• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Grattis till ett bra resultat Karmosin!!

Jag gjorde mitt privata NUPP idag. Och fick jättebra siffror! Ca 1:1700 på bägge, och det ser ut som om det är en kille och en tjej Även den här gången var han tydligt med att det är min ålder som drar ner siffrorna, bebisarna ser ut att må toppen

Fördelen med det privata är att jag upplever honom som otroligt mycket mer noga, och han använder sig av flera markörer är landstingets klinik. Roligt kändes även att han deltar i en brittisk studie där de försöker lokalisera ännu flera markörer, så han tog en del nya mått till den studien.

• Ladycocos

Coerulea, fy vilken sits att hamna i!! Förstår att det inte är lätt att slappna av och njuta nu.. Men du, tänk på att det är en riskbedömning, och att de flesta som går vidare med testandet får fina besked!
    Vad var det som drog ner värdena, din ålder eller något på bebis?
    Var glad att det är ett MKP, för där är ju missfallsrisken väldigt låg, se till att få lugn och ro och vila efter provet.
    Håll oss uppdaterade om hur ni har det

• Ladycocos
    pållan skrev 2011-04-26 21:21:44 följande:
    Får jag fråga var du gjorde ditt ultraljud? Vore att höra eftersom det verkar ha varit så bra! 

På Crocuskliniken i Linköping. Mannen som driver det har jobbat med fosterdiagnostik i över 30 år. Flera landsting använder honom som remissinstans för avancerade ultraljudsundersökningar
    http://www.crocus.nu/Personal_1730_1082.php
    Vi gjorde ett KUB hos honom med sonen..
    Han tittar på hela fostret bla hjärta, hjärtslag, blodflöde, skalle, buk, nackspalt, magsäck, lårben, näsben. Han får mig att känna mig lugn
  • Ladycocos
    Luella skrev 2011-04-26 18:40:23 följande:
    Grattis Ladycocos till toppenresultat! Vad roligt också med en av varje, de är nog lättare för dom att utvecklas som två individer istället för att buntas i hop som "tvillingarna". Fast iofs så är det inte ett stort problem i det här sammanhaget då man får vara glad för något alls.
    Jag är även glad att det är en av varje för att jag inbillar mig att den konstellationen (kille kille tjej) lekar bättre tillsammans längre upp i åldrarna än vad de tre hade gjort om detta hade varit två tjejer.. Kan ha fel, bara känns så..
  • Ladycocos

Pållan: jag fick ungefär samma siffror på mitt landstingsNUPP och jag kände mig lugn efter det!! Jag har alla gånger också fått höra att IVFbehandlingen i sig ger lite sämre siffror.
    Men visst är det svårt att sluta googla... Föreställ dig att du radar upp 460 barn, det finns en risk att ett av dem mår dåligt, men det är inte säkert, sen så ska det vara just ditt barn.. ÄNNU mindre risk

En klok väninna och jag kom en gång fram till att: Man kan nojja, och försöka kontrollera så mkt som möjligt, men tänk allt som man inte kan kontrollera!! Barnet kan tex bli riktigt übersmart eller rätt korkat utan att man kan kontrollera det 

Anledningen till att jag gjorde det privata var del att jag redan hade bokat den tiden innan jag fick redan på att landstinget här numera erbjuder NUPP till alla,
    samt för att jag inte var riktigt nöjd med den som gjorde första undersökningen. Hon verkade ny, och hämtade flera gånger en kollega som fick kolla måtten, och hon blandade vid två tillfällen ihop tvillingarna.. Crocus mäter alla måtten tre gånger för att se att det inte blivit mätfel osv..
    Jag bodde faktiskt i Stockholm när jag väntade sonen, men hade hört så mkt bra om Crocuskliniken att jag då gjorde resan hit enbart för ett KUB

• Ladycocos
    pållan skrev 2011-04-27 22:19:54 följande:
    Har du koll på ungefär hur långa väntetider det är och vad det kostar på Crocus?

Inga väntetider! du går själv in på deras hemsida och bokar en tid. Man matar in datum för ÄP och sen får man upp en kalender som är färgmarkerad så att man ser vilka dagar som är optimala för att göra testet, och en annan färg visar dagar som fortfarande fungerar. De tar 1400 för NUPP och 1900 för KUB
  • Ladycocos

Neam, min ena tvilling ligger också långt bak. Håller med om att det känns läskigt när de trycker och skakar på magen för att få fram den lilla...

• Ladycocos

Men SHIT så jobbigt!!! För väntan på MKP, och sen besvikelsen över att inte kunna göra det, och nu 2 långa veckors väntan igen... Hur hanterar ni det?
    Försök att njuta av magen!!!

• Ladycocos

Coerulea, hur har det gått för er?? Har ni fått några svar ännu??

Hur mår ni andra? Jag mår toppenbra, även om jag har hamnat i en nojjig period, oroar mig över att jag inte känner bebisarna ännu... Är nu i v 17..

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF