BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Neam: fint att höra att allt är bra! Trist med upprepade penicillinkurer, men bra att du har koll på det och får penicillin. Hoppas att du slipper det resten av graviditeten!
Och du har så rätt Neam, det var lite önsketänkande där med veckorna 15+6 skulle det ju ha stått! Idag är jag i vecka 16+1.
Hoppfull10: tack, vad skönt att höra! Både att allt såg bra ut på ditt RUL och att du inte heller känner något ännu. Min moderkaka ligger också i framvägg, det är säkert därför men ni vet ju hur det är, svårt att inte fundera.
Vi kommer att göra ett tidigt RUL (vi går privat) redan nu på fredag för att jag ska coola ner mig. Vi ska flytta i höst och åker till vår nya hemstad nästa vecka för att hitta en lägenhet. Känns läskigt att välja bostad med barnrum innan vi har varit på RUL. Det är säkert bara skrock, men det är nog bättre att kolla en extra gång än att gå omkring och undra. Sedan har vi ju det riktade ultraljudet lite längre fram, om de inte ser så mycket nu i vecka 17.
Karmosin och Ladycocos: vi ska göra vårt nästa ultraljud den 9/6 (men fuskar som sagt och gör ett redan på fredag också . Spännande vecka för oss här i tråden!
Sola: å grattis, vad skönt! Inte undra på att du fick huvudvärk, det måste ha varit en hel del spänningar som släppte...