• Miiniii

19 år längtan efter barn. Hjälp!

Hej! Jag är 19 år och har (som min mamma brukar säga) velat haft ett barn sen jag själv var en bebis. Jag antar att jag har haft en rätt så "sund" längtan efter barn, men nu börjar det bli olidligt! Jag pluggar och går sista året på gymnasiet på annan ort, i min hemstad bor min fästman i vårat hus. Han är 28 år och har bra ekonomi, direkt efter skolan så har jag jobb. Vi har pratat mycket om barn och han vet min starka längtan och han vill självklart också ha ett litet barn och vi har därför planerat att jag ska sluta med P-piller om ca ett år. Grejen är den att jag äter av rent slarv inga P-piller just nu men ska  börja igen så fort jag tar mig iväg och hämtar ut flera (förstå att det tar emot). Därför har jag börjar fundera på om jag helt enkelt inte ens ska börja äta P-piller igen.

Nu förstår ni säkert inte alls vad jag vill med denna tråd (knappt så jag vet) MEN jag skjuter hela tiden fram allt så jag ska kunna sluta med P-piller tidigare. Jag blir galen på mig själv. Åh jag skulle behöva någon som kan hjälpa mig att göra rätt, barn är så himla mycket mer än en bebis och jag vill inte göra förhastade beslut. Men det är så svårt när både kroppen och hjärnan skriker efter barn. Är det någon mer än jag som är eller har varit i samma situation? Alltså ett underbart förhållande till min fästman, bra ekonomi, hus, kombi osv osv. Bara åldern som sätter "käppar i hjulet"
    What to do?

• Svar på tråden 19 år längtan efter barn. Hjälp!
  • Miiniii

Alexi: Jag förstår att du inte kan förstå att jag är så ung och planerar barn. Men som du skriver att du "levde din dröm" så är Min största dröm och längtan är att få barn och bilda familj. Det är svårt att förklara för någon som inte känner som jag gör. Nuförtiden är det nästan en självklarhet att man väljer karriär framför familjelivet. Men jag är väl en av de få som hellre drömmer om en familj än att bli framgångsrik inom jobbet och resa osv.