• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Månblomma skrev 2011-10-05 18:31:07 följande:
    Lycka till Carrebarre!!!

Jag har äntligen börjat känna av att äl är på gång, tror jag åker på fredag eller i helgen om inte min kropp känner av den enorma stress och nervositet jag känner redan. Kommer nog flippa ur när det är dagsFörvånad. Gode gud. Ska packa väskan imorgon ifall vi sover över i Malmö prinsessan och jag, om jag ska packa när glad gubbe visar sig glömmer jag nog minst hälften. Är så rädd. Vågar jag verkligen...?
    Klart du vågar! Om jag vågar så vågar du...jag kan säga att jag balla ur totalt efter jag hade ringt eller egentligen strax innan jag ringde, jag glömde tom att slå landsnumret innan, och fick nästan tunnel seende. Men efter ca en timme hade nerverna lugnat sig och jag började planera resan ner på riktigt. Och  om bara några timmar sitter jag i bilen ner...och det här är det absolut viktigaste och största jag gjort hittills i mitt liv och det känns bra. Trots att det pirrar till lite då o då i magen men tror att det mest är förväntan och lite rädsla inför det okända, vad som händer när jag väl kommer väl dit osv. Månblomma jag är nog den absolut mest fegaste och mest osäkraste tjej när det gäller sånna här viktiga saker. Att verkligen våga det här kommer att vara det bästa jag någonsin gjort och jag tror att du kommer känna det samma...men sen är det upp till dig att bestämma och känna vad som känns bäst för dig. Glad
  • Carrella
    Mmmbop skrev 2011-10-05 18:33:15 följande:
    Allt var perfekt med min lilla mini och troligen väntar jag en liten tjej!
    Åhh va underbart! Solig Och va skönt att få veta att allt är ok med den lilla där inne! 
  • Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-10-06 13:17:03 följande:
    Jag tänkte också ta två killfaddrar om jag får barn :) Nu är carrebarre snart på kliniken :)
    Och nu är hon hemma igen Glad

Och allt har gått super bra!! Bättre än förväntat...
  • Carrella
    Min berättelse: Jag va lite sliten igår så tänkte jag kunde berätta om gårdagen idag istället. 
    Efter en otroligt jobbig bilresa ner till Helsingborg (i spö regn och blåst) parkerade vi bilen precis bredvid färjeterminalen om det nu var nerver eller utmattning eller kanske lite av båda så GLÖMDE JAG O LÅSA BILEN!! Kom på det strax innan vi va på väg till bilen igen EFTER att ha varit över till DK. 
    Nåja väl i Helsingör hittade vi till kliniken direkt, tack vare Miss smillas  utmärkta vägbeskrivning. Väl på kliniken så fick jag välja donator, men kände att det spelar faktiskt ingen roll hur donatorn ser ut, vi har så många olika färger i min släkt. SÅ jag sa till gynekologen att han kunde väl välja en med utmärkta simmare sen spelade utseendet ingen roll, vilket han skrattade gott åt Tungan ute. När han gjorde VUL så sa han att allt såg bra ut, ägget va perfekt och slemhinnan va perfekt, så nu jäklans måste det väl bli ett barn?! Flört 

Månblomma: Jag  blir stressad och får panik i större städer som jag inte känner till och inte vet vart man ska. Men som tur e hade jag syrran med och hon e lastbilchaffis och van o köra i städer hon inte känner till och då med både lastbil o släp! Så jag överlät ratten till henne sista biten. Glad

Annaloo: Det känns rätt overkligt på något sätt, känns nästan mer som om jag har varit i väg o tagit ett cellprov eller något liknade. Att man har emot tagit 40 miljoner simmare som kan resultera i ett barn känns helt ofattbart men helt underbart på samma på gång Glad 

Mmmbop: de kan verkligen inte planera vägarna i Örebro heller, här löser de allt med 30 skyltar, vägbulor och avsmalnade vägar. Jo o så tar de bort alla parkeringsplatser för de vill ha ett grönare centrum. istället satsas det pengar på konstverk överallt i staden, vägar o annat skiter de i. 
  • Carrella
    Månblomma skrev 2011-10-08 21:16:14 följande:
    Hjälp! Nu har jag fått en glad gubbe och bör alltså åka imorgon! Men jag känner mig inte riktig redo... Dessutom är jag rädd för att köra tidigt imorgon bitti eftersom det ska bli nollgradigt, är rädd för halkan. Men inte lär det vara bättre väglag om en månad...Fas då kanske jag har vinterdäcken på. Hjälp, hur ska jag göra?? Måste bestämma mig snabbt ju... 
    Jag va inte riktigt redo heller men som Miss smilla sa när är man egentligen helt redo? Ang väglaget så förstår jag precis va du menar, jag satte på året om däck idag så jag känner mig rätt trygg nu. Men om det inte känns bra så vänta en månad, men som du säger, kanske är väglaget sämre? Det kan ju tom ha kommit snö då och är ännu värre. Annars åk imorgon men ta det lugnt o försiktigt se till att ha gott om tid så du kan köra lugnt o sakta! 
  • Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-10-08 23:17:23 följande:
    Ja en sak är säker, skåningar kan inte köra om det är snö, så du har större chans att komma fram i tid denna omgången
    Hahahaha 
  • Carrella

Månblomma: Bra att du inte gjorde nåt som du inte 'r redo för, kanske ska du inte tänka nästa månad gör jag det utan lägg det lite på is fortsätt testa för äl och när det kommer en äl där du känner att du är redo så åk då. Men jag tror inte att dina tankar som du har kommer att försvinna till nästa månad de kanske mildras men de försvinner inte helt.
    Så mitt råd är att ta det lugnt. Och kanske är inte insemination något för dig det är något du måste fråga dig själv också. 

Jag var egentligen aldrig tveksam till att göra inseminationen, där emot fick jag lite ångest över hela föräldraskap grejen, kommer jag att klara det?! Men det var bara nerverna som spökade för att det började närma sig, jag vill verkligen det här, jag har längtat efter ett barn så länge... 

• Carrella
    Mmmbop: jag tycker det är en jätte bra idé! Glad 

Hjärta Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör

Jag har haft sedan igår molvärk precis som mensvärk, igår var det mer intensivt och idag har jag känt det lite till och från. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Och kan inte minnas att jag brukar ha värk mellan äl och mens i vanliga fall. Tänk om jag har fått nån infektion? Tycker att det är lite väl tidigt för att få gravid symtom...eller hur? 
  • Carrella
    Nyårsmamma skrev 2011-10-10 22:34:46 följande:
    Har ar en som lyckats med insemination och numera ar mor. Haller tummarna for er allesammans!! 
    Grattis! Va kul!  Glad
  • Carrella

Beror kanske på om man har öppen eller anonym donator om hur mkt info man får om donatorn,,,jag fick en lista att välja ifrån men valen var; ögonfärg, hårfärg, längd och blodgrupp kommer inte ihåg om vikten också fanns med. Miss Smilla fick inte du en lista att välja ifrån? 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!