• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej

Memaja nej det har jag inte gjort denna gång förra gången gick jag på info på KS och profylax kurs på Mamamia men inget av det jag fick lära mej hade jag någon egentlig nytta av då inget gick enligt planerna!
    Men veckan innan snittet ska vi på träff på Danderyd och då ska dom berätta hur allt går till ( vilket jag egentligen redan vet men för min mans skulle) med snitt osv och så får vi träffa dom som kommer vara med under snittet bl.a. Narkosläk som ska undersöka om han tror jag kan få slippa att bli sövd denna gång då jag tydligen är mycket svår stucken, trångt mellan kotorna men jag vill så gärna få vara närvarande denna gång inte vakna upp 6 timmar senare som förra gången!

• The75

Pussesnuttan då har vi samma både läkare och BM :0) jag är jätte nöjd med båda två
    Jag hade Vibeke redan förra gången och ville ha henne igen då jag trivdes så bra med henne hoppas du får samma positiva erfarenhet :0)

• The75

God morgon!

Skönt att ni alla verkar må ganska så bra :O) jag ska inte heller gnälla för jag mår oxå bra,skönt att det varit så fint väder nu ett par dagar för då kan man ha kläning mitt favorit plagg för tillfället,de sitter inte åt och luftigt så man inte blir  alltför varm :O)

På onsdag ska jag till spec.mv på Ks och få min spruta och lämna blod eftersom jag är negativ och bebben i magen är posetiv,mina lediga dagar känns allt annat än lediga förra veckan hade jag saker inbokade nästan varje dag och samma sak denna vecka skönt det å andra sidan så man inte blir uttråkad,man får pasa på och göra saker så länge man orkar för man vet aldrig när orken tar slut :0)

Tänk Memaja att vi nästan är lika stora fast jag är i vecka 31 och bara har 58 dagar kvar till snitt har BM sagt hur stor du kan förväntas bli? har du fått ditt snitt bokat? vart ska du snittas? jag kanske redan har frågat med glömskan gör sig ständigt påmind :O)

• The75

Hej

Paltkoma skönt att du får vila lite gran, förra graviditeten växte jag ojämt ,jag växte som jag skulle till en början sen hade jag en period då jag inte växte alls men sen tog fart igen men det är ändå skönt att dom kollar upp det man känner sig tryggare när man vet att det inte är något fel.
    Sprutan gick bra men på lab hade dom lite svårt att sticka mej så hon fick prova båda armarna så nu är jag lite blå :O) å vilken tid det tog... jag satt i 40 min på lab innan jag fick komma in tur att jag hade en bra bok med mej :O)

Idag har jag haft en riktig slappar dag och inte gjort någonting å så skönt,jag har snart varit "ledig" i 2 veckor och det här är nog min första slappar dag annars har jag haft något att göra varje dag.

Idag är det 55 dagar kvar till vårt KS det ska verkligen bli spännande att få träffa honom :O)

• The75

Hej
    Paltkoma jag håller med sommarbebis201105 spara semestern till något roligare tillfälle du kan tex ta en semesterdag i veckan när bebisen kommit och på så sätt dryga ut föräldrarpenningen :0)

Apropå föräldrarpenningen har ni tänk ut hur ni ska lägga upp den? Vi ska försöka att inte ut några dagar alls det första året och bara leva på mannens lön, förra gången var jag nästan ensamstående och då tog jag ut 3 dagar i veckan för att kunna vara ledig så länge som möjligt och även ha extra dagar över till sommar och jullov då dagis varit stängt :0) innan jag var mammaledig förra gången hade jag sparat en del så jag hade lite extra att leva på :0)

• The75

Hej
    När man sitter hemma så här och det regnar ut hinner man med en hel del surfande tex var jag inne på en Amerikanska sida som heter parents via egg donation där står det bla att det i Usa födds 40.0000 barn varje år som kommit till via ÄD ganska många om man säger så :O)

• The75

Tänk snart får vår tråd sitt första nytillskott vem vet sommarbebis i morgon kanske du ligger på BB med bebisen på bröstet hoppas hoppas vi håller tummar och tår att du slipper vänta :0)

• The75

Hej

Allt såg bra ut på TUL och han väger nu ca 1870g och det är 48 dagar kvar så han hinner nog växa på sig lite till,vi har ett till TUL i mitten av juni för säkerhets skull :O)
    Jag har gått och dragit på mej en hemsk förkylning ont i halsen och massa snor i näsan blä känner mej ingevidare :O(
    Det känns bra att vara ledig och min BM och hon som gjorde UL trodde att det oxå var orsaken till att han gått upp så fint i vikt så det känns bra :O)
    Mitt SF mått är nu 35 och idag går jag in i vecka 33  min syster  var i  vecka 40, 42cm med tvillingar :O) vår son ligger jätte högt upp och utnyttgar inte utrymmet ner till alls kan tydligen bero på att han ligger i säte och har huvudet uppåt :O)

• The75

Sommarbebis det låter lovande,håller tummarna att det kommer hända saker för dej/er i helgen :0)

• The75

Hej

Silkes på TUL ( tillväxt ultraljud) tittar dom och omfånget på buken, dom mäter från flera olika punkter och dom mäter även lårbenet för att se att han/ hon ökar i vikt och längd i förhållande till egen kurva och förväntad storlek för respektive vecka.
    Vår son har gått från -17% till 0% på ca 1 månad.
    Jag tror inte dom berättar könet på ert barn om ni inte själva frågar :0)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm