• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Hi hi ja det där med att dubbelamning är lite meckigt men det går och sparar massa tid kan jag tillägga :O)

Jag gick på MamaMia vid min förra graviditet och kände direkt när jag blev gravid igen att jag ville gå där även denna gång och det är så skönt att dom har allt under samma tak.

Såg du repotaget som Leia83 har gjort i sydsvenskan?det märks att man är gravid :O) satt för mej själv och grät en bra stund efter :O)

From nästa vecka kommer jag gå till BM varanan vecka för att hålla lite extra koll,det känns skönt :O)

• The75

Hej
    Memaja just nu gråter jag för minsta lilla ett skadat djur på tv en sött baby allt möjligt :0)
    Och så har du fått migrän oxå inte kul alls jag har det oxå och det känns som huvudet ska sprängas av trycket och så fort jag försöker röra på huvudet så kräks jag blä inte kul inte kul, då tar jag min tillflykt till badrummet lägger mej på badrums mattan med en stor handduk över mej en hink på sidan på med golvvärmen och släcker lampan och bara lider i timmar sen måste jag sova jag blir helt slut mitt värsta anfall höll i sig i 48 timmar jag var helt slut i en vecka efter :0(
    Jag gick på spec. MV förra gången då mitt blodtryck mot slutet av graviditeten bara sjönk och jag var ständigt yr och yrslig med dom var jätte bra där :0)
    Nej nu ska jag äta lite frukost,sen måsta man ut och njuta av solen :0)

• The75

Välkommen hit Tabasco :0)
    Låter härligt med semester, Åre lockar mej inte men 3-4 i Thailand skulle jag inte tacka nej till men det får nog lov att vänta till efter BF
    NOTCH UL får man alltid göra om man gjort ÄD och går på Mamamia det hör tydligen till.
    Kul att vi alla ligger ganska nära varandra med BF.
    På mej syns det tydligt att jag är gravid mina vanliga byxor kommer jag definitivt inte i jag börjar bli ganska stor men det beror säkert på att jag redan har barn och livmodern redan töjts ut en gång :0)

• The75

Å va härligt med sol :0)
    Paltkoma vart ska ni resa? Vi brukar resa en hel del men nu får det bli ett litet uppehåll i allt resande tråkigt men det är det värt sen har man ju hela livet på sig att resa och vi har lite smått planerat en långresa efter prinsen fyllt 7 mån då har dom fått dom viktigaste vaccinationerna som man behöver och man kan tryggt ut och se sig om :0)

• The75

God morgon
    Memaja jag kan förstå att det blir lite mycke att resa ensam med tvillingar men när dom blir lite större går det nog lättare :0)
    Vi har nog tänkt oss att resa till Asien, kanske inte resa runt så mycket men 2 veckor här och 2 där :0)

• The75

Hej

Paltkoma mexico lät inte fel, lite sol och värme tackar man ju aldrig nej till hoppas att läkaren tycker att det är ok.
    Har ni varit där förut?
    Idag var jag en sväng till HM och kollade lite på mamma kläder men jag hittade inget roligt just nu känns det som jag bor i mina mamma leggings och olika mer eller mindra åtsittade lite längre toppar och tunikor,vad har ni på er kan ni fortf ha era vanliga kläder? inte jag så om ni ser något snyggt någonstans säg gärna till  :O)

• The75

God morgon :O)

Memaja jag skulle ha gjort precis som du, en man hinner du  träffa senare men barn blir ju allt svårare med åren,jag var mer eller mindre ensamstånde med min dotter fram tills jag träffa min nuvarande man och det gick hur bra som helst visst fanns det stunder som var jobbiga men det är det värt :O)
    Och nu har du ju stöd av oss oxå :O) 

Paltkoma Mexico låter trevligt man kanske skulle åka dit en vacker dag,jag älskar ju att bada i havet hur är det där?varmt,strömt eller stilla och vackert!
    Bröst ja. . . mina blir bara större och större och jag tycker inte alls om det och ömma är dom oxå,jag var nöjd med hur dom var tidigare men det är bara att vänja sig,kom ihåg hur jag kännde mej som självaste Dolly Parton på BB sist,jag blev nästan rädd men personalen på BB lugnade mej och sa att det snart skulle lägga sig gissa om jag blev glad och ännu gladare när jag efter ett tag såg att dom hade rätt :O)

Tabasco förstår vad du menar med HM byxorna dom är one size över magdelen man kan inte reglera dom efter hur stor/liten man är över magen.
    Det känns som byxorna är problemet,tröjor koftor mm har man ju ofta i lite olika längder som passar medans byxorna sitter åt rakt på magen där det känns som mest obekvämt,jag har ingen mamma tröja men bara mamma byxor :O)

Jag såg just på nyheterna och vädret blä mer snö var är våren? jag vill sitta i solen på ute serveringen och dricka min Latte i värmen inte sitta i soffan med en filt och frysa!
    hoppas detta är tillfälligt och att våren är på väg :O)

Idag ska vi till BM det ska bli kul att få lyssna på hjärtljudet även om jag känner honom varje dag är det ändå lite speciellt att få lyssna på hjärtljudet.

Igår när jag kom hem hade jag fått ett brev från spec.mv på KS dom har på blodprov sett att jag väntar ett Rh posetivt barn och själv är jag Rh negativ inget nytt för mej så var det förra gången oxå och vid förlossningen/snittet fick jag en förebyggande spruta men denna gång ska jag lämna fler blodprov och så ska jag dit och få sprutan redan innan BF och dom ska ta blod från navelsträngen och 6 mån efter BF ska jag lämna yttligare blodprover ,är det någon annan av er som är Rh negativ?

• The75

Hej
    Lieben visst får du vara med :0)
    Alltid trevligt med flera i samma situation som man kan dela erfarenhet med :0)

• The75

God morgon :0)
    Memaja jag skulle oxå vilja åka iväg :0)
    Hoppas du får det jätte trevligt, varmt och skönt.
    Efter som vi vill ha snitt så vill vi gärna göra det på Danderyd för där får pappan vara med under snittet vilket jag gärna vill,vi kommer via Mamamia få hjälp att boka in tid för snittet där så det känns bra.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm