Ersättning för vård/äggdonation utomlands?
Hoppar in här.
Gold: Vi har fått ersättning från FK för äggdonation i Finland eftersom donatorn är känd och kliniken tillhör till allmänna sjukvården även om den är privat. I Finland har man ett gemensamt donatorsbank var barnet kan vända till vid 18 års ålder och få veta donators namn.
En fråga till alla: Hur många behandlingar kommer FK ersätta? Vi bor i Sthlms län och enligt hemsidor skulle vi ha fått 3 behandlingstillfällen betalt av Huddinge. Vi aldrig hann till ÄD kö i Huddinge utan åkte till Finland istället. Vi funderar på om 3.försök blir i Finland eller i Grekland. Allting beror på om vi kommer få tillbaka pengar från FK för 3.försök eller inte. Annars kommer vi spara pengar i Grekland om 4. försök lyckas inte. Jag läste här också att åldersgräns kan vara upp till 45 år? Finland har längre väntetid än Grekland. Jag vill inte slösa tid utan snabba på processen lite.
Dustpuppy: Jätte fin tråd! Tackar för all info även om jag har inte hunnit läsa allt Synd att man måste googla hit eftersom Familjelivs sökfunktion fungerar inte som det ska - iaf jag har inte fått den funka. Gamla trådar hittar man inte.