Inlägg från: larssonanna90 |Visa alla inlägg
  • larssonanna90

Unga mammor i Stockholm!?

Grattis :D
    Jag är också född 90. Har en son, Jason, på 8 månader.
    Jag bor i Åkersberga.

Gick förlossningen och alting bra :)?

Läs gärna min blogg: ingenharlust.blogg.se
  • larssonanna90

Känner igen mig i att längta efter nästa :). Hade inte ekonomin varit som det varit hade vi nog skaffat en till redan :).
    Min gick jätte fort och bra,  han blev fem veckor för tidigt född så det var nog därför det gick fort ;P.
    Vart bor ni?
    Är det bara jag som känner mig extremt ensam?
    Har ju några kompisar, men alla är barnlösa så det går inte att prata riktigt med dom (som te.x graviditets besvär, förlossnig och alltannat som tillhör) och gör man det förstår dom inte iaf. Umgås är också mycket svårare för man har en till att anpassa sig efter och man kan inte vara spontan på det sättet och det kan jag tycka att folk har lite svårt för att förstå ibland...

• larssonanna90

Skönt att det löste sig utan problem :)
    Hej Ungmamatillenpojke :)

Vad gör/gjorde ni innan ni blev gravida?

• larssonanna90

hade också ont i ryggen och problem med huvudvärk. Fast det gick som tur var över för mig runt vecka 20.
    Vad är det för utbildning?

Själv är jag arbeslös sedan studenten 2009... Håller på att titta efter jobb nu, men det är svårt då jag är utbildad konditor och dom tiderna kan jag inte jobba... Min pojkvän jobbar på en annan ort så han bor inte hemma på vardagarna vilket gör att jag måste hitta något jobb som kommer passa med dagis tiderna.

• larssonanna90
    Terese f skrev 2011-03-18 11:23:17 följande:
    tur för dig! :D Jag fick gå till sjukgymnast men de hjälpte inte så jag mådde dåligt... :P

jag har sökt behandlingspedagog :)

ja då är de ju lite tokigt. Kan inte din sambo byta jobb då så han är hemma mer? Du får söka på allt som finns helt enkelt.
    Då kan du inte få mkt i mammapennning! :O Jag får inte heller ut så mkt eftersom att jag bara jobbade deltid. :/
    A, väldigt tur :) Usch vad jobbigt :(...

Okej, vad är det för något då hehe? :P.

Tyvärr är det svårt då han har ingen gymnasie utbildning och har bara jobbat inom bygg som lärling. Men han har lyckats få ett inhoppar jobb på Willys här i närheten som vi hoppas på ska leda till en fast anställning så småningom :).
    Jag jobbade två veckor och genom det lyckades jag få högre föräldrapenning :)
  • larssonanna90
    AnnaPS skrev 2011-03-20 17:04:34 följande:
    Hej allihopa! Jag är född 89, så egentligen känner jag mig inte som en UNG mamma.. det är mest jämfört med de andra i mammagruppen som verkligen har allting  ordnat... med jobb, ledighet, mammapenning...

Hur gör ni som inte hade jobb innan.. har ni fått lägsta mammapenning? Är ni hemma tills ni hittar nåt jobb? Och vad vill ni bli?

Och så har jag en till fråga =) vad gör ni på dagarna? Är det bara jag som kan bli sjukt uttråkad? Har börjat plugga på distans.. då känns det mer som att man gör nånting!

Och grattis allihopa till barnen =)
    Hej! Kan faktiskt känna samma sak ibland, att man inte är speciellt "ung" men om man jämnför så blir man det ;).

Jag hade prov jobbat på ett ställe (fast det stod anställning på pappret) så jag fick lite högre föräldrapeng.
    Tänkte försöka gå ut och jobba så fort Jason brjar på dagis (i augusti) men då gäller det ju att man har fått något jobb... Är utbildat konditor så skulle vilja jobba inom det, men det blir lite svårt med dom tderna och ett barn :P Själv då? :)

Har haft sån tur att min pojkvän varit hemma mer än halva tiden så vi har varit mycket med varandra hela familjen. Men nu när han jobbar igen är jag helt ensam på vardagarna (han måste sova i södertälje för att kunna komma till jobbe) så då leker jag mest med Jason, försöker komma i väg till ÖF (men det är lite jobbigt där pga vuxen mobbing... :O ) Nä det är inte bara du som blir sjuk uttråkad haha! Vad gör du för något på dagarna? Vad har du börjat plugga :)?

Tack detsamma, vart bor du och hur gammal är ditt barn? :)
    RuqiyaRaliya01 skrev 2011-03-20 23:43:29 följande:
    hej jag är en 85a som vill gärna få nya vänner. jag har en son på 3 månader..
    jag bor i huddinge c.

om man får vara med er??
    Hej.  Självklart får du vara med, verkar som dom tidigare "hoppat" av ;) men jag är kvar desperat efter nya vänner och kompisar ;)
  • larssonanna90

Lätt att jag är på att ses :)
    Såg ett forum här på FL för ett tag sedan om barnvagnscafé i stockholm, kan kolla upp det lite senare :)

• larssonanna90
    http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article26822.aos

Där fanns det lite tips på barnvagnsvänliga cafeer, dock är nog dom flesta baserade på att man kan vara utomhus.

http://www.vurma.se/
    Ett av deras cafeér som ligger i hornstull verkade ha plats för barnvagnarSåg också ut som att dom har ett varierat utbud på fika och lunch :)

Jag skulle bli jätte glad om vi kanske kan ses på tisdagen eller torsdagen? :)
    Nån som inte är telefon skygg som jag som kanske kan ringa och fråga om dom har plats för barnvagnar nånstans :).
  • larssonanna90

Det låter bra det med :) Är det den som ligger i samma ingång som Lagerhaus? :P

Svar på tråden Unga mammor i Stockholm!?