• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Mmmbop skrev 2011-09-28 12:52:17 följande:
    Ingen fara, det är så galet jobbigt att bara vänta! Du kan inte tänka dig att åka någon annanstan? Där dom har öppet jämt? Som CFC eller Stork?
    Jag har funderat på det, men jag är bekväm med läkaren på Gyn Grönlund och uppskattar att han gör ett VUL. Dessutom spelar priset en viss roll, då jag inte är överladdad med pengar utan gör hellre ett extra försök än att betala dyra Stork. CFC är dock ett alternativ.

Men jag vill gärna fortsätta där jag går nu. De är tillgängliga oftast, och med min korta restid dit passar det bra med jobb och sånt. Det är en massa faktorer som spelar in. Jag klarar av att vänta en månad, det var ju egentligen tänkt att jag skulle ta det lugnt emellan gångerna, även om jag bestämde mig för att testa direkt förra gången.

Jag har förlikat mig med att ÄL inte dyker upp denna månaden. Är redo för mens nu
  • Fröken Smilla

Jag förstår mig inte på min kropp... Det är väl p-pillerna som spökar.

Jag fick positivt ÄL-test alldeles nyligen och vet inte om det är värt att testa med insemination denna månaden. Idag är det dag 18 och jag kan först komma till kliniken på måndag, dvs dag 20 (vilket också borde vara ÄL men det kan lika gärna ske tidigare). Förra omgången fick jag ÄL dag 14 och mens dag 26. Vadå oregelbundet?

Jag ska läsa på lite, men behöver lite input!

• Fröken Smilla

Jag har bestämt mig för att åka på måndag! Kanske blev inseminationen för tidig förra gången, äggblåsan satt fast 24 tim efter positivt ÄL-test förra gången. Chefen är tillsagd och jag ringer kliniken direkt klockan 8 måndag morgon