• Mia therese

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Högg till i ena äggstocken idag när jag nös och sen kändes det som det rann till ngt .men var inget konstigt när jag var på toa o kollade. Ngt ni varit med om?

• Mia therese

5 dagar till test...hatar väntan. inga direkta tecken. Lite öm i ena bröstet (om jag verkligen känner efter), lätt rosa flytning idag. Känner mig väldigt negativ idag och tror inte på ett plus. känns ungefär likadant som innan de andra gångerna som varit negativa.

• Mia therese

Tack tjejer. Blir dock mer o mer vemodig. Fortfarande blödning/flytning.(svårt att beskriva, blir ljusrött på pappret. Lite mer än innan :( vet att det inte behöver betyda ngt negativt. Men ändå...förbereder mig på ytterligare än besvikelse.

Förlåt för pessimismen. behövde gnälla av mig lite.

• Mia therese

Jag hoppas det! ! :)

Maralina skrev 2014-01-24 01:50:22 följande:
    Det kanske är en nidblödning Mia therese?

• Mia therese

Nu har jag googlat sönder nidblödning. När, hur mkt, vilken färg...o har fått tusen olika svar. Lägger ner nu o bara ser vad som händer fram till testdag på måndag :) trevlig helg tjejer!

• Mia therese
    Saturnus skrev 2014-02-06 21:58:03 följande:
    Nu är det snart dags för nästa försök. Preppad med Pergotime, tre ägg men liten slemhinna. Tydligen vanligt när man får hormoner. Om inte innan så blir det ett sista VUL på måndag och sen flyg till Köpenhamn.

Hur fungerar hela processen med pergotime? Med barnmorskebesök o allt. Kan du förklara så är du snäll. Själv tar jag paus ett par månader. Så blir inget 2014 barn för min del. :(

Någon fler som fått Pergotime?

Håll tummarna nu!!

Kram & Lycka till allihopa

• Mia therese

Ska träffa min gyn på tisdag och prata om ev spolning. Frågade sjuksköterskan lite om det och hon sa att de inte gjorde det där och att jag nog fick göra det i Danmark. Någon som gjort en spolning i malmö?

Saturnus; det här med att göra vul för att kolla om man har äl, hur går det till rent praktiskt? Bokade du flera besök ?

• Mia therese

En liten uppdatering. Var hos gyn idag. Vi pratade lite om spolning av äggledarna mm. Hon tyckte att eftersom jag blev gravid första gången och har regelbunden cykel så är det onödigt att göra en spolning eftersom det inte är troligt att det skulle blivit stopp helt plötsligt. Finns dessutom en risk för infektion vid spolning.

Gjorde en undersökning o allt såg bra ut och att det förmodligen bara har med timing att göra. o eftersom jag har regelbunden cykel så tyckte hon att jag inte behöver några hormoner eller något för att stimulera ägglossningen. Iaf inte så här tidig skede. Så jag kör vidare på min plan på att pausa 2 cykler ( dvs en cykel till) så blir det besök hos storken i början av april.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!