BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Siri är en favorit här också, men går bort eftersom min exmake/fortfarande god vän döpte sin dotter till Iris
Siri är en favorit här också, men går bort eftersom min exmake/fortfarande god vän döpte sin dotter till Iris
Jag hade också läkarundersökning idag. Har ett par dagar haft onda sammadragningar vid ansträngning, och i natt hade jag ont vid ett par tillfällen trots vilan. När jag ringde BM för att rådfråga så skickade hon mig raka vägen till förlossningen för undersökning.
Vi har allt klart. Men vi väntar ju två så de kan vara här rätt snart...
Säng har vi efter sonen, och tvillingarna får dela ett tag. Vagn hittade jag på Blocket, och ytterliggare ett babyskydd fick jag av brorsan
Kläder finns det redan, men jag har köpt en del nytt också, bara för att det finns så mkt sött
Sådär! Nu är det fastslaget att den ena moderkakan INTE ligger för öppningen Något mer än 4 cm från öppningen är lågt, men helt ok och normalt!
Har även haft TUL idag, och väntar nu två små heffaklumpar
Är idag i 32+6
Tv1 beräknades till 2278 gr
Tv2 beräknades till 1981 gr
Och så är jag beviset för att 18 veckor med massa sammandragningar inte behöver betyda att något är på g. För trots sd som tidvis har dämpts med Bricanyl så är tappen 4 cm och fast. Jag har inte börjat öppna mig..
Tv1 i säte och Tv2 med huvudet nedåt, vilket är en av få kombinationer som resulterar i snitt för min del, så nu har jag gett sonen stränga order om att inspireras av sin syster och vända på sig!!
Jag vill verkligen föda vaginalt!!
Och här är det ok att omföderskor föder i säte. Enda trasslet är tydligen om de ligger säte/huvud, men jag har glömt fråga varför.. Tom säte/säte är ok..
Det är ju inte dubbelt så jobbigt att föda tvillingar, fortfarande bara ett förarbete och ett öppningsskede...
50% av alla tvillingar har kommit i v 35, och jag får gå till max 37 fulla veckor.. Så även om jag går tiden ut så är det bara 4 veckor kvar....
Det där om moderkakan i framvägg stämmer med vad min läkare sa till mig, dvs att den då växer sig uppåt i takt med att magen blir större
Jag har inte heller kollat tappen hos BM, men har varit på förlossningen/hos läkaren ett par gånger eftersom de ville kolla så att alla mina sammandragningar inte hade påverkat tappen..
Har nu fått tid för igångsättning på onsdag.. Känns sååå skumt att veta att det bara är 5 dagar kvar..