• Mmmbop

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Angående boragoolja!

Man kan ta boragon från mens till ÄL men efter ÄL har jag förstått det som att det inte är så bra. Tydligen boostar det nämligen immunförsvaret och är immunförsvaret "för starkt" när ägget ska fästa så kan kroppen stöta bort det.

Och damerna, glöm inte att börja med folsyra på en gång. Bäst effekt av den får man om man börjar ta några månader innan!

• Mmmbop

Svart te innehåller tein, temotsvarigheten till koffein. Livsmedelsverket rekommenderar ett maximalt intag av 300 ml kaffe eller 600 ml te per dag. Grönt te är inte bra för celldelningen enligt min akupunktör och ska därför inte drickas av gravida. Rött te är nog bäst eftersom det inte ens är te =) Var det jag körde med första 12 veckorna iaf

• Mmmbop

De studier som kunnat påvisa någon negativ effekt av kaffe (missfall) har bara kunnat påvisa det om kvinnan druckit fem koppar kaffe eller mer per dag. Så din konsumtion är nog väldigt rimlig =)

• Mmmbop

Jag vill bara klargöra en sak om bisolvon (som hjälpmedel för fertilitet, jag vet att du äter det för hosta också). Bisolvon är alltså slemlösande, det den hjälper med när man vill bli gravid är att göra slemmet i livmoderhalsen mer lättflytande och alltså lättare för spermierna att simma igenom. Det behöver vi som inseminerar inte bry oss om eftersom klinikerna för upp spermierna i livmodern med kateter och på så sätt "genar" förbi livmoderhalsslemmet. Så fortsätt äta dem för hostan (enligt doktorns rekomendationer) men för fertiliteten hjälper det inte när man inseminerar =)

• Mmmbop

=) Japp, det finns hundratusen råd! Jag testade som sagt akupunktur den omgång jag blev på smällen. Glandin hjälpte inte mig, ställde snarare till cykeln lite. Rosenrot har jag inte testat.

• Mmmbop
    Carrella skrev 2011-09-22 16:46:52 följande:
    Jag var inne på å prova rosenrot från början men så tipsade en vän till mig som försökte att bli gravid för några år sedan, som nu har en son, om bisolovon och hon trodde mer på det än rosenrot. Kanske ska köpa rosenrot och köra med det, det kan ju inte skada iaf =P 

Är allt bra med dig å bebisen, Mmmbop? =)  

Allt är bra vad jag vet, tack för att du frågar =)

Lyssnade med angelsound idag och hjärtat slog fint, ca 150-156 slag per minut =) Nu är RUL inte så långt borta, lite mindre än två veckor bara. Om allt går bra då ska jag börja kolla på vagn å sånt =)
  • Mmmbop
    .

Någon som hittar till Storkklinik från Centralstationen/tågstationen? Är det långt att gå? Har en karta men är osäker på avståndet.
    Det är inte alls långt att gå, tar kanske 20 minuter första gången (jag går iof snabbt =)) då man måste kolla på karta. Annars kanske 12-15 minuter. Ganska rakt på via ströget (heter det så den stora shoppingatan?) sedan vänster i rondellen på slutet av gatan, rakt fram på höger sida. Det kanske är 800m att gå eller så.

Tack för alla lyckönskningar! Jag har en bloggkompis som plussade igår också! Hon går också till Stork!
  • Mmmbop

Lycka till nu miss smilla!

Jag tror min plutt satte sig natten mellan torsdag och fredag efter jag inseminerat på lördagen (vaknade av ordentlig mensvärk som sedan gick över). Så fem dagar efter för mig. Jag tror teoretiskt det kan ta så lite som tre dagar faktiskt.

• Mmmbop

Miss smilla =) Jag är precis likadan! Men! Vill bara säga att en månad (den månad det inte tog sig) hade jag känslan av att ägglossningen var konstig, lite sen, svaga symptom osv. Jag hade nog en "dålig" ÄL den månaden och slängde 10 000:- i sjön. Jag skulle ha litat på min magkänsla.

Det är skittrist att inte få åka, men å andra sidan skittrist att slänga pengarna i sjön när man egentligen vet att det kanske inte var en bra ÄL bara för att man vill åka så mycket!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!