• Anna Paulita

Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!

Gymnasieskolan har ju förändrats och detta börjar gälla ht 2011. För många innebär det en hel del oklarheter och frågor och jag är nyfiken på vilken typ av gymnasieinformation ni skulle vilja ha? Vad exakt vill ni att man informerar om? Vad skulle du vilja veta om den nya gymnasieskolan?

Om ni hade en SYV tillgänglig som kunde svara på alla era frågor.

• Svar på tråden Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!
  • GrodanHopp

Av ren nyfikenhet, kan du inte förklara Vf du vill låta inseminera dig nu? Man är ju inte last gammal om en barn är 20 o en själv 40:)

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 18:36:30 följande:
    Av ren nyfikenhet, kan du inte förklara Vf du vill låta inseminera dig nu? Man är ju inte last gammal om en barn är 20 o en själv 40:)
    Insemationen handlar främst om att jag inte vill ha barn och vara tillsammans med en man.
    Fast jag ska ju inte göra det nu ju, utan om något eller några år...
    Men jag vill liksom inte ha någon stor åldersskillnad mellan mig och mina barn. 
  • GrodanHopp

Hur gammal e du?
    Jag är 35år yngre än min mamma och vi är och har alltid varit super tighta. Hon har alltid förstått mig.
    Mellan sambon o hans mamma är det 21år. Dom "pratar inte samma språk".
    Hade även en kompis vars mamma såg ut att vara typ 5år äldre. Hon hatade det:-/
    Men vad är det med att vara nära i ålder som lockar? Själv tänker jag inte börja, med insemination och äggdonation, förrän vid 25.

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 18:56:30 följande:
    Hur gammal e du?
    Jag är 35år yngre än min mamma och vi är och har alltid varit super tighta. Hon har alltid förstått mig.
    Mellan sambon o hans mamma är det 21år. Dom "pratar inte samma språk".
    Hade även en kompis vars mamma såg ut att vara typ 5år äldre. Hon hatade det:-/
    Men vad är det med att vara nära i ålder som lockar? Själv tänker jag inte börja, med insemination och äggdonation, förrän vid 25.
    Jag är 14 år, fyller 15 snart.
     Jag är 28 år yngre än min mamma, men vi har ingen speciel kontakt.
    Fast ja, åldern spelar väll ingen större roll i det sammanhanget... 
  • GrodanHopp

Jag har två pissiga sjukdomar. Dels så har jag fått MS, fick reda på de i slutet av januari. Sen så har är jag även Bipolär typ2, det innebär att jag pendlar mellan djuuuupa depressioner och milda manier. Jag har varit i princip konstant deprimerad i 11år (är 21 nu). Detta gör ju att inte vill ha biologiska barn.
    Men det jag absolut har lärt mig är att ta vara på tiden och ta en sak i taget. Vänta med barn tills du iaf fått uppleva att vara lite vuxen:)

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 19:17:47 följande:
    Jag har två pissiga sjukdomar. Dels så har jag fått MS, fick reda på de i slutet av januari. Sen så har är jag även Bipolär typ2, det innebär att jag pendlar mellan djuuuupa depressioner och milda manier. Jag har varit i princip konstant deprimerad i 11år (är 21 nu). Detta gör ju att inte vill ha biologiska barn.
    Men det jag absolut har lärt mig är att ta vara på tiden och ta en sak i taget. Vänta med barn tills du iaf fått uppleva att vara lite vuxen:)
    vad är det som jag ska uppleva tycker du?
  • GrodanHopp

Vara galet kär! Kunna göra saker impulsivt, utan att behöva tänka på ngn annan än dig själv! Absolut så kan man ta med barn på det mesta, men det är inte samma sak som utan.
    Att vara självständig!! Du anar inte vad du har framför dig!!:) jag är så glad över att vara...fri! Slippa tjat, andras krav!

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 19:39:39 följande:
    Vara galet kär! Kunna göra saker impulsivt, utan att behöva tänka på ngn annan än dig själv! Absolut så kan man ta med barn på det mesta, men det är inte samma sak som utan.
    Att vara självständig!! Du anar inte vad du har framför dig!!:) jag är så glad över att vara...fri! Slippa tjat, andras krav!
    Men det handlar ju också om hur man är som person, jag är t.ex. barnkär och klarar mig inte utan att ha någon att vara med, någon med energi och sprallighet.

Dessutom vem är det som säger att man måste vara kär och vara fri?
  • GrodanHopp

Det handlar även om hur omgivningen ser på en. Jag har alltid varit väldigt mogen, men nu behandlas jag på ett helt annat sätt. Det är en obeskrivlig känsla. Jag och min omgivning är medvetna om att jag är vuxen och självständig. Tro mig det är värt att vänta på.

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 19:48:38 följande:
    Det handlar även om hur omgivningen ser på en. Jag har alltid varit väldigt mogen, men nu behandlas jag på ett helt annat sätt. Det är en obeskrivlig känsla. Jag och min omgivning är medvetna om att jag är vuxen och självständig. Tro mig det är värt att vänta på.
    Tycker du att jag ska lyssna på dig? Eller de som känner mig väl?
Svar på tråden Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!