• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vivann: Ska du göra en dubbeldirekt nu? Om det inte funkar på 1 o 2 försöket för mig så ska jag nog göra en dubbel :) 
    Jag har hört precis tvärtemot men väljer att tro på dig för det är det mest positiva Glad Just n u så bara längtar jag till november...hoppas på att få ge mig själv ett barn i födelsedagspresent ja folsyra äter jag med, o just nu järntabletter också men det är för att jag lämna blod i fredags =) 

• Carrella

Hmm gynekologen på kliniken, tyckte att jag skulle komma dit redan i oktober...det är ju egentligen inget som hindrar mig förutom att jag hade tänkt att gå ner lite vikt då...va tycker ni ska jag åka ner nu till oktober eller ska jag vänta till november? 

Vivann: Jag fyller i början av november Glad  

Mia therese: japp jag har fått sluta röka, minskat ner på kaffet (2 koppar om dan nu), dricker laktosfri mjölk, äter gröna grönsaker, fullkornsbröd, fullkornspasta, råris och varierat fågel/fisk/kött =) Ja o se över alkohol intaget...jag själv dricker nästan aldrig så har inte varit så svårt att vara utan den men ett litet glas baileys har ajg unnat mig ibland :P Trots allt jag fått ge upp så har jag gjort det med glädje för resultatet är ju förhoppningsvis ett barn =) 
    Däremot så vet jag inte vad man kan äta för att minska saltsuget... 

• Carrella

Annaloo; Åhh va kul önskar dig massor av lycka till och ska hålla tummarna för dig imorgon!!  

Efter att ha diskuterat med min syster om vi skulle åka i oktober eller november så har vi beslutat att vi åker i november, så va tanken från början och speciellt då när jag har ägglossning på födelsedag, det måste ju betyda något, eller hur? Glad 

Folsyran knapprar jag redan =)  

• Carrella

Miss Smilla; jag lä nog ha en lapp med allt som jag ska komma ihåg när jag ringer...de har ju så konstigt räknesätt där med så får väl lära mig o räkna på danska Tungan ute Va skönt att du har så nära att du kan jobba halvdag =)
    Det är 43 mil till Helsingborg för mig och tar ca 5 timmars nonstop körning så vi bokar hotell och sover över en natt, går ut o käkar o firar min födelsedag, kan bli trevligt det med, samt att jag får äta hotellfrukost Cool Vi gör det till ett litet äventyr =)) 

• Carrella

Miss Smilla; jag tar tacksamt emot alla tips jag få Glad 

Hotellfrukost är det bästa som finns jag kan tom gå upp en timme tidigare för att kunna sitta o mysa med frukosten Skrattande 

• Carrella

Tack Miss Smilla, ska kolla upp de! Skrattande

• Carrella

*suck* hade skrivit ett 'långt' inlägg men så fick jag telefon o va väl borta från datorn en stund sen när jag tryckte på posta så hade jag blivit utloggad! Rynkar på näsan

Mia therese: Är det koffein i svart te? För jag tror att det är det som är skadligt och kan minska dina chanser att bli gravid men inte helt 100 om det va så. Jag har ju turen att jag älskar broccoli och spenat så har ätit det en del samt att jag har gjort vitkålssallad (typ pizzasallad) som jag bara älskar, nyttigt och gott Glad 
    Vad jobbigt det är med allergier, jag själv är allergisk mot päron men kan äta ett nån gång då och då.
    Jag läste nånstans att man kan ta kosttillskott som är framtaget för att främja en kvinnas behov om man är osäker på om man får i sig alla vitaminer och mineraler man behöver. C - vitamin hjälper kroppen att ta upp vitaminer/mineraler som man behöver.  

Vilken underbart mysig dag jag har haft hemma hos min mamma idag. Jag nerkrypen under en filt i soffan och mamma i fåtöljen bredvid så har vi planerat inför en framtid med ett barn. Vi har pratat om namn, diskuterat om det är bra el dåligt att veta barnets kön innan det är fött, vilka färger jag ska inreda med, vad jag behöver köpa för saker innan och hur det kommer att kosta mm Känns så bra att min mamma stödjer så mkt som hon gör.  Skrattande

• Carrella

Ja det är så mysigt och roligt att planera framtiden =) en av mina bästa vänner är en kille också och han säger att han kommer skämma bort barnet som bara den, o han hoppas på en liten kille som han kan lira boll med och ta med på fotbollsmatcher mm, så manlig förebild har man ju iaf! Glad Ja mamma får plocka ner mig lite också ibland men hon är nog lika förväntansfull som jag är, hon har tittat på garn och vill sticka och virka en massa saker. Hon letade fram ett lapptäcke jag hade gjort när jag gick i högstadiet och sa det här ska du ha i vagnen. Jag hade helt glömt bort att jag hade det så blev lite rörd av att hon hade sparat det...Pratade med syrran förut och hon sa att nu va hon ju tvungen att gå ner i källaren o leta fram alla barnsaker/kläder som hon sparat efter sina barn så känns kul att de personer som betyder mest i mitt liv stöttar mig!! 
    Jag letar också efter en större lägenheten men den jag har funkar iaf medans knodden e liten Glad

Min pappa vet fortf inget men vi har inte så bra kontakt, så berättar för honom när jag väl är gravid. 

• Carrella

Usch man har alla de här förväntningarna...tänk om det inte blir ngt barn? Gråter

• Carrella

Jag älskar kaffe och drack minst en kanna kaffe varje dag men nu dricker jag bara 2 koppar per dag Glad 

Miss Smilla; jag har bara en 1:a med stort kök och så är  den rymlig annars också, så har gott om plats. Jag bor i ett bra område så hoppas på att det ska bli ledigt en trea snart här. Men ska börja leta på allvar när jag plussar. 
    Men va tråkigt med din vän, att han ska flytta!!  Obestämd Men ni hittar nog på nåt så ni kan träffas iaf =) 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!