• Bling1975

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Här har du världens bästa samling av prover, tolkninga av resultat och behandling både innan och efter grav:

www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

Såg att du hade hittat vår tråd också, välkommen in om du undrar något.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Jag har blivit utredd och diagnostiserad av Dr G i London. Jag hade hög TNF-alfa, låga LAD och en partiell DQ-alfa match. Vi har behandlats med Humira, paternal LIT x 2 och sedan även pooled donor LIT hos Dr T i Aten och jag har fått Ivig inför mina två senaste FET med egna embryon. Under varje cykel får vi även Klexane, prednisolon och asprin.

Tyvärr har min man haft cancer så han har inga spermier kvar. Våra sista frysembryon tog slut vid årsskiftet så efter det gjort vi IVF med donator spermier i New York nu i våras. Tyvärr verkar jag ha kommit i ett för tidigit klimakterie och min AMH har droppat till 0,5 på bara 1 år så äggen var ganska skruttiga så det blev minus och inget till frysen. Vi ger därför upp dem också och går vidare med äggdonation, nästa försök blir nog i San Diego.

Fördelen med donator är att vi slipper DQ-alpha matchningen. Vi kommer därför inte köra hårt med dyr Ivig utan nöjer oss med Intralipider nästa gång.

Om två veckor åker jag till Aten för att göra en hysteroscopy via Penny på Serum som är världens bästa och snällaste. Hon kör dock bara immun light hos sig.

Ha en skön weekend!

• Bling1975

Jag tycker personligen att det är värt varenda test jag har gjort både i Sverige, Grekland, England och USA. Jag vill veta exakt vilka problem jag har för det är ju inte mycket mening med att betala massor med pengar för att behandla ett problem om man ändå råkar ha ytterligare ett annat problem som sätter käppar i hjulet och som man inte behandlar för.

Jag gjorde tex inte hysteroskopin till att börja med för att alla svenska läkare sa att min slemhinna var så fin och jag var negativ på dold klamydia. Jag la efter det ut ca 250.000:- på fertilitetsbehandlingar och immunbehandlingar utan att få ett plus (2 FET och 1 IVF med donatorspermier). Efter det gjorde jag hyston och det visade sig att jag hade så mycket död vävnad att läkaren i Grekland sa att det i princip var omöjligt för ett embryo att fastna. Efter hyston blev jag gravid och hoppas nu att jag äntligen ska få valuta för alla dyra immunbehandlingar jag har gjort/gör.

Jag håller faktiskt inte heller med om att få lyckas. Av de tre svenska tjejer jag har träffat i Grekland och England så har 2 fött sina barn och 1 får sitt om några veckor. Själv är jag den som har tagit längst tid på mig att bli gravid. Av de engelska tjejerna jag har träffat hos Gorgy eller på LIT behandlingen i Aten så är det ännu fler som idag har sina barn.

• Bling1975

Omega 3 är i alla fall TNF-alfa hämmande vilket är bra för oss som har det problemet. Vad vi bör äta för att få våra kroppar i balans kan nog vara individuellt precis som den övriga behandlingen vi behöver för att lyckas.

• Bling1975

Blir överlag väldigt sällan sjuk, men jag är allergisk av mig mot mycket så jag har snuva ofta.

• Bling1975
    Kurreburre skrev 2011-10-03 09:51:32 följande:
    Äntligen mer forskning om missfall och immunförsvarets påverkan!
    svtplay.se/v/2553093/rapport/ny_forskning_om_...

Det verkar som Linköpings Universitetssjukhus verkligen har tagit det här på allvar www.webfinanser.com/nyheter/2285934/moderlive.../
    Nämen, ska svenska läkare äntligen få lära sig lite om detta så man slipper höra att det inte finns någon koppling.
  • Bling1975

Hej melb, blir inte embryona av så bra kvalitet så kan ju det vara problemet, så det är svårt att säga. Men det kan också vara immunologiskt, man behöver inte ha andra symptom. För vissa förbättras tex äggkvaliten när de får ner ett för högt TNF-a värde. Infektioner är också vanliga bovar som inte kollas så noga i Sverige, jag är en förespråkare för att lämna mensblodsprov till Serum i Aten för Klamydia, Ureaplasma och Mykoplasma. Det är inte säkert att de dyker upp om man tar ett prov längre ner på tappen med pinne om man har haft infektionen länge, Det är också vanligt att den blommar upp vid en graviditet/implantering och dödar embryot.

• Bling1975

Lully, det kan skilja sig mycket åt mellan olika länder. I england är det receptbelagt och heter samma sak som i Sverige. Vissa medelahavsländer har mer receptfritt. Klart värt att kolla upp om man ändå ska ut och resa och har svårt med recept hemma.

• Bling1975

Härligt Lully, håller tummarna att du får något fint tillbaka och ett stort plus. Solig

Jag beundrar verkligen dig som orkar kämpa vidare med egna ägg. Själv kastade jag in handduken när det trots 10 ägg bara blev 2 tilbaka och inget till frysen. I och med att vi ville vara i USA pga av spermiedonatorn så blev det för dyrt att göra flera färskförsök.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.