Zwillinge86 skrev 2014-01-24 11:00:32 följande:
Tack för info! Då är det hysto som eventuellt skulle vara aktuellt för mig. Har inga konstaterade fel på livmodern, utan de hänvisar barnlösheten till mitt låga amh. Hänger i Aten-tråden också då jag funderar på att besöka Dr.D, om inte annat för att kunna utesluta immunproblematik innan vi går över till ÄD. Vet du något om hur lätt/svårt det är att få till hysto här hemma, eller är det kanske som med allt annat att man ändå inte riktigt kan lita på resultaten?
Jag tycker definitivt att du ska kolla hysto iaf t.ex. jag hade en kraftig skiljevägg i livmoder som ingen hade sett i UL tidigare. Peny förklarade att omöjigt att bära barnet med en sån. Vissa har fått remiss till hysto i Sverige men tyvärr vet inte i vilka sammanhang, troligtvis infertilitetsbehandlingar. Laproskopi i Grekland görs med laser och i Sverige mekanisk och inte så noga. I Grekland har man fokus på att få barn men i Sverige är fokus på endometrios oavsett om man gör mer skada för det. Kanske det finns trådar här om hysto. Flera i Aten-tråden har gjort hysto vet jag.