Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Är det på självaste ÄL dagen dem rekommenderar att man gör en insemination?

• längtanärstor01

Idag är jag 1 vecka sen i min mens och det är 3 veckor sedan jag inseminerades och har märkt tecken som kan tyda på en graviditet. Är så spänd och vågar knappt testa!

• längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-06-04 23:20:39 följande:
    Håller tummarna, hoppas hoppas :) kram och tack för uppmuntran!
    Tack snälla du, det värmer!

Klart man finns för varandra och gör det lilla man kan, det är viktigt tycker jag att peppa och uppmuntra varandra. Vi alla här är ju i mer eller mindre samma situationen och har samma stora längtan så då fåra vi finnas här för varandra under resans gång. Oskyldig

Så tack själv och kram. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Mia therese skrev 2014-06-08 13:52:24 följande:
    Tack! Hemma igen nu. Hoppas så innerligt att det tar nu. Vet inte om jag orkar med detta igen. Nu börjar dessutom syrrans graviditet synas o det känns lite extra jobbigt.
    Förstår hur du känner!
    Håller alla tummar för dig. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01

Insemination nr 2 tog sig tyvärr inte MEN jag känner ändå hopp om att den dagen då det tar sig kommer snart. Längtan och önskan är stor så klart att besvikelsen finns och att man blir lite ledsen. Den lilla själen finns redan där så fram till pluset kommer funderar jag på:

När får jag möta dig
    Vad kommer du ifrån
    Kärlek som bor i mig
    Du blir ett livslångt lån
    När får jag röra dig
    När får jag ta din hand
    Var dag blir av förväntan
    Ett timglas fyllt av sand
    Evighet, du min lilla evighet
    Älskar dig oändlighet
    Drömmer om att ha dig här
    Att hålla dig nära veta vem du är
    Livets största hemlighet
    Jag har väntat som du vet
    Väntat i en evighet
    Att få se dina ögon
    Du min lilla evighet
    Älskar dig oändlighet

Så fram till mitt och ditt plus får vi ta hand om den lilla själen som redan finns där, som bor inom mig och DIG. Styrkekram till er alla som kämpar på! {#emotions_dlg.flower}

• längtanärstor01
    erda skrev 2014-06-10 15:36:19 följande:
    Hej!
    Hittade just eran tråd genom Google :) Hoppas de är ok att få hänga lite här även om ja inte är singel, vi vill ju alla bli gravida.
    Vi planerar just nu att åka till Stork i Danmark. Hade journalsamtal för några dagar sen och hoppas på att kunna åka om ett par veckor.
    Det är ju en stor grej det här och mycket att ta in och förstå.
    Vi ska köpa spermier ifrån European sperm bank. Är det någon annan som beställt där ifrån? Tycker det är svårt att veta hur många portioner man ska köpa. Hur har ni andra gjort? Vi vill ju även ha ett syskon av samma, men det är ju svårt att veta hur mycket man ska köpa och dyrt blir det också.
    Är det enkelt att köpa på ESBs sida och får man fylla i vid köpet vart det ska skickas (till Stork)? Är väl så man gör, och sen meddelar Stork att sperman är på väg? :)

Har försökt söka lite på FL också men tycker det verkar lite dött i dom andra trådarna men här verkar ni vara väldigt aktiva :)
    Välkommen, kul med fler! All lycka till med allt. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-06-13 12:24:52 följande:
    Igår gjorde vi vårt val och köpte tre portioner. De ska levereras redan idag (fick vi mail om) och om ägglossningen sköter sig åker vi ner om ca 1 vecka :) Spännande!
    Vårt val känns bra, även om donatorn inte passade till 100% som vi önskat, men nu när valet väl är gjort känns det som att det inte spelar så stor roll.
    Donatorn ska ha blå/gröna ögon och de flesta i hans släkt gröna. Vi har blå och blå/grå.
    Försökte googla om det här med ögonfärg med blev bara snurrig :) På ena sidan var en färg dominant och på en annan nåt helt annat :)
    Donatorn var även väldigt kort, men får vi en tjej så betyder väl de bara att hon kommer att använda höga klackar :)
    Vi gjorde som du sa och följde vårt hjärta och nu känns det bra.
    Nu håller vi tummarna att det blir så få resor till Danmark som möjligt och att vi snart kan få vårt barn.
    Spännande! Önskar er all lycka till och hoppas på så få resor som möjligt. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-06-19 23:48:25 följande:

Ja då blev det glad gubbe på ägglossningstestet, så i tidigt i morgon bär det av mot Danmark. Känns lite nervöst.
    Ska man ringa Stork nu 23.45 eller vänta tills morgonen, är de någon skillnad?
    Och vad är det för skillnad att lämna meddelade på deras telefonsvarare eller att ringa när deras telefontid börjar kl.8.30? Vi kommer inte vara framme förens på eftermiddagen ändå...

(ursäkta om det blir tjatigt med alla mina inlägg men vill ju berätta för någon och få ut mig mina tankar)

Förresten. Midsommar är väl någon form av firande för befruktning va? :)

Gud så spännande, lycka till och hoppas er midsommar får en helt annan betydelse fram över. Oskyldig
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-06-19 23:48:25 följande:

Ja då blev det glad gubbe på ägglossningstestet, så i tidigt i morgon bär det av mot Danmark. Känns lite nervöst.
    Ska man ringa Stork nu 23.45 eller vänta tills morgonen, är de någon skillnad?
    Och vad är det för skillnad att lämna meddelade på deras telefonsvarare eller att ringa när deras telefontid börjar kl.8.30? Vi kommer inte vara framme förens på eftermiddagen ändå...

(ursäkta om det blir tjatigt med alla mina inlägg men vill ju berätta för någon och få ut mig mina tankar)

Förresten. Midsommar är väl någon form av firande för befruktning va? :)

Hoppas allt gick bra för er! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!