• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Kolla in detta..... Svar på en fråga om antikroppar på Barnlängtan:

Antikroppar påverkar inte livmodern och är inte orsaken till att dina IVF-behandlingar inte lyckades.
    Jag tror du kommit in på ett stickspår med antikroppar; av erfarenhet leder det ingen vart. För tjugo år sedan var det populärt och då gjordes bl.a. tester där alla antikroppar slogs ut. Resultatet blev tvärtemot vad man hoppats - man fick överhuvudtaget ingen befruktning alls! Så det är inte lätt att dra slutsatser beträffande antikroppar. Vad orsaken till det uteblivna resultatet av IVF kan vara är inte lätt att säga; men jag tror inte det är antikroppar.
    Med Vänlig Hälsning
    Urban Waldenström
    Överläkare, IVF Falun 

• Zinfandel

Yrväder: Jag blev väldigt förvånad, Falun är kända för att ligga i framkant. Men egentligen inte förvånad, snarare arg, det svaret kunde vilken ferilitetsläkare som helst i Sverige givit, och det är skrämmande. Om man kan repduktionsimmunologi (och antikroppar..!) så ger man inte ett sådant svar men bara att de ordinerar viss medicin är ett bra bevis på att de nånstans ändå tror på det. Förhoppningsvis får alla upp ögonen för det inom sinom tid! Skrattande

• Zinfandel

Vilaa: ja, det kan det vara, minska din dos. Hur mycket tar du och när på dygnet? Ninnin: jag kontaktade båda men bokade först UK eftersom det är mer tillgängligt, enklare att flyga & bo, språket osv. Men sen kände jag att Dr D i Aten är mycket mer engagerad, svarar ganska snabbt på mail, är mycket tillmötesgående, ärlig & rak så det blev Aten. Det ångrar vi inte! Det kan vara lite struligt att åka dit men området är mycket trevligt, kliniken likaså, Dr D pratar hur bra engelska som helst. O på apoteken får man ut vad man vill :) Lycka till!

• Zinfandel

Men vilken dos har du då? Du ska ju inte må dåligt oavsett om det är ordinerat eller ej....

• Zinfandel

Ninnin: Nej, jag har gjort alla vaginalprover tidigare, nu var det immunuttredning. Ja, massor med immunologiska fel Obestämd, tex för höga TNF & NK, dvs jag utvecklar mer eller mindre ett vaccin mot graviditet. 

Pretty: runt 15000 kostar det och då ingår utredning, provtagning, konsultationer, mediciner mm. Konsultation efter plus kostar 400 euro, tror jag.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.