• Bling1975

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Jag körde 25 mg prednisolon och 40 mg klexane från dag 7 i cykeln.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Ingen som håller på med immunitet tyvärr. Det fanns en läkare som gick i pension för några år sedan men efter det ingen alls. Den behandling som är tillgänglig i Sverige om man hittar en välvillig läkare (eller några olika) är blodförtunnande och kortison. Det räcker för många men inte för alla. Man kan även rikta in sig på att äta en kost som balanserar immunförsvaret.

Vem kan man vända sig till i Danmark? Jag trodde den enda de hade numera bara tog emot danskar på deras stora sjukhus. Dvs att man behöver en remiss dit.

• Bling1975

Stort grattis Fru xx!!! Underbart med plus.  {#emotions_dlg.flower}

Också härligt att höra att Anette hänger med, vi gjorde vår missfallsutredning hos henne för 3-4 år sedan och då avfärdade hon immunologiska orsaker helt men var öppen till fragmin även om man inte hittade någon diagnos.

• Bling1975

finafina, det är Ivig man använder, men nu har de flesta gått över till Intralipider som kostar en bråkdel istället.

Ninninn, jag har inte haft det själv men be om deras rekommendation för behandling för svenska läkare kommer inte ge dig tillräckligt när den är dold.

• Bling1975

Det är väldigt stora skillnader på vad läkemedel kostar så det beror helt på vad det är hon skriver ut. Som Intralipider som bara kostar ca 100 kr och Humira som går på 12.000 kr (eller var det 14). Man kan ringa och fråga på apoteket vad det kostar på utländskt recept.

• Bling1975

Mettebus, de är lite upp och ner när det gäller mejl. Min första tid fick jag via mejl inom 2 timmar, men efter har jag ibland aldrig fått svar och ibland har det tagit en evighet. Det är bäst att ringa.

• Bling1975

lillis, det gör inte att ägget lättare blir befruktat eller inplanterar. Men många som aldrig får plus kan i själva verket ha väldigt väldigt tidiga missfall pga av immunattacker när det lilla embryot försöker klamra sig fast i slemhinnan och då kan kortison hjälpa.

• Bling1975

Mettebus. Ha med en lista på alla era frågor och en kopia till både er och doktorn på historia och tidigare provsvar. Är det Dr G så är det bra att man ser till att fråga tills man förstår och inte bli stressad. Anteckna också mycket för det är svårt att ställa små frågor i efterhand utan att boka en konsultation a £120. Betala inte heller för några prover som ni inte kan lämna på plats några hus bort. Det är bättre att skicka direkt till USA eller Aten för det tar för lång tid innan de är framme om ni skickar dem via London.

Annars är mitt bästa tips om ni stannar en natt att unna er en middag på the Ledbury eller Dinner by Heston.

• Bling1975

Mettebus, det kan vara knepigt med makens prov. Men om han tar blodet på morgonen och du har det med dig på planet kan det fungera bra. De tänker inte på att vi bor i Sverige och att våra prover tar lång tid att skicka till dem vilket gör att blodet blir för gammalt innan det kommer till Chicago. Men det är bara två prov som även mannen ska göra så det enklaste är nog att ni skickar hans DQ alfa och både ditt och hans blod för LAD direkt till Chicago när du kommer hem. Det är dock ganska pilligt för man måste dra blodet på morgonen och ha det hos FedEx ute på Arlanda senast 11.00 och få dem att förstå att det måste med lunchflyget som inte är det ordinarie till USA. Det är också en hel del pappersarbete som ska med. Men det kan vara bra att öva på för hittar de något så kommer ni få skicka fler gånger efter behandlingen och under en ev graviditet.

Men smidigast är att släpa med sig maken. Det är också väldigt mycket information så två par öron är bra.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.