• Mia therese

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Skulle ju vänta tills imorgon men men tog ett digitalt för en timme sedan. Inget positivt på det heller. Lite för nära på det första antar jag. Men man blir ju så ivrig. Men nu får jag vänta tills apoteket öppnar imorgon för att köpa fler test. Mysdag på soffan. Har ett graviditetstecken (tror/hoppas jag iaf) som jag inte märkte förra gången och det är att jag är hungrig hela tiden.

• Mia therese

Dagens uppdatering. ..negativt på testet men fortfarande ingen mens. Hade något liknande mensvärk igår. Vilket är konstigt för jag brukar inte ha det innan eller i början av mens utan mer i dag 2-3. Vi får se vad som händer. Känner i stort sett ingenting idag. Håller er uppdaterade.

• Mia therese

Ska tilläggas att det bara är dag 26 i cykeln och den är sällan under 28 dagar. ...so...e inte allt för optimistisk

• Mia therese

Värker lite i nedre delen av magen så man kan hoppas det är livmodern som växer ???? lite öm i brösten också (greppar varje halmstrå nu)

• Mia therese

Hoppet blir mindre o mindre. När till och med de digitala testen skriker Inte gravid blir man lite nedstämd. De ska ju kunna upptäcka riktigt små mängder hormoner.

• Mia therese

Ok...då lever hoppet fortfarande. Nu ska jag bara hitta en anledning till att inte dricka på middagen jag är bjuden på ikväll :)

Kaa76 skrev 2013-12-27 14:38:15 följande:
    Fast det stämmer inte för mig!  Jag testade med clearblue vanligt och fick ett svagt streck denna gång. testade med digitalt direkt efter och fick inte gravid. Väntade en dag och testade med digitalt igen och fick 1-2 veckor, tror faktiskt inte de digitala är känsligare än andra. 

• Mia therese

Då går vi in på dag 29 i cykeln. + 4 dagar sen rekommenderad testdag från storken. (Har inte koll på bim iom oregelbunden cykel) fortfarande lätt värk i nedre delen av magen men ingen mens. senaste testet gjort i fredags o det var negativt. Tänker vänta till måndag eller tisdag för nästa. Men nu tycker jag att kroppen får bestämma sig för det ena eller det andra.

• Mia therese

Blödde bara en gång i morse sen ingenting på resten av dagen. Men resten kommer väl imorgon. Så brukar min mens vara.

• Mia therese

Hej tjejer

Har ni gjort några ytterligare undersökningar efter ett visst antal inseminationer? Storken rekommendera att man gör en sorts spolning av äggledarna om det inte tagit efter 3 inseminationer. Vad är era tankar om det? Är det inte lite att ta i redan efter 3? O jag blev ju gravid på första även om den slutade i missfall. Mina egna tankar till att det inte fungerat är timingen. Äl har kommit överaskande tidigt de senaste 2 ggr (hann aldrig ta ett negativt äl-test) o fått tider för insemination ganska snabbt där efter. Första gången var jag där nästan ett dygn efter omslag o då tog det. Vad tror ni?

Bara lite funderingar från soffan. :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!