• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Toknorskan skrev 2011-08-22 17:31:04 följande:
    Bruger på danska är samma som använder på svenska
    Jo danska kan jag, men det var mer innebörden jag var ute efter

Jag har dock snackat med kliniken och det är inget som berör mig. Handlar om att det innan var gratis men kostar nu... fast för svenskar kostar det ju alltid

Håll tummarna nu allihopa för att ÄL kommer som den ska i slutet av nästa vecka! Då kilar jag över till DK!!
  • Fröken Smilla
    dendäranna skrev 2011-08-24 08:23:17 följande:
    Miss Smilla - tumhåll!

Jag vill bara att denna vecka ska vara över så jag vet om det funkat eller ej. Visst vill jag allra helst att det har funkat men iom att jag blev sjuk och inlagd i samband med förra inseminationen så tror jag jag skulle oroa ihjäl mig för att ett ev foster skulle ha tagit skada :( Vet ni hur tidigt man kan göra UL-VUL för att fastställa t ex hjärtslag om det skulle bli aktuellt.

Usch, känner mig kluven, orolig, otålig... Känns som om jag inte kommer bli helt glad oavsett vad gravtestet visar nästa vecka (om inte mensen kommer igång då, vilke också kommer vara en besvikelse)

:/
    Så känner jag mig också för tillfället... Men jag har bestämt mig
  • Fröken Smilla
    Fröken Smilla skrev 2011-08-24 18:34:00 följande:
    Så känner jag mig också för tillfället... Men jag har bestämt mig
    åh klantade mig... menade ju inte så!

Läste helt fel... tänkte mer på att jag har varit lite orolig för om mitt beslut är rätt.
    Förstår självklart att du är orolig på ett annat sätt och av andra anledningar Dendära!!
  • Fröken Smilla

Bra, men inte ens ditt nick fick jag rätt Har haft en ganska knasig dag idag. Är lite småsnurrig hehe, tror nervositeten börjar närma sig...

• Fröken Smilla

Jag börjar ÄL-testa from idag (mycket svag linje idag) men förväntar mig först utslag i mitten av nästa vecka. Då bär det av till DK

• Fröken Smilla

dendäranna: Jag velar mellan att berätta och att sjukanmäla mig. Min chef är väldigt bra och skulle nog vara förstående men jag måste förklara min ledighet även för kollegor som är beroende av mig. Så lättast att bara sjukanmäla... Men behövs fler gånger kommer jag nog att berätta för chefen iaf.

• Fröken Smilla
    dendäranna skrev 2011-08-27 22:47:29 följande:
    Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överleva den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Så glad för din skull
  • Fröken Smilla

Mitt ägglossningstest slog om nu så jag har precis ringt och bokat tid till insemination imorgon

• Fröken Smilla

Missade helt att välkomna dig Annaloo och mali66!

Har varit frustrerad på ägglossningen så jag var så glad när den slog om nu.

Själv inseminerar jag i en mindre klinik i Helsingör. Nära och bra där jag bor

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-08-31 15:06:46 följande:
    Lycka till!!!
    Tack!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!