Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Bunny on speed skrev 2014-08-09 13:01:11 följande:

Hur hittar du privat donator och hur vet du a tt de är friska och vettiga?

Är med på en sida som heter villhabarn.se där kan man få kontakt.
    Genom ett intyg man får se vet man att dem är friska och om dem är vettiga märker man ganska snabbt på sin magkänsla, min har iallafall stämt med dem två jag gjort försök med. Två genom snälla och vettiga killar!
  • längtanärstor01
    Bunny on speed skrev 2014-08-09 18:00:37 följande:

Ni vet varandras namn då?

Ja, om man nu väljer att använda sitt riktiga namn. Oavsett så har man ju inte så mycket att gå på bara för att man har ett namn. Glad
  • längtanärstor01
    gullan83 skrev 2014-08-09 17:40:55 följande:

tänk om vi som haft heminsimenering har samma donator lite komiskt i sånna fall:) kommer göra mitt första försök nästa nästa vecka:) är lite nervös

Ja tänk om. Cool
  • längtanärstor01
    gullan83 skrev 2014-08-10 08:36:10 följande:
    har du använt dig av två olika donatorer?? jag är med på den sidan med. men kommer använda mig av samma donator som till min yngsta, 
    Ja på grund utav att jag fixade inte att resa mer sedan, det blev ytterligare en process i den processen som redan är så jag bestämde mig för att byta till en donator i samma ort när jag väl hittat en som jag kände mig trygg och lugn med så reste denne utomlands efter vårt första försök och bestämde sig sedan för att stanna där så då hamnade jag nu i en sits där jag måste få kontakt med en ny igen så nu hoppas jag det blir den sista så jag kan få ro. Sedan vill jag ju ha samma om några år igen för ett syskon så dem blir syskonlika mm. Glad
  • längtanärstor01
    gullan83 skrev 2014-08-11 10:26:26 följande:
    okej då förstår ja. hur många barn har du?? om man får fråga?? 

min stora har pappa med i bilden men min yngsta är donator och är så sugen på en till nu med samma donator... undrar om det är så stor skillnad på 2 och 3 barn. 
    Jag har inga barn, det blir nu snart mitt första förhoppningsvis!

Dem säger att från 1-2 barn är en stor omställning men 2-3 ska inte vara riktigt detsamma sägs de men de ä ju olika men vill man gärna ha barn så tror jag inte det är så farligt. Min närmsta vän väntar sitt tredje nu så det ska bli spännande och se vad hon tycker! Kram och lycka till.
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-08-12 17:57:08 följande:

Trodde vi skulle vara hos Storken för tredje gången idag men äggtestet vill inte upp på max. Har visat blinkande gubbe (hög fertilitet) sen i söndags men vill inte slå över till glad (max). Har känt i magen att de varit ägglossning på gång men nu har de försvunnit. Frustrerande att vänta. Hoppas kroppen inte hoppar över den här månaden eller nåt (är de vanligt?).

Av de 8-9 månaderna ja kollat min ägglossning har de blivit max direkt så det här känns skumt...

Borde vi åkt ändå eller gör vi rätt i att vänta?

Använder Clearblue ägglossningstest med extra hormonindikator, där av hög och max.

Läser man på testet så rekommenderar dem att göra på hög fertilitet då simmarna lever upp till flera dagar! Jag kör med samma test.
  • längtanärstor01
    önskan2014 skrev 2014-08-12 20:41:53 följande:

har samma "problem", kroppen är helt i obalans. Efter 1a inseminationen kom mensen 8 dagar sent. Borde haft ÄL i helgen fortfarande ingen Skrattande...
    Kör med clear blue digital och kollar man på stickan när man tar ur den ur hållaren, har det sett ut som 1 eller 2 sträck men vågar inte lite på det eftersom gubben inte var glad.

Så missar nog denna månad, åker på semester om några dagar.

Hur går det för er andra?

Frustrerande att det är så i obalans.
    Själv är jag i fas nu, imorgon eller på torsdag sker första inseminationen av tre i denna fas. Känner mig lugn glad och förväntansfull mer än jag gjort innan. Jag hoppas verkligen att det denna gång blir något och att tre inseminationer ökar chansen såpass att det faktiskt blir något. Spännande är det!
  • längtanärstor01
    gullan83 skrev 2014-08-12 22:18:18 följande:
    ja gjorde bara en insiminering sist och de tog direkt;) ja har ingen koll på när ja hade äl utan ja bara chansade;) haha månaden innan så körde ja på äl tester och allt för ja ville bli gravid detta är snart för 2 år sedan. 
    Ja det kan man ju absolut göra, förra månaden chansade jag men utan lycka. Har inte stenkoll på min ÄL nu utan nu vet jag att jag är i fas och har stor chans att bli gravid. Känner mig lugn och förhoppningsfull! Glad
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!