• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Mmmbop skrev 2011-09-28 12:52:17 följande:
    Ingen fara, det är så galet jobbigt att bara vänta! Du kan inte tänka dig att åka någon annanstan? Där dom har öppet jämt? Som CFC eller Stork?
    Jag har funderat på det, men jag är bekväm med läkaren på Gyn Grönlund och uppskattar att han gör ett VUL. Dessutom spelar priset en viss roll, då jag inte är överladdad med pengar utan gör hellre ett extra försök än att betala dyra Stork. CFC är dock ett alternativ.

Men jag vill gärna fortsätta där jag går nu. De är tillgängliga oftast, och med min korta restid dit passar det bra med jobb och sånt. Det är en massa faktorer som spelar in. Jag klarar av att vänta en månad, det var ju egentligen tänkt att jag skulle ta det lugnt emellan gångerna, även om jag bestämde mig för att testa direkt förra gången.

Jag har förlikat mig med att ÄL inte dyker upp denna månaden. Är redo för mens nu
  • Fröken Smilla

Jag förstår mig inte på min kropp... Det är väl p-pillerna som spökar.

Jag fick positivt ÄL-test alldeles nyligen och vet inte om det är värt att testa med insemination denna månaden. Idag är det dag 18 och jag kan först komma till kliniken på måndag, dvs dag 20 (vilket också borde vara ÄL men det kan lika gärna ske tidigare). Förra omgången fick jag ÄL dag 14 och mens dag 26. Vadå oregelbundet?

Jag ska läsa på lite, men behöver lite input!

• Fröken Smilla

Jag har bestämt mig för att åka på måndag! Kanske blev inseminationen för tidig förra gången, äggblåsan satt fast 24 tim efter positivt ÄL-test förra gången. Chefen är tillsagd och jag ringer kliniken direkt klockan 8 måndag morgon

Månblomma: Fördelen med Clearblues digitala tester är att det aldrig blir en tolkningsfråga. Den glada gubben kommer bara om det är positivt, det blir aldrig svagt utan bara ja eller nej. Dock blir mina positiva tester på ÄL-stickorna så tydliga så jag behöver egentligen inte CB, men jag använder ändå dem för att bekräfta

Angående tankar kring insemination tänker jag en del på det du gör, dvs att jag medvetet avsäger barnet en pappa. Det känns ju inte jättekul, men jag tror att jag och mitt nätverk kan kompensera på ett sätt som kommer fungera. Sen tror jag på att vara väldigt rak och ärlig mot barnet.

Annaloo: Ja jag tror att mycket ligger i min nervositet. Har varit väldigt spänd och hispig. Nu försöker jag slappa så gott det går innan måndag. Imorgon ska jag på marknad och njuta av det härliga höstvädret.

Carrebarre: Jag finns här för att hjälpa till! Jag försöker fixa en fin vägbeskrivning (det är väldigt lätt att hitta dit, men så är jag ju också van vid Helsingör) I vilket fall som helst så är jag ganska underhållande om det är så att du åker hit ensam och behöver nån som sällskap ett tag!

• Fröken Smilla

ok, så positivt test igår runt midnatt och negativt idag på morgonen. Hur ska man tolka det?

• Fröken Smilla

ÄL-testet blev positivt igen runt lunch så det var nog bara morgonurinen som trilskades. Just nu har jag jätteont i ena äggstocken så jag tror ägget är på väg att lossna. Det är nog duktigt moget iaf Blir bra med insem imorgon bitti! Tror jag kan ha två äl för igår hade jag ont i vänster sida och nu är det höger.

Månblomma:
    Jag tror det kan vara individuellt. Förra omgången testade jag positivt kl 14 dag 1 och inseminerades kl 13 dag 2. Då var äggblåsan 21,1 mm och satt fortfarande fast. Fick så ont som jag har nu på kvällen därefter. På morgonen dag 3 hade jag inte längre ont och då förmodar jag att ägget släppte någon gång under natten/morgonen. Därför hade det inte känts rätt att insemineras samma dag som utslag på test. Tvärtom känns det bra att först insemineras imorgon på dag 3 denna omgången.

• Fröken Smilla

Mmmbop:
    Ja så var det för mig förra gången, men det blev ju inget av det. Så jag testar en annan taktik

Jag har faktiskt hittills inte haft ont i höger äggstock förrän denna gången. Ägget sitter definitivt där. Har inga känningar alls i vänster sida längre. Nu är det som att det sitter en liten kniv och vrider runt i höger äggstock. Men det är så välkommet att jag sitter med fånigaste flinet när det gör sådär extraont

Hur är det med dig och magen?

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-10-02 20:29:23 följande:
    =) Lycka till nu!

Bara bra med mig och magen, fogarna är lite arga efter en rätt aktiv helg så det blir stödbälte imorgon. Jag räknar ner dagarna till RUL på onsdag....
    åh så spännande!! vill du ha reda på könet?
  • Fröken Smilla

Jag förstår oron, det blir skönt att slippa den efter UL.

Jag har nu fått tid kl 10.15, färjan går 9.40 så jag ska snart börja göra mig iordning. Tempen har gått upp en dryg halv grad så det verkar vara en bra tid! Ägget släppte ca 21 igår kväll och förhoppningsvis lever den fortfarande Men denna gången är förväntan inte lika stor. Det är sent i cykeln och ägget har redan släppt... Men jag ökar mina chanser iaf

• Fröken Smilla

Tack goa tjejer! Det såg jättebra ut. Ägget hade precis släppt och var på väg i äggledaren, mot 40 miljoner entusiaster kunde nog inte bli bättre tajming verkar ha varit bra att jag fick vänta en dag.

• Fröken Smilla

Jag har noll koll på när BIM är så jag får nästan utgå från min TD istället, som ju blir 17/10 Hoppas hoppas hoppas!!

Månblomma:
    Du är inte ensam om de tankarna. Jag ser pappor med sina barn och känner mig lite ledsen. MEN mitt barn kommer inte sakna män i sitt liv. Kommer ge det två gudfädrar
    Jag ska försöka skapa ett nära band med barnet där ärlighet är nr 1. Han/hon kommer säkert vara arg på mig ibland och då kommer jag vara helt rak om mina anledningar varför jag valde en donator.
    Sedan ser jag också det som att mitt barn kommer inte riskera bli ett skilsmässobarn (såvida jag inte träffar en man som blir som pappa), kommer aldrig splittras genom att behöva fira varannan jul med mamma o pappa osv. Vi är en stor familj och barnet är välkommet och kommer bli en självklar del. Jag kommer att öka kontakten med de som jag inte träffar lika ofta så att barnet känner sig hemma med alla på vår sida. Men visst kommer det finnas stunder då vi båda kommer sakna en pappa. Men vi tar oss igenom det!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!