Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

önskan2014 skrev 2014-10-02 19:33:44 följande:

Åh beklagar! Stor styrkekram.

Tack så mycket, det värmer! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    tessa4416 skrev 2014-10-06 11:04:42 följande:

Hej!
    Jag är precis som Sarabara 44 år och jag drabbades sent av en oerhörd barnlängtan. Nu har jag varit på Storkklinik en gång och jag blev inte gravid. Det kostar så mycket pengar så jag funderar på att testa med heminsemination. Jag har inte råd att åka varje månad till Danmark och Storkklinik. Någon som har försökt själv med heminsemination? På Storkklinik har de sagt att det kan behövas många inseminationer för en kvinna i min ålder. Sju är tydligen genomsnittet, men en del behöver tio. Glad

Jag gör heminseminationer med privat donator. Är med på en sida som heter villhabarn.se! Du får gärna fråga mer om du vill, skicka meddelande i så fall. Jag började i april månad så har nu vart i processen 6-7 månader. Jag håller iallafall alla mina tummar för dig. Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    SaraBara skrev 2014-10-03 18:38:34 följande:

Singelmamma 44 år som ska ge insemination några försök, och "dum" som jag är så tror jag att jag kommer lyckas även om det inte verkar vara så höga odds när jag läser hur många försök alla får göra... och de flesta verkar helt klart yngre än jag : )

Tycker inte alls du är dum, tycker du är stark som vågar och försöker!
    Håller mina tummar för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-10-06 10:43:05 följande:

Ser att det går trögt för fler än oss Rynkar på näsan

Var ner till Stork för 3e gången för månad sen.
    Allt kändes ok och den här gången kom även lite "känningar" i magen ett par dagar efter 9-10 dagar, men det var väl bara prutt eller nåt för mensen kom åter igen på utsatt tid.
    Nu har vi använt våra 3 försök som vi hade och vet inte hur vi ska göra framöver.
    Behöver en spolning här i Sverige och lite Pergo hade förmodligen inte heller skadat men de verkar ingen vilja hjälpa oss med.
    Pengarna är också slut just nu... känns skit att inte kunna åka ner fler gånger just nu. Men men, det är som det är.

Ni har inte funderat på heminsemination och privat donator?
    Stor styrkekram till dig/er!

• längtanärstor01
    Uppdaterar!

Mia -therese:
     6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus: 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år 

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:) 

längtanärstor01: Bor i Göteborgs norra skärgård. 26 år!
    1:a försöket  23/4 - Negativt.
    2:a försöket 13 & 14/5 - Negativt.
    3:e försöket 16/7 - Negativt.
    4:e försöket 11, 13 & 14/9 - Negativt.
    5:e försöket inväntas.

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år 
    1:a försöket 2/5-14. BIM 16/5 - Negativt 
    2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - Negativt
    3:e försöket 11/9 -14. BIM 25/9 - 

önskan2014: 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.

Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 år

Ciconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8.
    Lyckades på andra försöket, bf 15 Maj.

Annesh: Insemination Sellmers, Malmö, 39 år
    1:a BIM 3/8 - Negativt.
    2:a BIM 27/8 - MF vecka 10.
  • längtanärstor01
    jenniekk skrev 2014-10-07 12:54:05 följande:

Hej tjejer! Vill sprida lite hopp... Jag och min make lyckades på 7:e försöket! Den månaden med en äggledarspolning och hormonbehandling. Hade fina ägglossningar utan hormoner, men kanske behövdes det en liten knuff eller så va det slumpen...

Tack för ditt hopp! All lycka till önskar jag er!
  • längtanärstor01
    Eva 77 skrev 2014-10-12 07:50:40 följande:

BIM+1 idag. Börjat ta in att jag känner mej gravid, illamående öm i brösten, molvärk i ryggen. Tröttheten har släppt lite så jag är inte helt utslagen i soffan på kvällarna :) har ett test kvar så det får vänta nån dag till. Inga tecken på tant röd som alltid brukar vara punktlig

Håller tummarna!
  • längtanärstor01
    Uppdaterar!

Mia -therese:
     6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus: 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år 

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:) 

längtanärstor01: Bor i Göteborgs norra skärgård. 26 år!
    1:a försöket  23/4 - Negativt.
    2:a försöket 13 & 14/5 - Negativt.
    3:e försöket 16/7 - Negativt.
    4:e försöket 11, 13 & 14/9 - Negativt.
    5:e försöket 12/10 - BIM 24/10

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år 
    1:a försöket 2/5-14. BIM 16/5 - Negativt 
    2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - Negativt
    3:e försöket 11/9 -14. BIM 25/9 - 

önskan2014: 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.

Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 år

Ciconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8.
    Lyckades på andra försöket, bf 15 Maj.

Annesh: Insemination Sellmers, Malmö, 39 år
    1:a BIM 3/8 - Negativt.
    2:a BIM 27/8 - MF vecka 10.
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-10-15 22:01:10 följande:

Det här känns väldigt tråkigt men pga lite omständigheter så kommer jag nog inte göra något förök vod den här äl... behöver reda ut lite saker först.. :/

Hoppas allt löser sig för dig. Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-10-25 17:51:16 följande:

I förrgår kväll och igår morse blev det en glad gubbe på äl-testet så igår em gjordes försöket för denna månad. Nu är det bara att vänta. .

Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!