Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
smilla: håller tummarna
smilla: håller tummarna
frustration!! Precis när jag trodde jag hade fått koll på mensen efter p-piller stoppet så har det helt plötsligt gått 38 dagar sen senast ( varit 30-31 innan)...börjar likna min cykel som jag hade innan jag började med p-piller....dvs för 12 år sedan...
oj, vad länge sedan det var som jag var här. säkert ett år sedan. men tänkte ta upp tråden igen nu när det börjar närma sig för mig att åka. Hade tänkt åka till Stork i april/maj.
hur lång tid innan ni tänkt åka första gången hade ni ert joursamtal och hur förberede ni er för det? Vad ska man ha gjort innan joursamtalet.
jag valde att åka då av den enkla anledning att då har jag varit på mitt nuvarande jobb i 1 år och när det är dax att vara mammaledig så har jag nästan 2 år under bältet. så av praktiskta skäl helt enkelt. Har inte hört mig för efter tillgången på donatorer.
hej har berättat för de flesta jag känner vad som är på gång. Men har en som jag tycker det är svårt att prata med om det och det är min pappa. Han har fått reda på det via min syster och mamma men jag har inte direkt berättat det själv. Vet inte riktigt varför jag tycker det är så svårt med just honom. Kan vara att han kan vara lite konservativ ibland och jag är rädd att han tycker att jag "gett upp" med att hittta någon. har ni någon som ni tycker/tyckte det var extra svårt att prata med när det kom till insemminationen??
Journalsamtal bokat! äntligen!
hej Har varit hos gyn och gjort en undersökning. allt såg bra ut enligt henne. gjorde en vaginal ultraljudundersökning. Man kunde ju inte undgå att tänka på att nästa gång man sitter och tittar på skärmen kan det vara något annat på bilden :) Nej, nu ska jag inte gå händelserna i förväg! Lätt att fantasin skenar iväg... Nu väntar jag på mensen så jag kan ta hormonproverna (blodprover) och såklart dröjer den bara för att man vill att den ska komma :S 1 maj blir det journalsamtal hos storken. Snart dax att läsa igenom deras info-häfte igen :)