BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
![Gravid Gravid](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-gravid.gif)
![Gravid Gravid](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-gravid.gif)
coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF 6nov, VUL 24 mars
ladycocos: BF 1 nov, VUL 16 mars
Förstår ni att ni är gravida? Jag har lite svårt att komma till insikt
Har ni berättat det för omgivningen ännu? Min familj vet om, eftersom mamma passade sonen ett par gånger när vi åkte till SH..
Jag har även berättat för mina 2 närmaste väninnor, eftersom de har varit stöttningen genom resan... Lite roligt är att min bästa väninna och jag har 3 dagar mellan våra första, och nu kommer vi ha 4 månader mellan 2orna
Med sonen sa kliniken att om man har sett hjärtat i ca v 8-9 så är missfallsrisken lika låg som efter v 12. Inser att lite av nervositeten inför VUL ligger i att jag förra året hade en ofostrig graviditet som upptäcktes i v 7..
Men en positiv sak är att ett säkert gravtecken har dykt upp. Är såå sugen på kaffe, men det smakar APA! Med sonen hällde jag ut oräknerliga kaffekoppar, det luktade ju så gott, jag var så sugen och sen så smakade jag.... Tog 8-9 månader efter förlossningen innan det var gott igen..
Åhh kryssning låter skoj! Känns som en hel evighet sen som jag var iväg på något roligt bus.. Tror inte att du behöver bekymra dig över alkohol? Dricker du öl? Beställ i så fall in en alkoholfri, skummar/smakar/ser ut som en vanlig. Beställ in alkoholfria drinkar...
Själv är jag sååå sugen på rödvin!!! Jag gillar inte läsk/juice etc, och bara vatten till fredagens matlagning känns lite trist.. Förra graviditeten testade jag mig igenom utbudet av alkoholfria rödviner, och det kan jag INTE rekommendera! Som riktigt taskig saft!!! Däremot så finns det som sagt riktigt bra alkoholfria öl!!
Vissa dagar grubblar jag mycket på om det är en eller två, men känner som Sola, att jag är glad bara vi ser hjärtat och att det sitter på rätt ställe!!
Vissa dagar är jag fruktansvärt illamående, men igår gnällde jag över att jag INTE var det Kändes oroväckande på något konstigt sätt... Men molvärken sitter och i och jag är katastofalt trött.
Skoj att vi börjar bli några i tråden. när jag väntade sonen så hamnade jag i en tråd som vi fortfarande har liv i efter över 2 år. Nästa helg ska 11 (av 13) av oss träffas med våra barn! Vi har under åren träffats i olika konstellationer, men inte så många av oss på en gång
Hejsan Karmosin!
Förstår att det är jobbigt med 2 missfall bakom sig.. Hade du gått länge de gångerna? Håller självklart tummarna att det toppen den här gången!
Tänk så många potentiella barn vi har när så många av oss fått tillbaka 2
Lustigt att ni nämner att symptomen har försvunnit, för jag mår också riktigt bra.. Nu är det bara en vecka kvar till VUL, och idag går jag in i v 7. Bara 237 korta dagar kvar!
Idag ska jag distrahera mig själv ett par timmar på IKEA, vi ska köpa kök till vårt nya hus. Skoj, men ack så många val!!!
Mandelmumsa. Jag har haft en sk MA (missed abortion), men då hade jag absolut inga symptom alls! och jag har hört fler som sagt samma sak!
Jag tror inte att vi ska oroa oss för mycket, vi ligger alla rätt lika i tiden, och det kan inte vara en slump att symptomen försvinner... När jag väntade sonen hade jag ett gravsymptom: Magen började växa!!
Vad sägs om en pakt i att vi inte oroar oss utan bara njuter av att äntligen vara gravida!!
Välkomna in tjejer!
Villsågärna: Samma sak fick jag höra när jag väntade sonen! Att ett hjärta i ca v 8 sänkte riskerna för missfall!
Satt och läste lite om tvillingar och hittade en lustig sak:
Märkligt nog ökar däremot sannolikheten att få enäggstvillingar vid provrörsbefruktning, när man för tillbaka två eller fler befruktade ägg. Då tillbakabildas alla ägg utom ett. Det befruktade ägg som överlever delar sig sedan i två identiska embryon som växer inne i livmodern på samma sätt som andra enäggstvillingar
En annan lite skum sak med 2 embryon är att studier pekar på att det är enklare att bli gravid med 2 embryon än med 1, även om det bara blir 1 barn..