BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Sola: vad jobbigt att inte förstå läkaren! Skönt att BM kunde förklara... När det gäller bristningar, jag har inte fått några ännu. Smörjer mig med en fet kräm från Body shop varje dag sedan i somras, vet inte om det hjälper men det är ju värt ett försök Har också fått en förmeredelseolja från Veleda av min mamma, hon använde den när hon var gravid med mig, men jag har bara använt den några gånger för man blir så kladdig. Däremot har jag fått massor av små brustna blodkärl i ansiktet, på halsen, brösten och armarna, ja till och med några på kanten in till ögonen. Det är röda små prickar, får väl se om de bleknar efter förlossningen, i värsta fall kan man tydligen behandla med laser. Och pigmentsförändringar i ansiktet har jag också, de ser ut som större fräknar. Nån som har erfarenhet av något liknande?
Karmosin: skönt att TUL gick bra, och hoppas att bebin ligger kvar åt rätt håll Hoppas att moderkakan inte är ivägen, det låter ju som att förlossningssamtalet kan handla om det, hur du vill göra OM det visar sig att den ändå ligger illa till. Låter ju jättebra, seriöst och välförberett, ha ha förlossningssamtal för säkerhets skull! Och roligt att komma till avdelningen och titta
Ladycocos: hoppas att det går bra på extra-TUL och att moderkakan inte ligger för långt fram!
Min moderkaka ligger också i framkant, men de har inte sagt något om att den skulle ligga så långt fram att snitt kan bli aktuellt. Får fråga extra om det på TUL på fredag...