Sansam skrev 2014-05-21 10:38:34 följande:
Nu har inte jag lyckats bli gravid ännu och jag försöker med heminsemination, men jag vet med ganska stor säkerhet att jag ibland har haft ägglossning runt 6h efter omslag. Inte varje månad dock! Jag känner ofta av ägglossningen och att tempen höjts direkt morgonen efter är ett tecken på att jag haft rätt.
Det är en av anledningarna till att jag drar mig för att åka till Danmark och inseminera. Jag tänker att det är stor risk att jag inte hinner dit eftersom jag bor i Stockholm.
Vet att man på vissa ställen kan göra en undersökning innan insem och kolla ifall ägget har släppt och få veta ifall det gått för många timmar efter det, men det verkar vara långt ifrån alla som ber om detta. Tänker därför att det finns en stor risk att många insemineras för sent.
Kul att läsa om någon som också försöker med heminsemination, då är vi två.
Är själv i en process nu, är i väntan på svar om försök nr två har lyckats. Får man fråga hur många försök du gjort? Jag känner mig vilsen när det gäller det när man ska inseminera. Första försöket gjorde jag det 30-32 timmar efter glad gubbe på ÄL-test. Andra försöket som jag nu väntar svar på gjorde jag i min högt fertila period med hjälp av
clearblue digital ägglossningstest med dubbel hormonindikator och det återstår ju att se om det funkat. Känner mig iallafall vilsen och förvirrad angående när man ska göra det och med alla tester hit och dit. Vet att alla är olika men har någon annan bra tips och råd kring hur var och när tas dem gärna emot!! Önskar och längtar så mycket!