vilken hushållsassistent ska jag välja?
jag vet att frågan har kommit upp massor av gånger. Men jag velar fortfarande på vilken jag ska välja.
Jag är inne på en kitchenaid artistan. Eller en ankarsrum assistent.
givetvis ska den funka för det jag vill göra.
Tänkte lista det jag brukar göra och vill göra med en maskin så kan ni väl tipsa mig om vad som passar bäst.
Jag vill ha en ordentlig på engång inte en billig för jag har så otur med billiga saker hela tiden. och så ska jag kunna ha den läääänge.
*brukar göra köttbullssmet, oftast på två kg köttfärs och massa annat, det blir ganska mkt på en gång
*baka en bulldeg, pizza deg
*kaksmeter av olika slag
*Vill baka bröd och frysa in, men oftast blir det små satser med bröd då det inte finns plats att frysa in i en liten frys, men en dag kanske man har en större frys
har sett att kitchen aid har tillbehör som glass skål, vill göra egen glass och äppel mos. men för de kan man nog köpa annat. Men jag vill inte en massa maskiner för olika saker utan jag föredrar nog tillbehöver till en maskin bara.
En ankarsrum gäller om man vill kunna göra större satser? Men hur funkar den för mindre, lättare saker som sockerkaksmet?
har inte så stor koll på vad som menas med degvätska och hur mkt och så vidare, jag har mest bakat scones och lätta vetebröd. Velar stort, ena dagen en kitchenaid för den är så snygg och andra dagen en assistent för den klarar mera..
så hjälp mig, med tips och råd om hur ni tänker och skulle ha gjort..