• Anna Paulita

Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!

Gymnasieskolan har ju förändrats och detta börjar gälla ht 2011. För många innebär det en hel del oklarheter och frågor och jag är nyfiken på vilken typ av gymnasieinformation ni skulle vilja ha? Vad exakt vill ni att man informerar om? Vad skulle du vilja veta om den nya gymnasieskolan?

Om ni hade en SYV tillgänglig som kunde svara på alla era frågor.

• Svar på tråden Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!
  • GrodanHopp

Det var ödmjukt av dig att byta nick.
    Du är inte ens myndig ännu. Att vänta med barn har ingenting med normer att göra. Det handlar om att vara färdig med sig själv. Jag trodde att jag var redo att skaffa barn när jag var 20. Idag är jag 21 och är inte redo på långa vägar. Jag har mognaden, absolut. Men jag vill göra så många saker jag för ett, två, tre år sedan inte ens tittade åt.

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 17:29:18 följande:
    Det var ödmjukt av dig att byta nick.
    Du är inte ens myndig ännu. Att vänta med barn har ingenting med normer att göra. Det handlar om att vara färdig med sig själv. Jag trodde att jag var redo att skaffa barn när jag var 20. Idag är jag 21 och är inte redo på långa vägar. Jag har mognaden, absolut. Men jag vill göra så många saker jag för ett, två, tre år sedan inte ens tittade åt.
    Jag bytte inte signatur p.g.a. att ni tyckte det, det var ju ingen som förstod mig!

Jag är inte myndig, men jag har gått igenom mycket och vet vad jag vill i livet, jag har hittat mina stora mål. 
  • GrodanHopp

Men herre Gud!!! Lilla vän jag lovar att du inte är så mogen som du tror, och att de "du gått igenom säkert är tragiskt, men att det inte gör dig redo för barn! Varenda tjej som får för sig att skaffa barn när dom är 15 har gått igenom saker som fått dom att mogna, och omvärlden är hemsk som dömer dom!" Du är inte speciell, du är en i mängden!

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 17:54:15 följande:
    Men herre Gud!!! Lilla vän jag lovar att du inte är så mogen som du tror, och att de "du gått igenom säkert är tragiskt, men att det inte gör dig redo för barn! Varenda tjej som får för sig att skaffa barn när dom är 15 har gått igenom saker som fått dom att mogna, och omvärlden är hemsk som dömer dom!" Du är inte speciell, du är en i mängden!
    Nej, jag tror inte att jag är mogen, men att jag blir mogen senare.

Dessutom kan väll du berätta för mig hur en i mängden är, för jag vet inte... 
  • GrodanHopp

Jag kan ta det igen. Du "har gått igenom mycket", är typ 15 och vill ha barn. Inget ovanligt. FL svämmar över med sådana trådar. Och ingen av dessa är redo för barn. Visst man mognar undertiden osv, men Vf inte vänta till du ÄR mogen?

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 18:09:21 följande:
    Jag kan ta det igen. Du "har gått igenom mycket", är typ 15 och vill ha barn. Inget ovanligt. FL svämmar över med sådana trådar. Och ingen av dessa är redo för barn. Visst man mognar undertiden osv, men Vf inte vänta till du ÄR mogen?
    Kan du kanske också svara på min fråga? eller?
  • fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 18:12:01 följande:
    Men jag har precis gjort det!
    Nej! Jag frågade hur en i mängden var, alltså hur man beter sig, vad man tycker om för något etc.
  • GrodanHopp

En i mängden bland trasiga ungdomar som anser att dom är redo att skaffa barn för att dom har gått igenom såååå mycket att dom är mogna nog att skaffa barn?
    Jag tycker att jag beskrivit det helt ok. Hur vida man gillar fanta eller kaffe, Saab eller Volvo, tror på Gud eller ej, Westlife eller punk, är inte väsentligt.

• fenulix
    GrodanHopp skrev 2011-03-30 18:19:49 följande:
    En i mängden bland trasiga ungdomar som anser att dom är redo att skaffa barn för att dom har gått igenom såååå mycket att dom är mogna nog att skaffa barn?
    Jag tycker att jag beskrivit det helt ok. Hur vida man gillar fanta eller kaffe, Saab eller Volvo, tror på Gud eller ej, Westlife eller punk, är inte väsentligt.
    Du förstår inte riktigt vad jag menar med att jag har gått igenom mycket. Det spelar nog ingen roll om jag skulle försöka förklara för det är för komplicerat...

Men i alla fall så vet jag nu vad du menar, tack så mycket!Glad 
Svar på tråden Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!