Ni med barn som ska börja gymnasiet i höst eller inom ett par år!
Håller med TS angående ditt nick, det är smaklöst.
Ännu mer smaklöst är det du vill inseminera dig
Håller med TS angående ditt nick, det är smaklöst.
Ännu mer smaklöst är det du vill inseminera dig
Hela inlägget kom inte med: ännu mer smaklöst är det att så extremt planera barn innan man kan ta hand om det på egen hand. Dvs utan att morsan blir mamma åt sitt barnbarn och att man inte är beroende av soc. Vem ska betala för detta? Och framför allt, Vf skaffa barn nu??!!
Det var ödmjukt av dig att byta nick.
Du är inte ens myndig ännu. Att vänta med barn har ingenting med normer att göra. Det handlar om att vara färdig med sig själv. Jag trodde att jag var redo att skaffa barn när jag var 20. Idag är jag 21 och är inte redo på långa vägar. Jag har mognaden, absolut. Men jag vill göra så många saker jag för ett, två, tre år sedan inte ens tittade åt.
Men herre Gud!!! Lilla vän jag lovar att du inte är så mogen som du tror, och att de "du gått igenom säkert är tragiskt, men att det inte gör dig redo för barn! Varenda tjej som får för sig att skaffa barn när dom är 15 har gått igenom saker som fått dom att mogna, och omvärlden är hemsk som dömer dom!" Du är inte speciell, du är en i mängden!
Jag kan ta det igen. Du "har gått igenom mycket", är typ 15 och vill ha barn. Inget ovanligt. FL svämmar över med sådana trådar. Och ingen av dessa är redo för barn. Visst man mognar undertiden osv, men Vf inte vänta till du ÄR mogen?
Men jag har precis gjort det!
En i mängden bland trasiga ungdomar som anser att dom är redo att skaffa barn för att dom har gått igenom såååå mycket att dom är mogna nog att skaffa barn?
Jag tycker att jag beskrivit det helt ok. Hur vida man gillar fanta eller kaffe, Saab eller Volvo, tror på Gud eller ej, Westlife eller punk, är inte väsentligt.
Av ren nyfikenhet, kan du inte förklara Vf du vill låta inseminera dig nu? Man är ju inte last gammal om en barn är 20 o en själv 40:)
Hur gammal e du?
Jag är 35år yngre än min mamma och vi är och har alltid varit super tighta. Hon har alltid förstått mig.
Mellan sambon o hans mamma är det 21år. Dom "pratar inte samma språk".
Hade även en kompis vars mamma såg ut att vara typ 5år äldre. Hon hatade det:-/
Men vad är det med att vara nära i ålder som lockar? Själv tänker jag inte börja, med insemination och äggdonation, förrän vid 25.
Jag har två pissiga sjukdomar. Dels så har jag fått MS, fick reda på de i slutet av januari. Sen så har är jag även Bipolär typ2, det innebär att jag pendlar mellan djuuuupa depressioner och milda manier. Jag har varit i princip konstant deprimerad i 11år (är 21 nu). Detta gör ju att inte vill ha biologiska barn.
Men det jag absolut har lärt mig är att ta vara på tiden och ta en sak i taget. Vänta med barn tills du iaf fått uppleva att vara lite vuxen:)
Vara galet kär! Kunna göra saker impulsivt, utan att behöva tänka på ngn annan än dig själv! Absolut så kan man ta med barn på det mesta, men det är inte samma sak som utan.
Att vara självständig!! Du anar inte vad du har framför dig!!:) jag är så glad över att vara...fri! Slippa tjat, andras krav!
Det handlar även om hur omgivningen ser på en. Jag har alltid varit väldigt mogen, men nu behandlas jag på ett helt annat sätt. Det är en obeskrivlig känsla. Jag och min omgivning är medvetna om att jag är vuxen och självständig. Tro mig det är värt att vänta på.
Vad säger de som känner dig väl, vilken relation har ni och hur gamla är de?
Jag ger dig bara min erfarenhet och min åsikt.
Ingen ansvarsfull vuxen uppmuntrar ett barn att skaffa barn.
Dessutom så är småsyskon inte i närheten av samma sak som egna barn.