF-alfa)
    Autoantikroppar
    CD-markörer
    Immunglobuliner

Vaginalprover:

Baketriell Vaginos (gardnerella & anaeroba bakterier)
    Mycoplasma & Ureaplasma
    Gonokocker
    Dold klamydia
    Grupp B Streptokocker

AMH, FSH & LH. 

• Zinfandel
    Lully Hill skrev 2011-10-02 10:04:35 följande:
    Jag har precis läst att Aloe Verra juice är bra mot autoimmunitet! Det balanserar ett överaktivt immunförsvar! Man skall dock vara noga med kvaliteten på juicen. Det finns många oseriösa som säljer utspädd etc.
    Men å andra sidan ska man inte ta aloe enligt österländsk medicin om man kan tänkas vara gravid (de avråder då även mot krämer med aloe) och sen fann jag denna länk....
    se.babycenter.com/pregnancy/isitsafeto/herb&drugchart 

På ett ställe läser jag Stor dos av Aloe Vera kan framkalla blodanhopning i människans bäckenorgan och på ett annat att Aloe är kraftigt laxerande. Både och?! Sen är det väl även känt för att stärka immunförsvaret.

Aldrig ska det vara enkelt Flört 
  • Zinfandel

Men jihooo äntligen vaknar svenska läkare!!! Men nu ska det väl bevisas vetenskapligt och forskas på i 100 år först....

• Zinfandel

Det finns många teorier om att tex blodgrupp 0 ha svårare för att bli gravid och att vissa blodgrupper helt enkelt miss-matchar. Det finns inga vetenskapliga bevis för detta men immunlogi=blod så kanske kan hända att det finns nåt samband! 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.