• Mmmbop

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

tråkigt med missfall, men lycka till nu istället!

• Mmmbop

Ja, jag har hört att det kan hända. Efter jag spolade äggledarna (har haft ett utomkveds) så fick jag två tabletter pencillin för att förhindra sånt. Men det verkar inte vara så när man inseminerar.

Jag har hittills klarat mig, jag har gjort tre inseminationer på stork, varav den sista lyckades. Gick in i vecka 12+0 idag och ska på KUB på måndag. Jag hoppas verkligen allt der bra ut då.

Jag håller tummarna för dig ändå!

• Mmmbop

Jag brukade testa morgon och kväll, fick jag omslag på morgonen (hände aldrig) skulle jag åkt samma dag. När jag fick omslag på kvällen åkte jag tidigt på morgonen och brukade ha tid på Stork mellan 12-15. Funkade ju två gånger av tre (även om en av gångerna slutade i utomkveds) så det tidsintervallet verkar funka för mig iaf. Jag får oftare runt 24 timmar är 48. Brukar känna av "lossningen" på kvällen efter att det slagit om.

• Mmmbop

Vilken fruktansvärt sorglig historia Mia. Jag hoppas verkligen du hittar någon att uppfylla din dröm med! Det måste finnas massa kill-gay-par där ute som skulle älska att få dela den erfarenheten med dig.

Men bestämmer du dig för att inseminera, så kommer det nog också bli bra.

• Mmmbop

Ja! Det är klart man önskar man hade en partner! Men nu är det som det är och jag hoppas det kommer någon jag kan dela livet med senare. Kanske blir syskon då =)

Prata på du, det är ju det tråden finns för!

• Mmmbop

Jag går också på Mamamia på söder, min bm heter Ann-Cathrine och är säkert bra, men lite mesig kanske. Strunt samma, så länge hon gör det hon ska.

Nu för tiden tror jag inte man kan bli garanterad plats iom vårdval stockholm har alla rätt att önska sjukhus. Det kan göra att det blir fullt när man vill dit. Därför kör dom inte längre med "garantier". Men jag kan ha fel.

Jag tror jag kommer önska KI i solna om jag får.

Angående feber så tror jag det kan öka missfallsrisken något i början, men inte missbildningsrisken. Men googla fever+pregnant (brukar faktiskt få vettigare svar när jag googlar engelskspråkiga sidor)

KUB idag, nervöööös.

• Mmmbop

Åter från KUB och allt såg så  bra ut!! Mini levde rövare, var stor för sin "ålder" (eftersom jag inseminerar vet jag ju på ett ungefär när h*n blev till) men inte jätte. Risken för downs blev 1:11114 och storleksmässigt gissade hon att h*n var 12+4 - 13+0 (12+2 enligt mig =))

Så skönt!

Dendäranna: aha! Jag det visste jag inte. Jag tror ändå det blir solna för mig =) (sedan är jag ju inte regnbågig, "bara" singel så jag får ju inte vara med i såna grupper =))

• Mmmbop

Iiiih, spännande! Vi hoppas förstås att det är en liten mini som slagit sig till ro idag!

Jag minns att jag drömde om mensvärk ungefär natten mellan torsdag och fredag när jag inseminerat på lördagen. Nu i efterhand är jag rätt säker på att det var "mensvärk" och jag kände när ägget satte sig. Det är ju bara drygt fem dygn efter befruktningen men det skulle ju i så fall stämma med att min Mini är några dagar större än beräknat.

Jag håller iaf både tummar och tår!

Ursäkta, men jag har missat, har du sambo/fru?

• Mmmbop

Haha, minoriteterna kanske tar ut varandra?

Jag fyllde 31 år i år, jag har nog inte funderat på fler än. Får börja med den här första och se hur det går =) Någon gång kanske jag tom skaffar barn på "vanligt sätt" om jag skulle springa på min drömsnubbe framöver (innan jag blivit för gammal).

Tre =) Det är starkt jobbat när man är själv! Hur gammal är din första?

• Mmmbop
    dendäranna skrev 2011-08-24 08:23:17 följande:
    Miss Smilla - tumhåll!

Jag vill bara att denna vecka ska vara över så jag vet om det funkat eller ej. Visst vill jag allra helst att det har funkat men iom att jag blev sjuk och inlagd i samband med förra inseminationen så tror jag jag skulle oroa ihjäl mig för att ett ev foster skulle ha tagit skada :( Vet ni hur tidigt man kan göra UL-VUL för att fastställa t ex hjärtslag om det skulle bli aktuellt.

Usch, känner mig kluven, orolig, otålig... Känns som om jag inte kommer bli helt glad oavsett vad gravtestet visar nästa vecka (om inte mensen kommer igång då, vilke också kommer vara en besvikelse)

:/
    Jag tror helst inte man gör VUL före vecka 7-8 för att vara säker på att se hjärtslag så föräldrarna/mamman inte blir mer orolig än nödvändigt. Mig tog dom inte emot förens jag var i 7+6. Men tydligen kan man, med bra UL-utrustning och duktig doktor, se hjärtslag redan i vecka 6.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!