Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

PoL skrev 2014-05-13 10:45:04 följande:
    Håller tummarna, lycka till!
    Tack så mycket, det värmer!
  • längtanärstor01
    Mia therese skrev 2014-05-13 15:32:28 följande:

Håller tummarna. Själv sitter jag med värk i äggstockarna och äl. Men kör ju test cykel denna rundan så ska ju inte åka iväg. Hoppas jag får svar snart.
    Tack. Jag håller tummarna för dig också!
  • längtanärstor01
    Maria1974 skrev 2014-05-13 22:08:21 följande:
    Lycka till, önskar verkligen att det ska lyckas denna gång. Håller tummarna och tänker på dig! {#emotions_dlg.flower} 
    Åh tack fina du, för lyckoönskningar och omtanke för mig. Det värmer verkligen. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01

Nu är jag på väg hem till västkusten igen med en underbar känsla i min kropp. Känner glädje tacksamhet och hopp! En lång väntan är det som väntar nu. Längtan är stor, jag hoppas och tror på detta försök! ????

• längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-05-16 10:23:31 följande:
    Jag plussade idag, helt oväntat! Jag har plussat så tidigt förr så jag hade givit upp.

Jag dansade med min son hemma i morse! :) Blev så glad och han dansade med och skrattade.

Äntligen nu hoppas jag att det sitter på rätt ställe och är friskt och vill stanna!

Har du fått mens? Är säker på att det är kört?
    Åhh stort GRATTIS till dig och all lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Leya skrev 2014-05-17 09:26:43 följande:
    Jag vill bara sända lite förhoppningar och positiv energi till er som är mitt i själva "resan" nu.

Här sitter jag med min lilla dotter som nu hunnit bli 2 månader och 3 dagar :)
    På andra försöket, och, vad jag trodde var ett fullständigt misslyckat försök, kom hon till. Trodde jag var där alldeles för tidigt (16h efter första utslag på ägglossningstesterna gjordes insemination och jag fick utslag fortfarande 24h efter insemination)...höll på att få vattenplaning och krocka med en lastbil på vägen hem. Åskan slog ner på motorvägen framför mig så det var en rätt läskig resa hem...

Men här sitter vi nu hon och jag Hjärta

Ge aldrig upp en längtan och önskan!
    Det känns hoppfullt att läsa dina ord, tack för att du delade dem! Väntar på att få se om försök nr 2 har lyckats men fick en magkänsla att det inte gjort det men än tidigt att testa och veta/känna. MEN jag hoppas så för min önskan och längtan är stor. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Leya skrev 2014-05-17 13:01:43 följande:
    Precis så där kände jag med :) jag va helt bombsäker på att det misslyckats. Jag hade inte ens några förhoppningar kvar när jag såg att äl-testerna fortf gjorde utslag så långt efter inseminationen.

När jag testade mig (gravtestet) så gjorde jag det mest för att jag nästan var beroende av dessa ständiga tester (graviditetstester och äl-tester).... Jag tog helt enkelt en sticka dag 10 efter insem. Alldeles för tidigt och helt utan förhoppningar. La det åt sidan...och när jag tittade på det såg jag nåt svagt svagt. Jisses va hjärtat bultade på mig då.....
    Kunde ju naturligtvis inte hålla mig så jag sprang till apoteket samma dag och köpte ett digitalt test. Tänkte att "nu måste jag få veta"...samtidigt som jag kände att fy fan va dum jag är..det är ju alldeles för tidigt även OM jag nu är gravid. Gjorde ändå testet samma em och fick "Gravid  1-2v".

Och visst hade jag tur som bara behövde två försök innan det tog sig...men jag hoppas jag kan förmedla lite förhoppning :)

Ja man blir lite beroende (knäpp) av alla tester faktiskt. Kan förstå hur chockad men lycklig du måste känt dig då när det visade positivt. Känner absolut lite mer hopp efter det du skrivit, tack för det! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Sansam skrev 2014-05-21 10:38:34 följande:
    Nu har inte jag lyckats bli gravid ännu och jag försöker med heminsemination, men jag vet med ganska stor säkerhet att jag ibland har haft ägglossning runt 6h efter omslag. Inte varje månad dock! Jag känner ofta av ägglossningen och att tempen höjts direkt morgonen efter är ett tecken på att jag haft rätt.

Det är en av anledningarna till att jag drar mig för att åka till Danmark och inseminera. Jag tänker att det är stor risk att jag inte hinner dit eftersom jag bor i Stockholm.

Vet att man på vissa ställen kan göra en undersökning innan insem och kolla ifall ägget har släppt och få veta ifall det gått för många timmar efter det, men det verkar vara långt ifrån alla som ber om detta. Tänker därför att det finns en stor risk att många insemineras för sent.
    Kul att läsa om någon som också försöker med heminsemination, då är vi två. Skrattande

Är själv i en process nu, är i väntan på svar om försök nr två har lyckats. Får man fråga hur många försök du gjort? Jag känner mig vilsen när det gäller det när man ska inseminera. Första försöket gjorde jag det 30-32 timmar efter glad gubbe på ÄL-test. Andra försöket som jag nu väntar svar på gjorde jag i min högt fertila period med hjälp av clearblue digital ägglossningstest med dubbel hormonindikator och det återstår ju att se om det funkat. Känner mig iallafall vilsen och förvirrad angående när man ska göra det och med alla tester hit och dit. Vet att alla är olika men har någon annan bra tips och råd kring hur var och när tas dem gärna emot!! Önskar och längtar så mycket! Oskyldig
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-05-24 18:43:42 följande:
    Hej!Det gick inte bra. Jag tog en sticka, väldigt svagt och sedan tog jag digitala = inte gravid! Det känns tungt! Det enda positiva var att min vänstra äggledare plockade upp ägg från höger äggstock. Sen vet jag ju inte om det fastnade i äggledaren eller livmodern. Det var väl något fel i cell delningen! Fick en rejäl blödning.

Ledsen och besviken, hoppades så mycket och sade t o m nu ska jag bara njuta!

Lycka till allihopa! Kram
    En stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!