• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej =) Jag blev medlem här på familjeliv igår...jag har också bestämt mig för att skaffa barn på egen hand då jag inte träffat 'den rätta' än...Jag har varit i kontakt med Sellmar kliniken i Köpenhamn och de tar 4000 (danska) kr per försök med anonym donator vilket jag också vill ha. Med resa och boende räknar jag med att få ge 8-9 tusen för det första försöket då journalsamtalet också kostar en slant. 

Vad jag tycker är det absolut jobbigaste just nu är att ta kontakt med gyneklog/barnmorska för att ta de tester som behövs, är livrädd att jag ska mötas med förakt...då jag har läst en del skräckhistorier om det. =/

Jag har berättat för min mamma och min syster och de stöttar mig så det känns skönt. Men hur berättar man det för sina vänner?  

Och vill passa på att önska alla lycka till!!  

• Carrella

Tack Miss Smilla! =) Håller tummarna för dig! 

Vad heter den kliniken? Jag behöver inte heller några pluttinutt rum bara man får sakerna gjorda :P Och det låter ju jätte bra med VUL och extra ultraljud =) 

Jag bor i Örebro så har ju en liten bit att resa men det är det absolut värt! Ringde du till kvinnokliniken på sjukhuset? Vi har en privat gynekolog här i Örebro som tog om jag inte minns fel 700 kr och då ingick alla prover man tog.Funderade på att gå till han/hon...eller om jag ska ringa min vårdc för att få träffa en barnmorska och göra alla proverna. För visst är väl de gratis på vårdc? Jag har inte ont om pengar men tycker att det är onödigt att betala mer än vad man behöver...

Min allra bästa vän har samma pojkvän sen tonåren (vi är idag 30 + båda två) och de har medvetet väntat med att skaffa barn men hon har ju iaf ett alternativ. Jag har föröskt att föra ämnet på tal, men det blir aldrig så att jag fullföljer och berättar. Jätte jobbig...jag litar på henne och allt det där men i just denna fråga så tror jag inte eller det känns inte som om hon förstår =(  

• Carrella

Mmmbop tack! och ett jätte stort GRATTIS!! =)) 

Då ska jag välja den privata gynekologen jag hittade här i Örebro det får vara värt de hundralapparna. =)
    Och jag följer med glädje din blogg och din resa!

När jag kommit längre på väg mot målet så ska jag berätta men just nu avvaktar jag lite och förbereder de lite grann sakta men säkert! =) 

• Carrella

Det kan ju vara skönt att veta själv också att man är frisk och fri från sjukdomar. 
    Jag ska genast gå in på hans sida och kolla runt =) Och som det låter på dig så e han en go gubbe =)
    Och så känns det bra att han inte tar lika mkt betalt som på de andra klinikerna.

Jag har också sagt till mig själv att 3 försök ska jag göra. Jag gjorde en abort när jag 19 år så vet att jag KAN bli gravid men man vet ju som sagt aldrig man kan ju ha haft nån infektion man inte vet om som kan ställa till problem. Jag hoppas ju att det ska räcka med en gång men efter vad jag läst så fungerar det inte så ofta på första försöket. Men jag håller tummen för din skull att du har samma lätthet att bli gravid som de andra kvinnorna i din släkt! och för min egen skull när jag kommit så långt =)  

• Carrella

Ja det är inte klokt att Sverige som vill skryta om att de är så moderna. Att de inte ens vill hjälpa en människa att bli lycklig men missbrukarfamiljer hjälper de utan problem...sorry blir lite arg! VIll inte utmärka någon att de är bättre eller sämre...

Men jag ska lyda ditt råd Mmmbop och bara säga att jag vill genomgå en undersökning för att se om jag är frisk =) Tack för rådet!!  

• Carrella

O nej! Miss Smilla!!! Är så ledsen för din skull!!! Det kan inte bara vara en liten blödning har hört att man kan få det...? 

Massor av tröstkramar!!!  

• Carrella

Ja ge inte upp! Och naturligtvis visar de en massa söta bebisar å gravida kvinnor när man absolut inte vill se det...jag möter både barn o gravida dagligen då jag jobbar i en matbutik så man blir varje dag påmind om vad man missar...

På´t igen bara! Det här fixar du! Men tillåt dig även att vara ledsen och besviken! 

• Carrella

Har nu mejlat den kliniken Miss Smilla berättade om...Hoppas på att svar snart!! =) 
    Har pratat med min syster och hon har lovat att följa med när det väl blir dags. Jag känner mig så glad och förväntansfull...känns som att nu är det verkligen på riktigt! Innan så har det varit det där jobbiga med gyn.undersökningen som lakade ur mig en aning men nu känns det bättre och om allt går som det ska hoppas jag på 'behandling' i början av november!! *yay* =)) berättade för en vän igår om vad som är på gång och hon hade bara positiva saker att komma med *GLAD* och tyckte att jag def gjorde rätt.

Nu känns framtiden ljus igen!! =)  

• Carrella
    Mmmbop skrev 2011-09-15 18:00:47 följande:
    Härligt Carrebarre!

Sedan var det ju så att det röstades om singelinsemination i Sverige i våras och det blev nej då. Enda anlednignen till detta var kristdemokraterna som fick igenom sitt nej. Flera andra partier var positivt inställda till det.
    Fröken Smilla skrev 2011-09-15 18:03:04 följande:
    Såg på Femmis att de har skickat mail till regeringen igen, så förhoppningsvis ska det röstas på nytt om det Kd åker, om allt går väl, ut nästa riksdagsval. De fick förmodligen igenom sitt nej pga att regeringen godkänt homoäktenskap och ville stryka kd medhårs ett tag.
    Jag förstår inte hur ett sånt litet parti kan ha så mkt makt?? de har väl typ bara 4 % eller nåt? Lite dåligt insatt i politiken måste jag erkänna...men tycker ändå ensamstående borde ha rätt att skaffa barn...för det är bara en minimal procent av alla par som skaffar barn som håller 'hela livet ut' så lite fel känns det jue :S

man måste ju se till samhället och dess behov, ursäkta att jag säger det, men undrar hur många det är egentligen som är troget kristna och håller på de gamla lagar o reglerna i Sverige? 
  • Carrella

Ska lämna blod idag...började fundera på om det kanske försämrar mina chanser att bli gravid, eller om det är skadligt för barnet om jag blir gravid...hmmm...nån som vet? 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!