• Mia therese

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Saturnus skrev 2014-03-04 22:59:47 följande:
    Skönt att få hjälp och svar. Om jag vore du skulle jag försöka få samma donator eftersom nu verkar vara kompatibla men det kanske du redan har. Hur många insem har du gjort? Jag har gör mig att vi gjort lika många. Allt såg bra ut precis som för dig men min gyn tyckte vi skulle öka chanserna eftersom det är kostsamt att åka. Du har ju blivit gravid som sagt och du är säkert yngre än mig. :) Om du vill tajma Äl bättre så är det med Otrivelle sprutan. Då får du Äl inom 36 tim. Kan du gå till din gyn o få VUL när det närmar sig så kan hon räkna ut bästa tidpunkt. Påminn bara om att det är frysta spermier. Kram & varmt lycka till! Håller tummar och tår för att det tar sig och att det går vägen!

Jag är 32. Har åkt 4 ggr. Har haft olika donatorer. Men Kanske ska ta nummer 1 igen. Blev ju faktiskt gravid då. Jag har mer tänkt tvärtom att jag inte ska ta honom eftersom det blev missfall. Hmmm tål att tänkas på ?
  • Mia therese

Har inte heller varit här på ett tag. Har tagit en paus från Danmark. Hade först inte tänkt åka denna cykeln men sen ångra jag mig. Tror dock att jag missat äl. Dag 18 nu. Brukar iofs ha väldigt sen äl och denna cykeln har varit väldigt konstig. Så vi får se. Bara lite svammel så här på torsdags kvällen :)

• Mia therese

Nä det där med testa äl är inte lätt. Jag är på dag 20 nu tycker jag har symptomen för äl. Slemmig flytning, öm I äggstockarna mm. Så gör ett billigt testlagertest som visar ett hyfsat starkt andra streck så då tar jag o gör ett clearblue också. Men icke. Stor fet cirkel bara. Testar i em också sen får jag nu ge mig för denna cykeln. Någon som har haft så här sen äl? I en 28 dagars cykel.

• Mia therese

Precis när jag gett upp så kommer den där glada gubben ???? så nu är tid bokad till morgon förmiddag hos storken. Har inte berättat det för någon denna gången. Alla tror det blir nästa cykel. Ta i trä men känner mig mkt positiv denna gång. Har precis genomgått en detox o rensat ut kroppen på massa skit :) så nu ska det banne mig fästa. Bad om att få samma donator som första gången då jag faktiskt blev gravid men som slutade i tidigt missfall. Så spänd nu. Var i väg i början av januari senast.

• Mia therese
    Saturnus skrev 2014-04-12 20:53:19 följande:
    Vad var det för detox kur?

Så tråkigt med utomkvedes . :( detoxen hade inget med barnplaneringen att göra egentligen. Var bara något som jag o min mamma hoppade på för att rensa ur kroppen. 2 veckor utan kött (Eller något animaliskt) socker bra, mjölk och mjöl. Inne på 10e dagen nu. Vi äter dock tabletter som supplement för den näring vi missar.
  • Mia therese

Nu snabbspolar vi fram tiden 2 veckor och försöker att inte analysera minsta känning i kroppen. Super enkelt eller hur? ;)

• Mia therese

1 vecka har gått, 1 vecka kvar. I en normal cykel kommer mensen idag eller imorgon. Men denna cykeln hade jag väldigt sen äl. Dag 20 (Brukar ligga runt dag 17) så ropar inte hej på 2-3 dagar ännu. Får se om jag kan hålla mig ända till nästa söndag med att testa. Inga tecken på verken bu eller bä. Lite värk över äggstockarna om jag verkligen känner efter.

• Mia therese

ÄL + 11 idag. Min luteral fas brukar vara så lång. Ingen mens. Ta i trä. Men inga andra tecken heller.

• Mia therese
    Saturnus skrev 2014-04-24 22:49:44 följande:
    Håller tummarna. När tänker du testa? Jag åker nog om ca 10 dagar! :)

Tänker testa på söndag. Men tror nog att mensen är på väg :( svag blödning igår o i morse. (Lite på pappret vid torkning eller om man sticker in fingret) brukar vara så någon dag innan mens.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!